تلویزیون OLED جدید سامسونگ می تواند تابش خیره کننده آزاردهنده را به گذشته تبدیل کند

S95D که به تازگی معرفی شده از بازی ۱۴۴ هرتز نیز پشتیبانی می کند و درخشان ترین تلویزیون OLED سامسونگ تاکنون است.

نسل سوم تلویزیون QD-OLED سامسونگ، S95D جدید، با یک ترفند منحصربه‌فرد در مقایسه با مدل‌های قبلی خود عرضه می‌شود: صفحه‌نمایش بدون تابش خیره‌کننده‌ای دارد که شرکت ادعا می‌کند که همه بازتاب‌های قابل توجه را حذف می‌کند. این باید از حواس‌پرتی‌های آزاردهنده‌ای که هنگام تماشای تلویزیون در یک روز آفتابی و سعی در لذت بردن از محتوای خود دارید، جلوگیری کند.

پوشش‌های ضد انعکاس چیز جدیدی در تلویزیون‌های رده بالا نیستند – سامسونگ، ال‌جی و سونی همگی در آن‌ها خوب عمل می‌کنند – اما به نظر می‌رسد سامسونگ با استفاده از پنل ویژه‌ای که در اینجا استفاده می‌شود، یک قدم فراتر از آن رفته است. اصرار دارد که در نتیجه هیچ تأثیر منفی بر زاویه دید یا اعوجاج رنگ وجود ندارد.

سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی خود در CES گفت: «فناوری بهینه شده با OLED و با انعکاس کم از یک لایه پوشش سخت و الگوی پوشش سطحی جدید و تخصصی برای ارائه جزئیات زیبای OLED بدون تابش خیره کننده استفاده می کند. این شرکت ادعا می کند که این “روشن ترین صفحه نمایش OLED سامسونگ است” و مانند سال گذشته، S95D در اندازه های تا ۷۷ اینچ موجود است. از نرخ تازه سازی تا ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می کند و دارای “دقت رنگ تقویت شده با هوش مصنوعی” است که توسط Pantone تأیید شده است.

عکسی از تلویزیون OLED بدون نور سامسونگ.
یک OLED “معمولی” در سمت چپ در مقایسه با OLED ضد تابش نور سامسونگ در سمت راست.

در رویداد First Look سامسونگ در CES 2024، پیش نمایشی از صفحه نمایش OLED بدون تابش نور دریافت کردم. این شرکت یک نوع آزمایش شکنجه را با یک “پنجره” روشن درست در کنار تلویزیون راه اندازی کرد. و در عکس زیر از خرگوش، حتی به سختی می توانید بگویید که تلویزیون با تعداد زیادی صفحه نمایش روشن دیگر در طبقه نمایشی احاطه شده است.

جدا از نمایشگر جدید بدون تابش، شما از همان مزایای OLED نقطه کوانتومی برخوردار هستید که ما از این مجموعه های سامسونگ دیده ایم در طی چند سال گذشته: آنها می توانند رنگ های غنی تر و زنده تر را در سطوح روشنایی بالاتر در مقایسه با پنل های WOLED سنتی (مانند پنل های مورد استفاده ال جی) تولید کنند، و از بهترین تلویزیون های OLED فقط با تعداد کمی روشن تر هستند. سال‌ها پیش، S95C بررسی‌های بسیار خوبی را به‌دست آورد، و دلیل کمی وجود دارد که تفاوتی با مدل امسال داشته باشیم – به‌ویژه اکنون که تقریباً در هر نوع محیط تماشایی که می‌توانید به آن بپردازید، کاملاً قابل مشاهده است.

عکسی از تلویزیون OLED ضد نور سامسونگ.
در برخی از زوایای شما همچنان بازتاب‌ها را می‌بینید، اما آن‌قدرها هم حواس‌تان را پرت نمی‌کنند.

S95D کمتر از ۱۱ میلی متر ضخامت دارد و با One Connect Box سامسونگ عرضه می شود. دستگاه‌های استریم و کنسول‌های بازی خود را به آن وصل می‌کنید و همه چیز را تا تلویزیون با یک کابل تمیز اجرا می‌کند.

مانند بقیه تلویزیون‌های ۲۰۲۴ سامسونگ، S95D جدیدترین نسخه نرم‌افزار تایزن این شرکت را اجرا می‌کند که به هر شخصی در خانه اجازه می‌دهد تا از ID سامسونگ خود برای توصیه‌های محتوای شخصی‌شده استفاده کند. سامسونگ همچنین به تقویت سرویس Samsung TV Plus FAST خود که صدها کانال رایگان برای تماشا را در یک رابط واحد ترکیب می‌کند، ادامه می‌دهد.

سامسونگ همچنین یک S90D OLED پایین‌رفته را معرفی می‌کند که فاقد پوشش بدون تابش خیره‌کننده و برخی دیگر از ویژگی‌های طراحی مدل پرچم‌دار است، اما همچنان می‌توانید روی کیفیت تصویر QD-OLED درجه یک حساب کنید. اما مانند همیشه، این تلویزیون ها همچنان فاقد Dolby Vision هستند و در عوض HDR10 و HDR10 Plus را ترجیح می دهند.

عکاسی توسط کریس ولش / The Verge


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/7/24028974/samsung-s95d-qd-oled-tv-announced-glare-free-screen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *