بابی کوتیک، رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد می‌خواهد TikTok را بخرد.

بابی کوتیک، رئیس سابق اکتیویژن بلیزارد، ظاهراً تمایل خود را برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی TikTok ابراز کرده است.

بر اساس گزارشی که توسط روزنامه وال استریتمدیرعامل سابق اخیراً به ژانگ یی‌مینگ، یکی از بنیانگذاران ByteDance مراجعه کرد تا در صورت موافقت شرکت با فروش برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو، قصد خود را اعلام کند.

این نشریه بیان کرد که Kotick در حال حاضر به دنبال شرکای برای پیوستن به این خرید بالقوه است، که WSJ گفت هر برچسب قیمتی “تخمین زده می شود در صدها میلیارد دلار باشد”. به گفته منابع آگاه، Kotick ایده خرید TikTok را در یک شام Allen & Co در اوایل این هفته به گروهی از شرکای احتمالی پیشنهاد داد. این گروه ظاهراً شامل سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI بود.

پخش خبر: آیا بازی Pokémon Legends: ZA عنوانی برای عرضه Switch 2 خواهد بود؟در یوتیوب تماشا کنید

علاقه Kotick به TikTok به دنبال لایحه جدیدی از دولت ایالات متحده است که مالک چینی ByteDance را ملزم می کند تا پلتفرم را به دلیل تهدیدات درک شده از پیوندهای آن با دولت چین بفروشد.

لایحه جدید، معروف به حفاظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمن خارجیهدف آن “حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده در برابر تهدید ناشی از برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمن خارجی” مانند TikTok است.

اگر ByteDance روابط خود را با مالکیت چینی خود قطع نکند، باید ظرف شش ماه TikTok را بفروشد یا از فروشگاه های برنامه و خدمات میزبانی وب در ایالات متحده منع شود.

مایک گالاگر، رئیس کمیته منتخب ایالات متحده، “این پیام من به TikTok است: از حزب کمونیست چین جدا شوید یا دسترسی به کاربران آمریکایی خود را از دست بدهید.” گفت هفته گذشته، چین را به عنوان “برترین دشمن آمریکا” توصیف کرد.

پرزیدنت بایدن از آن زمان گفته است که قانونی را امضا خواهد کرد که در صورت تصویب این لایحه می تواند منجر به ممنوعیت TikTok شود (با تشکر، اخبار سی بی اس).

در مورد کوتیک، مدیرعامل سابق در دسامبر اکتیویژن بلیزارد را ترک کرد پس از ۳۲ سال رهبری

اکتیویژن بلیزارد قبلا حضور کوتیک در این شرکت را تنها تا پایان سال ۲۰۲۳ تایید کرد. این کار برای “اطمینان از یکپارچگی صاف و بدون درز” دنبال شد خرید طولانی مدت اما در نهایت موفقیت آمیز ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت.

مایکروسافت پیشنهاد خرید Activision Blizzard خود را در ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کردپس از یک دوره پرتلاطم برای ناشر پس از آن تحت تاثیر گزارش ها از سوء رفتار کارکنان و درخواست های بعدی برای خروج کوتیک.


منبع: https://www.eurogamer.net/former-activision-blizzard-boss-bobby-kotick-reportedly-wants-to-buy-tiktok?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *