ترکیب Opsix mk II Korg بر اساس موتور صدای FM اصلی است، اما با ۶۴ صدا

Korg قبلاً چندین اعلامیه را قبل از NAMM 2024 انجام داده است و اکنون این شرکت با یک Opsix mk II هنوز هم ورودی قابل دسترس به دنیای سنتز FM را ارائه می دهد و حتی بر اساس موتور صدای دیجیتال “Altered FM” اصلی است. با این حال، این چیزی جز یک تجدید جزئی است.

خبر بزرگ، تقویت گسترده در چند صدایی است. نسخه اصلی ۳۲ صدا داشت که هنوز هم زیاد است، اما mk II 64 صدای خوبی چند صدایی خالص را ارائه می دهد. این باید صداهای واقعاً پیچیده و چندلایه یا فقط یک صدای ناهنجار را در حالی که سعی می‌کنید همه کلیدها را همزمان فشار دهید، ایجاد کند.

موتور FM شش اپراتور، کم و بیش، بدون تغییر است، اما می‌توان آن را با انواع «قطعات صوتی» جدید که می‌توانند سیگنال را به شدت تغییر دهند، تجهیز کرد. شما می توانید آن را از طریق حداکثر ۳۰ افکت، از جمله EQ 3 باند، کر، فازر، فلانگر، اعوجاج، کمپرسور، تاخیر، ریورب، تغییر دهنده دانه و بسیاری دیگر مسیریابی کنید. مسیرهای سیگنال همچنین می توانند به صورت داخلی برای سنتز نیمه مدولار تغییر مسیر دهند.

البته تعدادی فیلتر آنالوگ از جمله فیلترهای مدل Korg MS-20 و Korg PolySix به همراه رزونانس دو یا چهار قطب پایین گذر، بالا گذر، باند گذر و باند رد وجود دارد. . فیلترها در اینجا برای ایجاد صداهای منحصر به فرد مشکلی نخواهید داشت، زیرا هر پارامتری را می توان با استفاده از یک ماتریس اختصاصی مجهز به سه ژنراتور پاکت و سه LFO تعدیل کرد.

ماهیت این فناوری امکان بازآفرینی دیجیتالی انواع سنتز مدل سازی کسر، نیمه مدولار، شکل موج، افزودنی و آنالوگ، علاوه بر سنتز کلاسیک FM را فراهم می کند. منظور Korg با نامیدن این سینت سایزر FM “شش اپراتور” همین است.

برای کسانی که نگران این هستند که این تازه سازی اساساً تغییر کند mk II کاملاً با صداها و نمونه های اصلی سازگار است و با مجموعه نرم افزار اختصاصی این شرکت ادغام می شود و دسترسی کامل به کتابخانه های صوتی متعدد را ارائه می دهد. بنابراین، اگر کیف شماست، فقط می‌توانید صداها را از نسخه اصلی آپلود کنید.

صفحه کلید ۳۷ نت حساس به سرعت و حساس به سرعت انتشار است، با یک ترتیب سنج گام قابل برنامه ریزی که حداکثر ۱۶ گام در هر الگو و شش نت در هر مرحله را ارائه می دهد. همچنین یک arpeggiator آنبورد با هفت الگوی از پیش تعیین شده وجود دارد. درست مانند نسخه اصلی، mk II دارای یک صفحه نمایش روشن در جلو و تعداد زیادی فیدرها و دستگیره های نور پس زمینه برای انجام تنظیمات است. در مورد اتصالات، یک خروجی هدفون، یک خط استریو، ورودی/خروجی MIDI، یک پورت USB-B و یک جک برای پدال دمپر وجود دارد. Korg Opsix mk II در ماه مارس وارد قفسه‌های فروشگاه‌ها می‌شود و ۷۰۰ دلار قیمت دارد که ۲۰۰ دلار کمتر از قیمت نسخه اصلی در زمان عرضه است.

Korg امسال حضور گسترده‌ای در NAMM دارد، زیرا این شرکت همچنین ماژول دسکتاپ Opsix را به همراه ماژول‌های دسکتاپ برای Modwave و Wavestate synths معرفی کرد. همچنین یک ترکیب کوچک به نام MicroKORG 2 وجود دارد که احتمالاً مانند داغ ترین کیک ها به فروش می رسد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/korgs-opsix-mk-ii-synth-is-based-on-the-fm-sound-engine-of-the-original-but-with منتشر شد. -۶۴-voices-164445223.html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/korgs-opsix-mk-ii-synth-is-based-on-the-fm-sound-engine-of-the-original-but-with-64-voices-164445223.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *