بر اساس این گزارش، زنان در فناوری اروپا ۲۶ درصد کمتر از مردان درآمد دارند

اگرچه اتحادیه اروپا حقوق برابر برای برابر را معرفی کرد کار کردن اصل در سال ۱۹۵۷، شکاف دستمزد جنسیتی سرسختانه ادامه دارد – ۶۷ سال بعداً زنان در بلوک به طور متوسط ​​درآمد دارند ۱۲٫۷ درصد کمتر نسبت به همتایان مرد خود جای تعجب نیست که شکاف دستمزد جنسیتی در این کشور بیش از دو برابر می شود فن آوری بخش

طبق گزارش پلتفرم غرامت راویو، میانگین اروپا با تغییرات در کشورهای مختلف به ۲۶ درصد می رسد. به عنوان مثال، در فرانسه ۱۸ درصد، در هلند ۲۳ درصد، در آلمان ۲۵ درصد و در بریتانیا ۲۹ درصد است.

از طرفی، اختلاف دستمزد در سطوح بالاتر کاهش می‌یابد، با رقابت زنان در زمین بازی مساوی‌تر، هر چه بالاتر از رهبران شغلی قرار بگیرند. شکاف دستمزد جنسیتی ۰ درصد در سطوح اجرایی، ۱۷ درصد در سطح مدیران و ۲۲ درصد در سطوح پایین تر وجود دارد.

همچنین هیچ تفاوت آماری قابل توجهی (فقط حدود ۱٪) در بین جنسیت ها در مورد ارتقاء و افزایش حقوق مربوط به ترفیع وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، زنان در فناوری اروپا ۲۶ درصد کمتر از مردان درآمد دارند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

با این حال، با افزایش سطح شغل، نسبت کارگران زن کاهش می‌یابد – تنها ۱۹ درصد از مدیران و ۳۵ درصد از مدیران زن هستند. در عین حال، زنان به طور کلی در بخش فناوری کمتر حضور دارند و ۴۰ درصد از کل ترکیب تعداد کارمندان را تشکیل می دهند.

این نشان می دهد که اختلاف دستمزد بیشتر نتیجه فرآیند استخدام است تا تعصب داخلی با افزایش حقوق و ارتقای داخلی.

هدف قوانین جدید اتحادیه اروپا رسیدگی به شکاف دستمزد جنسیتی است

برای مقابله با تبعیض دستمزد جنسیتی، اتحادیه اروپا تصویب در ماه مه جدید مجموعه قوانین که اقدامات الزام آور شفافیت پرداخت را ایجاد می کند. این قانون – که تا سال ۲۰۲۶ در سراسر بلوک اجرا خواهد شد – به کارمندان این حق را می دهد که اطلاعات پرداخت کنند، شرکت ها را ملزم می کند در صورتی که شکاف دستمزد جنسیتی آنها بیش از ۵٪ باشد، اقدام کنند و شامل جریمه و جریمه برای افرادی است که از رعایت آنها کوتاهی می کنند.

بر اساس گزارشاکثر پاسخ دهندگان (۶۹٪) نگران این دستورالعمل نیستند. دلیل اصلی این است که این قانون “خیلی دور از اولویت است.” طرح‌های موجود برای رفع شکاف قبل از اجرایی شدن قانون و اقدامات شفاف‌سازی حقوقی که قبلاً ایجاد شده است، دلایل دیگری برای عدم وجود ناراحتی است.

اما برای پاسخ دهندگانی که ابراز نگرانی کردند، مسائل اصلی مربوط به شفافیت است. یعنی در دسترس قرار دادن چارچوب و معیارهای سطح دستمزد و پیشرفت شغلی در اختیار کارکنان.


منبع: https://thenextweb.com/news/women-european-tech-earn-less-than-men

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *