تسکبار ویندوز ۱۱ پس از ۲ سال آپدیت شد

مایکروسافت در بیلد پیش‌نمایش ۲۶۰۵۲ ویندوز ۱۱ در کنار انبوهی از قابلیت‌های جدید از جمله بهبود تجربه‌ی کار با کوپایلت و روان‌تر شدن انیمیشن‌ها، تسک‌بار ویندوز را پس از دو سال به‌روزرسانی کرده است.

طبق مشاهدات یکی از کاربران، با نگه داشتن ماوس روی آیکون‌ِ اپلیکیشن‌ها انیمیشن جالبی به نمایش در می‌آید که حس‌وحال مدرن‌تری به تسک‌بار می‌بخشد. این ویژگی مخفی است و برای فعال‌سازی به برنامه‌ی ViVeTool نیاز دارد. همچنین در آپدیت جدید، فایل اکسپلورر تعداد تب‌های باز را در کنار نام پوشه نمایش می‌دهد.

بهبودها و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ هنوز در دست توسعه هستند و مایکروسافت به‌صورت عمومی آن‌ها را منتشر نکرده است؛ بنابراین برخی باگ‌ها و مشکلات در بیلد پیش‌نمایش ۲۶۰۵۲ ویندوز وجود دارند.

برای فعال‌ کردن قابلیت‌ مخفی در بیلد پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ باید اپلیکیشن ViveTool را دانلود کنید سپس Elevated Command Prompt را به‌صورت Administrator اجرا و از دستور CD برای رفتن به پوشه‌ی حاوی فایل‌های ViveTool استفاده کنید؛ سپس عبارت vivetool /enable /id:29532725 را تایپ و روی اینتر کلیک کنید و در نهایت کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید.


منبع: https://www.zoomit.ir/os/416568-windows-11-taskbar-update/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *