تماشا کنید: سریعترین پهپاد دوربین دار جهان در مسابقات F1 قهرمان مسابقات مکس ورشتاپن

تماشا کنید: سریعترین پهپاد دوربین دار جهان در مسابقات F1 قهرمان مسابقات مکس ورشتاپن

هلندی Drone Gods و Red Bull از دوربینی که ادعا می کنند سریع ترین دوربین جهان است رونمایی کردند پهپاد.

قادر به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، تناو هواپیمای بدون سرنشین دید اول شخص (FPV) را به صورت دستی هدایت کرد “می تواند نحوه تماشای فرمول ۱ را تغییر دهد.”

حداقل این چیزی است که مکس ورشتاپن، قهرمان فرمول یک، پس از اینکه پهپاد با موفقیت او را در یک دور کامل در پیست معروف سیلورستون بریتانیا تعقیب کرد، گفت. همه اینها هنگام فیلمبرداری فیلم فوق العاده ۴K که در ویدیوی زیر نمایش داده می شود:

در اوایل سال ۲۰۲۳، ردبول به شرکت تولید ویدئو پهپاد مستقر در هلند یک کار به ظاهر غیرممکن را ارائه کرد: ردیابی و فیلمبرداری از یک ماشین F1 با سرعت کامل برای یک دور کامل.

سرعت متوسط ​​یک پهپاد مصرفی حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت است، در حالی که مدل های FPV با مشخصات بالا می توانند به حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت برسند. بنابراین برای عقب نماندن از خودروهای F1، که اغلب با سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می کنند، متخصصان پهپاد می دانستند که باید چیزی در سطح بعدی سریع و فوق العاده چابک بسازند.

برای انجام این کار، آنها با یک شرکت هلندی دیگر همکاری کردند – نام سازنده هواپیماهای بدون سرنشینd Quadmovr – برای توسعه اولین نمونه اولیه. داچ Drone Gods گفت: “ما هشت ماه خستگی ناپذیر کار کردیم تا معمای یافتن تعادل کامل در الکترونیک، طراحی سایبان، وزن، سرعت، طول پرواز و مسافت را حل کنیم.”

پس از چند دوره آزمایشی و دستکاری با کمک تیم ردبول، این شرکت سرانجام آن را به پایان رساند – سریع ترین پهپاد دوربین دار جهان که می تواند با یک خودروی F1 همگام شود و همزمان از آن فیلمبرداری کند.

پهپاد ۱ کیلوگرمی نه تنها مانند F1 ca شتاب می گیردr، اما سرعت آن نیز مانند یکی در گوشه ها کاهش می یابد. این بدان معناست که می‌تواند دوربین ۴K خود را مستقیماً به قلب اکشن وارد کند و ماشین F1 را در حین چرخش و چرخش در طول مدار دنبال کند.

ورشتاپن گفت: «من پهپاد را نمی‌شناختم؛ نمی‌دانستم در حین رانندگی مرا تعقیب می‌کند و در برخی مکان‌ها بسیار به من نزدیک بود، بنابراین دیدن آن عالی است».

جالب است که ببینیم این فناوری چگونه در آینده مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که ردبول اعلام کرد قصد ندارد به این زودی از آن در مسابقات واقعی استفاده کند، مطمئناً فرصت‌های هیجان‌انگیز جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد – نه فقط برای فرمول یک، بلکه تعدادی از موارد استفاده با سرعت بالا مانند فیلم‌برداری از هواپیما، قایق یا موتور سیکلت.

در حالی که احتمالاً باید مدتی منتظر بمانیم تا فیلم‌های پهپادهای فوق‌سرعت به جریان اصلی تبدیل شوند، به نظر می‌رسد که ردبول در حال نقشه‌کشی است. آنها در کانال یوتیوب خود از ۱۴٫۳ میلیون مشترک خود پرسیدند:بعد با سریع ترین پهپاد دوربین دار دنیا چه فیلمی بگیریم؟»


منبع: https://thenextweb.com/news/worlds-fastest-camera-drone-f1-max-verstappen-dutch-drone-gods

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *