شرکت‌های فین‌تک تحت حمایت چین در هند با حملات جدید ED در تحقیقات پولشویی روبرو هستند

شرکت‌های فین‌تک تحت حمایت چین در هند با حملات جدید ED در تحقیقات پولشویی روبرو هستند

اداره اجرا (ED) دور جدیدی از تحقیقات را با هدف دو شرکت که ادعا می‌شود با اتباع چینی مرتبط هستند و در یک رسوایی پولشویی با محوریت شیوه‌های وام دهی از طریق برنامه‌های تلفن همراه مرتبط هستند، آغاز کرده است.

این حملات که در ۲۱ دسامبر در ۱۹ مکان در دهلی-NCR، چندیگر، هاریانا، پنجاب و گجرات انجام شد، به طور خاص شرکت Shinebay Technology India Private Limited (STIPL) و Mpurse Services Private Limited (MSPL) را در میان سایر نهادهایی که ظاهراً به عنوان مشخص شده هدف قرار دادند. طبق بیانیه رسمی ED، “مالک و تحت کنترل” افراد چینی است.

با جزییات روش کار، ED فاش کرد که این شرکت‌های فین‌تک متعلق به چین، با همکاری نهادهای مالی غیربانکی و درگاه‌های پرداخت، وام‌های کوتاه‌مدت را از طریق برنامه‌های تلفن همراه ارائه کردند و نرخ‌های بهره گزافی را بر وام گیرندگان تحمیل کردند.

این آژانس همچنین ادعا کرد که وام گیرندگان در معرض تاکتیک‌های آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، از جمله دسترسی غیرمجاز به داده‌های شخصی، اعمال هزینه‌های استثماری، سوء استفاده سیستماتیک، تهدید در صورت عدم بازپرداخت، نشت عمدی داده‌ها، پخش تصاویر دستکاری شده، و صدور اعلامیه‌های قانونی جعلی. . .

این تحقیقات همچنین استفاده از مدیران “ساختگی” و مشترکین محلی را برای فعالیت از طرف نهادهای چینی در هند آشکار کرد.

طبق ED، اتباع چینی با دقت شبکه ای از نهادهای فین تک و غیربانکی را در هند ایجاد کردند و از کمک متخصصان محلی مانند حسابداران رسمی، وکلا، منشی شرکت و مشاوران برای تسهیل عملیات خود استفاده کردند.

ریشه‌های این پرونده پول‌شویی را می‌توان به FIRهایی که توسط پلیس در کارناتاکا و تلانگانا تشکیل شده بود، ردیابی کرد.

در جستجوهای اخیر، ED تقریباً ۱٫۳۰ کرور روپیه پول نقد همراه با اسناد مجرمانه و سوابق دیجیتال کشف و ضبط کرد. این اقدام به دنبال اقدامات قبلی انجام شده در ماه ژوئن است، زمانی که آژانس در چندین مکان جستجو کرد و سپرده های بانکی و دارایی های ثابت به ارزش ۱۹٫۴۳ کرور روپیه را توقیف کرد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/china-backed-fintech-firms-in-india-face-fresh-ed-raids-in-money-laundering-probe-13571672.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *