قابلیت اشتراک‌گذاری سریع گلکسی سامسونگ برای همه گوشی‌های اندرویدی (نوعی) ارائه می‌شود

قابلیت اشتراک‌گذاری سریع گلکسی سامسونگ برای همه گوشی‌های اندرویدی (نوعی) ارائه می‌شود

ادغام Nearby Share در Quick Share بیانگر تحولی در رابطه بین سامسونگ و Google است که رابطه‌ای پرتنش بوده است. سامسونگ به‌عنوان پیشرو در تولید دستگاه‌های اندروید، بر سیستم‌عامل گوگل متکی است. با این حال، از آنجایی که تعداد زیادی از کاربران اندروید سیستم‌عامل را از طریق سخت‌افزار غول کره‌ای تجربه می‌کنند، گوگل نیز برای سهم بازار در اختیار سامسونگ است. در حالی که این یک رابطه همزیستی به نظر می رسد، اغلب منجر به جنگ سرد بین دو تایتان شده است. سامسونگ دیدگاه خاص خود را برای اندروید دارد، و پوسته One UI آن از بسیاری جهات با اندروید Stock تفاوت زیادی دارد. این یک فروشگاه برنامه جداگانه دارد. دستیار صوتی بیکسبی آن با دستیار گوگل و غیره رقابت می کند.

برای مدتی، این دو شرکت به طور فزاینده ای با هم مخالفت کردند و سامسونگ در تلاش بود تا سیستم عامل داخلی خود به نام تایزن را توسعه دهد که بر روی چند ساعت گلکسی عرضه شد. اما به نظر می رسد اوضاع در سال های اخیر هموار شده است. Galaxy Watches بار دیگر با Wear OS عرضه می شود، و مشارکت ها رایج تر شده اند. گوگل حتی نسخه‌های ویژه‌ای از برنامه‌های خود را برای اکوسیستم سامسونگ توسعه می‌دهد که به کاهش مشکل رقابت برنامه‌های تکراری سامسونگ با برنامه‌های Google کمک می‌کند.

مشکل اشتراک سریع همیشه مشهود بوده است. داشتن دو ویژگی که تقریباً یک کار را انجام می دهند، حداقل، اضافی است. کاربران از این واقعیت گیج شده اند که در حالی که Nearby Share بین هر دو دستگاه اندرویدی و همچنین با همه رایانه های شخصی ویندوز کار می کند، Quick Share فقط با سایر دستگاه های Galaxy کار می کند. کاربرانی که از تفاوت بین این دو آگاهی ندارند ممکن است ناامید شوند و باعث شود هر دو ویژگی را کنار بگذارند. این برای گوگل یا سامسونگ مفید نیست و اکوسیستم اندروید به طور کلی در نتیجه ادغام این دو سالم تر خواهد بود.


منبع: https://www.slashgear.com/1489124/google-samsung-merge-nearby-quick-share-android/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *