تماشا کنید: فیلم از حالت طبقه بندی شده از سلاح لیزری DragonFire بریتانیا در حال عمل

وزارت دفاع بریتانیا تصاویر محرمانه ای از سلاح لیزری DragonFire خود منتشر کرده است.

آتش اژدها پرتوی پرقدرت را با سرعت نور پرتاب می کند. آنقدر دقیق است که می تواند هدفی به اندازه یک سکه سرخ کند از یک کیلومتری

این فیلم و تصاویر “تا به حال دیده نشده” را نشان می دهدتوپ لیزری در منطقه ای در Hebrides، مجمع الجزایری دورافتاده در سواحل اسکاتلند عمل می کند. این ویدئو همچنین شامل فیلم CGI از سلاح لیزری است که ارتش را کوبیده است هواپیماهای بدون سرنشین خارج از آسمان – یکی از موارد استفاده واقعی بالقوه DragonFire.

DragonFire برای وزارت دفاع توسط آزمایشگاه علوم و فناوری دفاع بریتانیا و شرکای صنعتی از جمله شرکت هوافضای بریتانیا Leonardo و متخصصان دفاعی QinetiQ توسعه داده شده است.

این سلاح لیزری می‌تواند جایگزین ارزان‌قیمتی برای موشک‌های کوتاه‌برد باشد که اغلب گران‌تر از اهدافی هستند که قصد نابودی آن‌ها را دارند. این می تواند در مورد درگیری هایی مانند درگیری فعلی صدق کند حملات حوثی ها در دریای سرخکه تا حد زیادی متکی به جنگ هواپیماهای بدون سرنشین بوده اند.

تماشا کنید: فیلم از حالت طبقه بندی شده از سلاح لیزری DragonFire بریتانیا در حال عمل

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

گرانت شاپ، وزیر دفاع بریتانیا در ژانویه گفت: این نوع تسلیحات پیشرفته این پتانسیل را دارد که با کاهش وابستگی به مهمات گران قیمت، فضای نبرد را متحول کند و در عین حال خطر آسیب های جانبی را نیز کاهش دهد. وزارت دفاع پیش بینی می کند که شلیک سیستم DragonFire برای هر شلیک فقط ۱۰ پوند (۱۱٫۷ یورو) هزینه دارد.

سلاح لیزری DragonFire مقادیر زیادی انرژی را به سمت اجسام کوچک هدایت می کند و می تواند از طریق فولاد جامد بسوزد. اعتبار: کنسرسیوم DragonFire
یک پهپاد آزمایشی که در جریان آزمایش اخیر در اسکاتلند توسط DragonFire منهدم شد. اعتبار: کنسرسیوم DragonFire

این سلاح لیزری در حال توسعه از سال ۲۰۱۷ است ۱۰۰ میلیون پوند (۱۱۷ میلیون یورو) برای ساخت. DragonFire می تواند باشد نصب شده است روی کشتی های نظامی در پنج سال آینده – اگرچه برخی از موانع بزرگ باقی مانده است.

در حالی که ایده فرار از دشمنان با قیمت فوق العاده ارزان به طرز شگفت انگیزی برای نیروهای نظامی جذاب است (ایالات متحده و روسیه نیز در حال توسعه سلاح های لیزری خود هستند)، دلیلی وجود دارد که این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی است.

سلاح‌های با انرژی هدایت‌شونده لیزری، همانطور که شناخته شده‌اند، انرژی به ارزش کیلووات را به یک هدف می‌تابانند و هر چیزی را که در مسیرشان باشد می‌سوزاند. اگرچه کار با آنها ارزان است، اما ساخت آنها گران است و هنوز یک مشکل اساسی وجود دارد که هنوز باید بر آن غلبه کرد: آنها فقط می توانند در آسمان صاف کار کنند – هیچ ابری، باران یا مه وجود ندارد.

با این وجود، با بودجه نظامی سنگین (ایالات متحده به تنهایی چنین است خرج کردن ۱ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه تسلیحات لیزری هر سال) و برخی از باهوش‌ترین ذهن‌های علمی، به احتمال زیاد، قبل از اینکه توپ‌های لیزری مرگبار بخشی از زرادخانه ارتش‌ها شوند، موضوعی زمان خواهد بود.


منبع: https://thenextweb.com/news/declassified-footage-uk-dragonfire-laser-weapon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *