تهدید Deepfake: Ratan Tata جدیدترین مورد که دیپ فیک شده است، کلاهبرداران با استفاده از ویدیوی جعلی کلاهبرداری سرمایه گذاری را ترویج می کنند.

تهدید Deepfake: Ratan Tata جدیدترین مورد که دیپ فیک شده است، کلاهبرداران با استفاده از ویدیوی جعلی کلاهبرداری سرمایه گذاری را ترویج می کنند.

راتان تاتا، سرمایه دار برجسته تجاری، قربانی روند رو به رشد فناوری دیپ فیک شده است.

رئیس سابق گروه تاتا اخیراً از استوری های اینستاگرام برای رد ویدیویی استفاده کرد که در آن به دروغ به تصویر کشیده شده بود که در آن مشاوره سرمایه گذاری می کند.

در این ویدئو که توسط یکی از کاربران اینستاگرام به نام سونا آگاروال به اشتراک گذاشته شده است، تاتا ظاهراً به دنبال کنندگان فرصتی بدون ریسک برای “اغراق در سرمایه گذاری” با تضمین فرضی ارائه می دهد.

کپشن همراه ویدیو از بینندگان خواسته است که از این فرصت ادعایی استفاده کنند. تاتا با برچسب زدن به ویدیو و عنوان آن به عنوان “FAK” در هر دو ویدیو و اسکرین شات از عنوان پاسخ داد.

در یک هشدار قبلی در ۳۰ اکتبر، تاتا به دنبال کنندگان خود هشدار داد که به ویدیوهای تصادفی که از نام یا تصویر او استفاده می کنند اعتماد نکنند.

او به طور خاص ویدیوهایی را که به دروغ ادعا می‌کرد پیشنهاداتی را در مورد جریمه و پاداش برای کریکت‌کنندگان به شورای بین‌المللی کریکت ارائه کرده است، رد کرد.

تاتا تصریح کرد که او هیچ دخالتی در بازی کریکت ندارد و توصیه کرد که اطلاعات نادرست مشابهی را باور نکنید، مگر اینکه از سیستم عامل های رسمی او سرچشمه بگیرد.

این حادثه استفاده روزافزون از فناوری دیپ‌فیک برای ایجاد محتوای متقاعدکننده و در عین حال نادرست با حضور افراد مشهور را برجسته می‌کند.

این رویداد به دنبال روند اخیر ویدئوهای دستکاری شده در اینترنت است که بازیگران زن راشمیکا ماندانا، کاترینا کایف، آلیا بات و سپس پریانکا چوپرا نیز قربانی دستکاری دیجیتال شدند.

برخلاف نمونه‌های قبلی، ویدیوی دستکاری شده چوپرا، شباهت او را بر محتوای جنجالی قرار نداد. در عوض، صدای اصلی و خطوط او از یک ویدیوی قانونی با تبلیغ برند ساختگی جایگزین شد.

با افزایش نگرانی ها در مورد استفاده فراگیر از هوش مصنوعی در ایجاد محتوای فریبنده، شخصیت های عمومی مانند راتان تاتا برای محافظت از هویت خود در برابر سوء استفاده در پلت فرم های رسانه های اجتماعی موضع می گیرند.

این حادثه به عنوان یک یادآوری جدی برای عموم مردم است که احتیاط کنند و صحت اطلاعاتی را که در فضای آنلاین در حال پخش است، تأیید کنند، به ویژه زمانی که شخصیت‌های برجسته طرح‌های مالی را تأیید می‌کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/world/deepfake-menace-ratan-tata-latest-to-get-deepfaked-scammers-promote-investment-scam-using-fake-video-13478102.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *