تراشه Apple M3: همه چیزهایی که می دانیم

رویداد سریع ترسناک اپل: همانطور که اتفاق افتاد

تراشه Apple M3 به همراه تراشه رسمی است اپل ام ۳ پرو و اپل ام ۳ مکسو این بزرگترین پیشرفت در فناوری پردازنده های اپل است.

اطلاعیه در رویداد سریع ترسناک اپل غول کوپرتینویی در اواخر اکتبر یک شگفتی بود، زیرا بسیاری از شایعات پیرامون تراشه جدید آن را تا سال ۲۰۲۴ منتشر کردند.

علاوه بر این، به جای تزلزل در انتشار تراشه در طول یک سال، همانطور که اپل در گذشته انجام داده است، اکنون سه پردازنده اصلی برای بررسی داریم، و با توجه به مشخصات، شکی نیست که اینها هستند. بهترین پردازنده ها اپل تا به حال منتشر کرده است.

بنابراین ما چه می دانیم در مورد پیگیری به تراشه Apple M2? خیلی زیاد است، همانطور که معلوم است، پس بیایید به آن بپردازیم.

تراشه Apple M3: به دنبال آن باشید

  • چیست؟ ادامه تراشه Apple M2 2022
  • چه زمانی موجود است؟ پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون فعال هستند، در تاریخ ۷ نوامبر ارسال می‌شود
  • هزینه آن چقدر است؟ به تنهایی فروخته نمی شود، اما iMac (2023) از ۱۳۹۹ دلار (حدود ۱۱۵۰ پوند، ۲۲۰۰ دلار استرالیا) شروع می شود در حالی که MacBook Pro 14 اینچی با M3 از ۱۵۹۹ دلار (حدود ۱۳۳۰ پوند، ۲۳۲۰ دلار استرالیا) شروع می شود.

رویداد اکتبر 2023 اپل

(اعتبار تصویر: اپل)

تراشه Apple M3: تاریخ انتشار

تراشه Apple M3 به تنهایی به فروش نمی رسد، اما آی مک جدید (M3) و مک بوک پرو ۱۴ اینچی اپل با M3 این پردازنده به محض معرفی در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ برای پیش‌سفارش عرضه شد و برای شروع در ۲۷ کشور در سراسر جهان در دسترس خواهد بود و در آینده‌ای بیشتر در دسترس خواهد بود.

در حالی که پیش‌سفارش‌ها در حال حاضر فعال هستند، خریداران باید بیش از یک هفته منتظر بمانند تا هر سخت‌افزار جدیدی را با تراشه Apple M3 دریافت کنند – زیرا iMac و MacBook Pro 14 اینچی جدید از روز سه‌شنبه عرضه خواهند شد. ۷ نوامبر.

از آن تاریخ، باید بتوانید به یک فروشگاه اپل بروید و iMac جدید را انتخاب کنید، یا آن را از یک خرده فروش غیر اپل، مانند Best Buy یا Amazon خریداری کنید.

تراشه Apple M3: قیمت

تراشه Apple M3 به تنهایی به فروش نمی رسد، اما در عوض آی مک جدید (۲۰۲۳) و مک بوک پرو ۱۴ اینچی را تامین می کند. iMac (2023) با M3 از ۱۳۹۹ دلار (حدود ۱۱۵۰ پوند، ۲۲۰۰ دلار استرالیا) شروع می شود در حالی که MacBook Pro 14 اینچی با M3 از ۱۵۹۹ دلار (حدود ۱۳۳۰ پوند، ۲۳۲۰ دلار استرالیا) شروع می شود.

هنوز هیچ خبری در مورد مک بوک ایر یا مک مینی وجود ندارد، اگرچه ما انتظار داریم که این دستگاه ها در نهایت به Apple M3 ارتقا پیدا کنند و قیمت کمتری نسبت به دستگاه های Mac پرچمدار اپل داشته باشند.

مدلی از دای تراشه Apple M3

(اعتبار تصویر: آینده / اپل)

تراشه های Apple M3: مشخصات و عملکرد

از نظر مشخصات، در مورد تراشه جدید اپل M3 حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. اول، می دانیم که همان معماری ۸ هسته ای CPU را مانند تراشه M2 (چهار هسته کارآمد و چهار هسته عملکرد) خواهد داشت، اما اپل گفته است که سریعتر از تراشه های قبلی سری M خواهد بود.

با توجه به اینکه این اولین پردازنده ۳ نانومتری درجه مصرف کننده در جهان است که در مقایسه با Apple M2 5 نانومتری وارد بازار شده است، باید باشد. این به اپل این امکان را داده است که ۲۵ درصد ترانزیستورهای بیشتری را روی SoC قرار دهد (۲۵ میلیارد در مقایسه با ۲۰ میلیارد).

ما هنوز یک سرعت کلاک رسمی برای M3 نداریم، اما حداکثر سرعت کلاک اپل M2 در حدود ۳٫۵ گیگاهرتز است، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که با یک حاشیه مناسب از آن فراتر رود. اپل ادعا می کند که تراشه M3 تا ۳۵ درصد سریعتر از تراشه است تراشه Apple M1و Apple M2 حدود ۱۸ درصد سریعتر از M1 بود، بنابراین ما به دنبال بهبود نسل در نسل از نظر عملکرد CPU هستیم. M3 نیز مانند Apple M2 و Apple M1 حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه یکپارچه خواهد داشت.

اپل این دستاوردهای عملکردی را به دست می‌آورد و در عین حال بهره‌وری انرژی آخرین تراشه‌اش را افزایش می‌دهد، بنابراین اپل قول می‌دهد که هنوز هم می‌توانید تقریباً همان عمر باتری مک‌بوک پرو را داشته باشید که با تراشه Apple M2 انجام می‌دهید.

جایی که قرار است همه چیز به طور قابل توجهی با Apple M3 متفاوت شود، GPU آن است. پردازنده گرافیکی تراشه Apple M3 اولین سیلیکون اپل خواهد بود که دارای ردیابی پرتوی شتاب‌دهنده سخت‌افزاری، سایه‌زنی مش، و همچنین چیزی است که آن را Dynamic Caching می‌نامد، که بهتر به GPU اجازه می‌دهد تا حافظه را به طور موثرتری تخصیص دهد. این فناوری آخری باید عملکرد حافظه را برای کارهای فشرده GPU مانند بازی و رندر سه بعدی تا حد زیادی بهبود بخشد.


منبع: https://www.techradar.com/news/apple-m3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *