تلویزیون‌های ال‌جی به هاب‌های Google Home سازگار با Matter تبدیل خواهند شد – اما آیا این پایان برای هاب‌های Nest است؟

بسیار شبیه رویداد سال گذشته، CES 2024 همه چیز در مورد Matter است – و Google هیچ چیزی را از دست نمی دهد و در یک پست وبلاگی برنامه های خود را برای تقویت تلویزیون های سازگار با Matter اعلام کرد. Google Home نرم افزار.

در حالی که پیشرفت‌های خانه‌های هوشمند گوگل، هم از نظر سخت‌افزار و هم از نظر نرم‌افزار، در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، این برند نقش اساسی در ایجاد موضوع استاندارد

به این ترتیب، افزایش گزینه‌هایی که مصرف‌کنندگان برای راه‌اندازی و کنترل خانه هوشمند خود دارند، برای Google چندان شگفت‌آور به نظر نمی‌رسد. این تا زمانی است که شما فکر کنید که این حرکت می تواند برای گوگل باشد هاب های لانه منسوخ شده

سال نو، مرکز خانه جدید

گوگل در یک پست وبلاگی برنامه های خود را برای تبدیل تلویزیون های ال جی به هاب های گوگل هوم سازگار با Matter و همچنین تلویزیون های گوگل و سایر دستگاه های سیستم عامل Android TV اعلام کرد. در حال حاضر، طبق کنفرانس مطبوعاتی ارائه شده توسط ال‌جی در اوایل این هفته، تنها یک جدول زمانی آزاد از «اواخر امسال» وجود دارد، که همچنین تاکید کرد که کاربران می‌توانند دستگاه‌های LG و Google Home را ببینند، کنترل و مدیریت کنند. تلویزیون ها یا برنامه ThinQ.”

این خبر پس از اعلامیه های منتشر شده از سوی سامسونگ اعلام کرده است که SmartThings امسال تجربه بهتری از تلویزیون خواهد داشتبنابراین واضح است که یک فشار واقعی برای شکستن اکوسیستم خانه های هوشمند از آن وجود دارد بهترین بلندگوهای هوشمند و بهترین نمایشگرهای هوشمند.

در حالی که گوگل به طور مختصر به سخت افزار هاب خانه موجود خود در پست وبلاگ اشاره کرد، به ندرت اشاره افتخاری بود که وجود آنها را تایید کند. با این حال، در واقع، این اعلامیه به این معنی است که طرفداران Google Home که علاقه خاصی به دستگاه‌های Nest ندارند، دیگر برای کنترل خانه‌های هوشمند خود نیازی به آن ندارند.

تلویزیون‌های ال‌جی به هاب‌های Google Home سازگار با Matter تبدیل خواهند شد – اما آیا این پایان برای هاب‌های Nest است؟

(اعتبار تصویر: جیمز ابوت)

محدود به قبرستان گوگل؟

حال، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد آینده خانه هوشمند گوگل صحبت کنیم. تقریباً سه سال است که هیچ مرکز جدیدی از Google ندیده‌ایم، و در حالی که برای مدتی که من را پر از هیجان برای اخبار بزرگ در آینده می‌کرد، به طور فزاینده‌ای عصبی می‌شوم – به خصوص با توجه به برخی از اخبار فیت بیت گوگل امسال – که ممکن است برای طرفداران خانه هوشمند گوگل مشکلی در پیش باشد.

تنها در سال ۲۰۲۳ شاهد حذف ویژگی‌های بیشتری از هاب‌های گوگل بودیم تا ویژگی‌های اضافه‌شده، به ویژه در مقایسه با مجموعه مهارت‌های روزافزون آمازون و رویکرد تا حدودی راکد اما محکم اپل.

به عنوان مثال، ویژگی Sleep Sensing که قبلاً ذکر شد برای پیش‌نمایش در تمام طول سال ۲۰۲۳ رایگان بود، اما در سال ۲۰۲۴ Google قصد دارد آن را با Fitbit Premiumیک سرویس مبتنی بر اشتراک پشتیبانی از برخی ویژگی‌ها در Zoom و Meet پایان یافت در سپتامبر پشتیبانی Dropcam در ماه آوریل به پایان رسید و تعدادی دیگر از برنامه‌های صوتی دستیار Google نیز موفق شدند.

اکنون، ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که توسعه در آزمایشگاه‌های خانه هوشمند گوگل کند شده است. جمینی LLM گوگل می‌تواند عامل بزرگی در اینجا باشد، زیرا این غول فناوری به طور بالقوه برای توسعه پیشرفته‌ترین دستیار هوشمند ممکن رقابت می‌کند، اما این لزوماً برخی از تصمیمات محافظه‌کارانه‌تر گوگل را در ماه‌های اخیر توضیح نمی‌دهد.

من شخصاً واقعاً از دیدن تلویزیون‌ها که بیشتر درگیر شیطنت‌های خانه هوشمند می‌شوند، هیجان‌زده هستم. به هر حال، آنها محور مرکزی هستند که بیشتر زندگی در خانه حول آن می چرخد. فقط امیدوارم که به ضرر Nest Hubs نباشد.

ما همه جدیدترین ها را پوشش می دهیم اخبار CES از نمایش همانطور که اتفاق می افتد. برای داستان‌های بزرگ در همه چیز از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، وسایل خانه هوشمند و جدیدترین‌های هوش مصنوعی با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/home/smart-home/lg-tvs-will-become-matter-compatible-google-home-hubs-but-is-this-the-end-for-nest-hubs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *