تراشه‌های ۲ نانومتری TSMC احتمالاً به سری آیفون ۱۷ نمی‌رسند

TSMC ممکن است تا زمانی که سری آیفون ۱۸ در سال ۲۰۲۶ عرضه شود، نتواند چیپست‌های ۲ نانومتری خود را برای اپل آماده کند. به‌عبارت دیگر، این تراشه‌ها برای استفاده در سری آیفون ۱۷ حاضر نخواهند شد.

سال گذشته میلادی، اپل اولین و تنها سازنده موبایل بود که گوشی‌هایی با پردازنده ۳ نانومتری یعنی A17 پرو به بازار عرضه کرد. در چنین تراشه‌هایی، اندازه ترانزیستورها کوچک‌تر می‌شود. این بدان معناست که ترانزیستورهای بیشتری می‌توانند در داخل تراشه قرار بگیرند و آن را قدرتمندتر و بهینگی مصرف انرژی را بیشتر می‌کنند.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با تراشه‌های ۳ نانومتری A17 پرو از راه رسیدند. اما آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به پردازنده ۴ نانومتری A16 بایونیک مجهز شدند که در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو نیز مورد استفاده قرار گرفته بودند.

تراشه‌های ۲ نانومتری TSMC احتمالاً به سری آیفون ۱۷ نمی‌رسند

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با تراشه A18 پرو از راه می‌رسند

در سال جاری میلادی، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به تراشه A18 پرو مجهز خواهند شد که با گره ۳ نانومتری نسل دوم TSMC (N3E) ساخته خواهد شد. آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس نیز به تراشه A18 بایونیک مجهز خواهند شد که با گره ۳ نانومتری N3E نسل دوم TSMC تولید می‌شود. انتظار می‌رود A18 پرو قدرتمندتر از A18 بایونیک باشد.

یکی از منابع آگاه بازار می‌گوید سری آیفون ۱۸ در سال ۲۰۲۶ با چیست‌های ۲ نانومتری از راه می‌رسند. در واقع اینطور به‌نظر می‌رسد که سری آیفون ۱۷ در سال ۲۰۲۵ با چیپست‌ ۲ نانومتری معرفی نخواهند شد.

البته این خبر ابتدا در شبکه اجتماعی چین منتشر و سپس حذف شد. یک فرد کدنویس ویتنامی ابتدا خبر را منتشر کرده بود. وی تأیید کرده بود که تولید انبوه تراشه ۲ نانومتری TSMC تا نیمه دوم سال ۲۰۲۶ طول می‌کشد و به تولید آیفون ۱۷ نمی‌رسد.

اگر این خبر درست باشد، می‌‌توان گفت که سری گلکسی S26 اولین خانواده گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که با تراشه‌های ۲ نانومتری از راه می‌رسد. باید دید درنهایت کدام شرکت می‌تواند اولین گوشی را با چیپست ۲ نانومتری روانه بازار کند.


منبع: https://digiato.com/mobile/apple-a20-could-be-first-tsmc-2nm-iphone-chipsets

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *