تلگرام باز هم از اپل ضربه خورد؛ مخالفت «خدایان اپ استور» با ۵ قابلیت جدید

تلگرام ساعاتی پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی قابلیت‌های هیجان‌انگیزی برای گروه‌ها معرفی کرد و گفت این به‌روزرسانی قرار بوده است مجموعاً شامل ۹ ویژگی جدید باشد، اما اپل با پنج مورد از آن‌ها مخالفت کرده است.

پیام‌رسان تحت مدیریت پاول دورف که در یک سال اخیر با به‌روزرسانی‌های بزرگش میزبان قابلیت‌های هیجان‌انگیز و کاربردی شده است، می‌گوید: «برنامه‌ریزی کرده بودیم که پنج قابلیت دیگر را در این به‌روزرسانی قرار دهیم، اما خدایان اپ استور با ما موافقت نکردند. مشکلی نیست؛ این قابلیت‌ها را خیلی زود در به‌روزرسانی ماه مارس (اسفند و فروردین) خواهید دید.»

مخالفت اپل با به‌روزرسانی‌های تلگرام در گوشی آیفون چیز جدیدی نیست و این اتفاق را تاکنون به دفعات دیده‌ایم. در یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها، مدیرعامل تلگرام سال گذشته اپل را «شیطان» خواند و گفت وقت مبارزه با این شرکت فرا رسیده است.

مقاله‌های مرتبط

تلگرام قابلیت‌های هیجان‌انگیزی برای هالووین ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده بود، اما طولانی‌شدن روند بررسی به‌روزرسانی توسط تیم اپ استور، باعث شد نسخه‌ی مدنظر دیرتر از راه برسد. در آن زمان پاول دورف اپل را به اقدام قانونی تهدید کرد.

مدیرعامل تلگرام در مرداد سال ۱۴۰۱ گفت این پیام‌رسان قابلیت بسیار جذابی به نام «تلموجی» طراحی کرده بود که به‌خاطر مخالفت اپل هرگز دردسترس قرار نگرفت.

شما چه دیدگاهی درباره‌ی مخالفت اپل با به‌روزرسانی‌های تلگرام دارید؟


منبع: https://www.zoomit.ir/software-application/417501-apple-rejected-telegram-big-update-march/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *