AMD معتقد است تراشه‌های هوش مصنوعی یک صنعت ۴۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ است که شرط‌بندی‌های عظیمی را در این بخش پوشش می‌دهد.

Advanced Micro Devices (AMD) بازاری ۴۵ میلیارد دلاری برای پردازنده‌های هوش مصنوعی برای مراکز داده در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده است که از برآورد ۳۰ میلیارد دلاری آن در ژوئن بیشتر است.

این اعلامیه با عرضه دو تراشه جدید مرکز داده هوش مصنوعی از سری MI300 همراه بود.

یک تراشه، MI300X، برای کاربردهای هوش مصنوعی مولد طراحی شده است و دارای حافظه پیشرفته با پهنای باند بالا برای عملکرد بهتر است، در حالی که دیگری برای ابررایانه ها طراحی شده است.

لیزا سو، مدیر عامل AMD اظهار داشت که این شرکت دارای عرضه “قابل توجه” تراشه های هوش مصنوعی بیش از ۲ میلیارد دلار برای سال آینده است که تقاضای زیادی از سوی مشتریان دارد.

مدیران AMD بر افزایش تقاضا برای تراشه های هوش مصنوعی تاکید کردند و پیش بینی کردند که بازار تراشه های هوش مصنوعی مرکز داده تا سال ۲۰۲۷ به حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برسد.

در حال حاضر، تحلیلگران تخمین می زنند که NVIDIA بر ۸۰ درصد بازار تراشه های هوش مصنوعی، از جمله پردازنده های سفارشی شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت، تسلط دارد.

در حالی که درآمد مرکز داده NVIDIA در سال ۲۹٫۱۲ میلیارد دلار است، سری جدید MI300 AMD قصد دارد مستقیماً با پردازنده‌های هوش مصنوعی پرچمدار NVIDIA رقابت کند.

علاوه بر راه‌اندازی سخت‌افزار، AMD نسخه جدیدی از نرم‌افزار ضروری برای استقرار تراشه‌های هوش مصنوعی را معرفی کرد و تعهد این شرکت را به ارتقای قابلیت‌های هوش مصنوعی خود نشان داد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/ai-chips-a-45-billion-industry-in-2023-believes-amd-hedges-massive-bets-on-the-sector-13478012.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *