تسلا با نبرد حقوقی گسترده ای روبرو است زیرا شهرستان های کالیفرنیا به دلیل سوء استفاده از زباله های خطرناک شکایت می کنند

تسلا با نبرد حقوقی گسترده ای روبرو است زیرا شهرستان های کالیفرنیا به دلیل سوء استفاده از زباله های خطرناک شکایت می کنند

در یک تحول حقوقی مهم، چندین شهرستان در کالیفرنیا علیه تسلا، غول خودروهای الکتریکی به رهبری ایلان ماسک، شکایت کردند. بر اساس گزارش رویترز، این شکایت تاکید می‌کند که تسلا با سهل انگاری مواد خطرناک، به‌ویژه زباله‌های تاسیسات تولیدی خود را مدیریت می‌کند که باعث اثرات زیست محیطی قابل توجهی شده است.

این اقدام قانونی که در دادگاه عالی شهرستان سن خواکین آغاز شد، ادعا می‌کند که تسلا به طور مداوم با زباله‌های خطرناک رفتار نادرست داشته است.

به طور تکان دهنده، این دادخواست نشان می دهد که این شرکت ادعا می کند که مواد مختلفی مانند باتری های اسید سرب، انواع دیگر باتری ها، رنگ ها، روغن ترمز، ذرات معلق در هوا، ضد یخ، استون و سوخت دیزل را در تاسیسات تولید و خدمات خود در سراسر ایالت به اشتباه برچسب زده و به طور نامناسب دفع کرده است. . .

علاوه بر این، شکایت ادعا می‌کند که تسلا در دفع زباله‌ها بی‌احتیاطی نشان می‌دهد و اغلب مواد سمی را در محل‌های دفن زباله که برای پردازش آن‌ها مجهز نیستند، دور می‌اندازد.

وکلای منطقه در هر یک از ۲۵ شهرستان تحت تأثیر اکنون به دنبال دستوری هستند تا تسلا را مجبور به اتخاذ شیوه های مدیریت زباله مناسب، همراه با سایر مجازات ها، از جمله جریمه ۷۰۰۰۰ دلاری برای هر تخلف کنند.

این نبرد حقوقی به دنبال اعتراف تسلا در پرونده ای در سال ۲۰۲۲ در کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات است که توسط دفاتر دادستانی منطقه در سراسر کالیفرنیا در مورد شیوه های مدیریت پسماند خود تحت بررسی است.

این شرکت ادعا کرد که اقدامات اصلاحی از جمله آموزش، ممیزی و بهبود برنامه های مدیریت زباله خود را اجرا کرده است.

در اکتبر ۲۰۲۳، تسلا فاش کرد که در حال مذاکره با دفاتر دادستانی منطقه درگیر در تحقیقات است. با این حال، این شکایت حاکی از آن است که این گفتگوها بدون حل و فصل به پایان رسیده است. نمایندگان دفاتر دادستانی منطقه سانفرانسیسکو و سان خواکین که تحقیقات را رهبری می کنند، اطلاعات فوری در مورد نتیجه مذاکرات حل و فصل ارائه نکرده اند.

این اولین بار نیست که تسلا در مورد اقدامات زیست محیطی خود در کالیفرنیا مورد بررسی قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۹، این شرکت با آژانس حفاظت از محیط زیست به دلیل تخلفات مختلف در کارخانه فرمونت، کالیفرنیا، از جمله برچسب زدن زباله های خطرناک، توافق کرد که منجر به جریمه ۳۱۰۰۰ دلاری و هزینه ۵۵۰۰۰ دلاری برای تجهیزات واکنش اضطراری شد.

علاوه بر این، در سال ۲۰۲۲، تسلا برای نقض قانون هوای پاک در همان کارخانه، ۲۷۵۰۰۰ دلار جریمه پرداخت کرد که نشان دهنده چالش‌های مداومی است که این شرکت در رعایت استانداردهای زیست‌محیطی با آن مواجه است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/auto-tech/tesla-faces-massive-legal-battle-as-california-counties-sue-for-mishandling-hazardous-waste-13678642.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *