تسلا رکوردشکنی کرد؛ عرضه ۱٫۸۱ میلیون خودرو برقی به بازار در سال ۲۰۲۳

تسلا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ از نظر تعداد خودروهای برقی خود که روانه بازار شده رکوردشکنی کرد. طبق بیانیه مطبوعاتی که توسط غول خودروسازی منتشرشده، این شرکت در سال میلادی گذشته ۱٫۸۱ میلیون خودرو برقی روانه بازار کرده و همچنین ۱٫۸۵ میلیون دستگاه ساخته است.

ارقام ارائه‌شده در گزارش تولید و تحویل خودرو تسلا برای سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به‌ شرح زیر است:

  • مجموع عرضه در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳: ۴۸۴,۵۰۷
  • کل تولید سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳: ۴۹۴,۹۸۹
  • مجموع عرضه سالانه در ۲۰۲۳: ۱,۸۰۸,۵۸۱
  • کل تولید سالانه در ۲۰۲۳: ۱,۸۴۵,۹۸۵

فروش خودروهای تسلا

تسلا رکوردشکنی کرد؛ عرضه ۱٫۸۱ میلیون خودرو برقی به بازار در سال ۲۰۲۳

میزان عرضه سالانه تسلا کمی بیشتر از هدف ۱٫۸ میلیونی این شرکت است که تسلا اعلام کرده و همچنین بخش زیادی از آن توسط مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای برقی این شرکت، یعنی مدل ۳ و مدل Y انجام شده است. این دو مدل بیش از ۹۶ درصد خودروهای ساخته و عرضه‌شده تسلا در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهند.

به‌طور دقیق، تسلا در طول سه ماهه گذشته ۴۷۶,۷۷۷ خودروی مدل ۳ و مدل Y تولید کرده و ۴۶۱,۵۳۸ دستگاه از این مدل‌ها عرضه کرده است. سایر خودروهای این شرکت از جمله مدل S یا X با عنوان «مدل‌های دیگر» مشخص شده‌اند که ۱۸,۲۱۲ دستگاه از آن‌ها تولید و ۲۲,۹۶۹ دستگاه را در طول سه‌ماهه گذشته عرضه شده است.

در سال ۲۰۲۲، غول خودروسازی متعلق به ایلان ماسک، عرضه ۱٫۳۱ میلیون خودرو برقی و تولید ۱٫۳۷ میلیون دستگاه را گزارش کرده بود. بااین‌وجود، در سال ۲۰۲۳ این شرکت شاهد رشد سالانه ۳۸ درصدی در عرضه محصولات خود و همچنین رشد سالانه ۳۵ درصدی در زمینه تولید بوده است. همچنین در سال ۲۰۲۲، آن‌ها نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد سالانه ۴۰ درصدی را گزارش کرده بودند.

تسلا همچنین ماه گذشته اولین خودروهای سایبرتراک را نیز روانه بازار کرده بود، اما دقیقاً مشخص نیست که این شرکت تاکنون چه تعداد از خودروهای سایبرتراک را به فروش رسانده است.


منبع: https://digiato.com/car-news/tesla-2023-sales-figures-price-cuts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *