تحریم TikTok ایالات متحده: مونتانا حکم دادگاه را به چالش می کشد که آنها را از ممنوعیت برنامه تحت حمایت چین در این ایالت مسدود کرده بود.

مونتانا تصمیم خود را برای تجدید نظر در مورد حکم صادر شده توسط یک قاضی آمریکایی در ماه نوامبر اعلام کرده است که ممنوعیت پیشگامانه ایالت برای استفاده از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه TikTok را مسدود کرده بود. بر اساس گزارش رویترز، آستین نادسن، دادستان کل مونتانا، اخطاریه ای را تسلیم کرد که در آن درخواست تجدید نظر این ایالت به دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده است.

ممنوعیت TikTok در مونتانا که ابتدا قرار بود از اول ژانویه لازم‌الاجرا شود، زمانی که قاضی ناحیه ایالات متحده، دونالد مولوی، حکم اولیه‌ای را در ۳۰ نوامبر صادر کرد، با استناد به اینکه قانون این ایالت “از چند جهت قانون اساسی را نقض می‌کند” و “از قدرت ایالت فراتر می‌رود” با شکست مواجه شد. ” “

دفتر TikTok و Knudsen از اظهارنظر فوری خودداری کردند، در حالی که Molloy قبلاً اعلام کرده بود که اظهارات مقدماتی پیش از محاکمه تا ۱۶ ژانویه موظف است.

ممنوعیت مونتانا، که مورد تایید قانونگذار ایالتی قرار گرفت، باعث شد کاربران TikTok در ایالت سال گذشته شکایت کنند و نگرانی خود را در مورد اطلاعات شخصی کاربران مونتانا و جاسوسی بالقوه چینی ابراز کنند.

در پاسخ، TikTok در پرونده‌های دادگاه قبلی اعلام کرد که داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهد داد. این پلتفرم بر اتخاذ تدابیر اساسی برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران TikTok تاکید کرد. قاضی مولوی این دیدگاه را بیان کرد که اقدام مونتانا بیش از حد گسترده بود و به دنبال اعمال اختیارات سیاست خارجی متعلق به دولت فدرال بود.

در حالی که TikTok با تلاش‌هایی در کنگره برای ممنوع کردن این برنامه یا اعطای اختیارات به دولت بایدن برای اعمال محدودیت بر برنامه‌های متعلق به خارجی‌ها در کنگره مواجه شده است، این تلاش‌ها با موانعی روبرو شده است. اگرچه بسیاری از ایالت ها و دولت ایالات متحده TikTok را در دستگاه های دولتی محدود کرده اند، مونتانا به عنوان تنها ایالتی است که هدف آن ممنوعیت جامع استفاده از برنامه است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۲۰ به دنبال مسدود کردن دانلودهای جدید TikTok و وی چت متعلق به چین بود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/us-tiktok-ban-montana-challenges-court-ruling-that-blocked-them-from-banning-china-backed-app-state-13571802.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *