تغییر به وسایل نقلیه الکتریکی برای سلامت کودکان فوق العاده خواهد بود

حملات آسم کمتر، برونشیت کمتر و زندگی سالم‌تر برای میلیون‌ها کودک.

سوئیچ عمده فروشی به وسایل نقلیه الکتریکی خواهد بود موهبت فوق العاده ای برای سلامتی بسیاری از مردم سراسر دنیا. اما یک گزارش جدید از انجمن ریه آمریکا مزایای خاصی را برای کودکان، به ویژه آنهایی که در برابر بیماری های تنفسی آسیب پذیر هستند، نشان می دهد.

بر اساس مدلی که در آن تمام وسایل نقلیه جدید فروخته شده تا سال ۲۰۳۵ دارای آلایندگی صفر هستند، این گروه نتیجه می گیرد که ۲٫۷ میلیون حمله آسم کمتر در بین کودکان و همچنین ۱۴۷۰۰۰ مورد حاد برونشیت کمتر خواهد بود. انتقال به فروش فقط EV از ۲٫۶۷ میلیون مورد علائم تنفسی فوقانی و ۱٫۸۷ میلیون مورد علائم تنفسی تحتانی در کودکان جلوگیری می کند. و ۵۰۸ مورد کمتر از مرگ و میر نوزادان وجود خواهد داشت.

لورا کیت بندر، معاون ملی هوای سالم در انجمن ریه آمریکا، گفت: تأکید بر تأثیر خاصی که تغییر به خودروهای الکتریکی روی بچه‌ها می‌گذارد، مهم است، زیرا بدن کودکان با سرعت متفاوتی نسبت به بزرگسالان رشد می‌کند.

“کودکان در معرض خطر بیشتری از آلودگی هوا هستند، ریه های آنها همچنان در حال رشد است.”

او در مصاحبه ای گفت: “کودکان در معرض خطر بیشتری از آلودگی هوا هستند، ریه های آنها همچنان در حال رشد است.” می توانم بگویم که به عنوان فردی که با آسم بزرگ می شود، [it] من را بیشتر از آنچه که فکر می کنم والدینم دوست داشتند در اورژانس قرار دهید.»

وسایل نقلیه با موتور احتراقی محرک های بزرگ تغییرات آب و هوایی هستند که بیش از یک چهارم کل انتشار جهانی را تشکیل می دهند. به همین دلیل است که دولت‌ها در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی را که آلاینده‌های بسیار کمتری در جو منتشر می‌کنند، تسریع بخشند. کودکان از این سوئیچ سود زیادی می برند، به خصوص کودکانی که در معرض خطر ویژه بیماری های تنفسی هستند.

این فرض بر این است که تمام خودروهای سواری جدید فروخته شده در ایالات متحده تا سال ۲۰۳۵ خودروهای برقی باشند و تمام خودروهای سنگین جدید فروخته شده تا سال ۲۰۴۰ الکتریکی باشند.

بندر در مورد خودروهای برقی و شبکه ای با آلایندگی صفر گفت: «ما این دو را جدایی ناپذیر می بینیم. “این واقعاً چگونه است که شما بیشترین مزایای سلامتی ممکن را دریافت می کنید.”

تغییر به فروش فقط خودروهای برقی دشوار خواهد بود، به خصوص که تقاضا برای خودروهای پلاگین در مواجهه با قیمت‌های بالا و نگرانی‌ها در مورد در دسترس بودن شارژ و قابلیت اطمینان، متزلزل می‌شود. با این حال، فروش سال به سال به طور پیوسته در حال افزایش است، به طوری که خودروهای برقی کمی بیش از ۸ درصد از کل فروش خودرو در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می دهند.

وسایل نقلیه موتور احتراقی محرک های بزرگ تغییرات آب و هوایی هستند

اما «تحول ناوگان» می‌تواند کند باشد، به‌ویژه وقتی خودروها و کامیون‌های معمولی گازسوز توانمندتر می‌شوند، کمتر خراب می‌شوند و مدت بیشتری در جاده می‌مانند. میانگین خودروهای سبک در جاده‌ها امروز ۱۲ سال عمر دارند، در مقایسه با ۹٫۶ سال در سال ۲۰۰۲٫

اگر ایالات متحده می خواهد تا سال ۲۰۵۰ به سمت ناوگان کاملاً الکتریکی حرکت کند – برای دیدار با رئیس جمهور هدف بایدن از انتشار خالص صفر – سپس فروش خودروهای بنزینی احتمالاً تا سال ۲۰۳۵ به طور کامل به پایان می رسد. این یک افزایش فوق العاده سنگین است.

اگر EPA از برنامه خود پیروی کند، ممکن است دشوارتر شود انتقال به فروش فقط خودروهای برقی را کند کنید. دولت بایدن با توجه به فشار خودروسازان و اتحادیه های کارگری، اخیراً قوانین سختگیرانه جدید آژانس حفاظت از محیط زیست را که خودروسازان آمریکایی را مجبور به انجام این کار می کرد، عقب نشینی کرد. خودروهای گازسوز را تا سال ۲۰۳۲ کنار بگذارید.

با این حال، انجمن ریه آمریکا می‌خواهد مزایای سلامتی چنین انتقالی را برجسته کند – نه فقط برای ما، بلکه برای فرزندانمان نیز. بندر گفت امیدوار است که این گزارش به عنوان زنگ خطری برای سیاستگذاران عمل کند، به خصوص که آنها تقویت قوانین جدید انتشار گازهای گلخانه ای برای خودروها و کامیون ها را در نظر دارند.

او گفت: «این بدان معناست که حتی اگر خودروسازان به تولید خودروهای گازسوز ادامه دهند، در واقع تمیزتر خواهند بود. بنابراین حتی با وجود قوانین روی میز، دستاوردهای واقعی وجود دارد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/21/24074895/electric-vehicle-children-health-effect-american-lung-association

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *