توسعه دهندگان GTA 6 تصمیم “بی پروا” Rockstar برای بازگشت تمام وقت به دفتر را محکوم کردند.

توسعه دهندگان در GTA 6 استودیو Rockstar Games از این شرکت انتقاد کرده است که به کارمندان گفته است که باید ماه آینده به طور تمام وقت به دفتر بازگردند و تصمیم رهبری را “بی پروا” خوانده است.

همانطور که دیروز گزارش شد، کارکنان در به Rockstar گفته شده که پنج روز در هفته به دفتر بازگردد، اکنون که GTA 6 وارد مرحله نهایی توسعه شده است. مدیریت استودیو دلایل امنیتی و بهره وری را برای این تغییر آتی ذکر کرده است که در آوریل اجرایی می شود.

از این اعلامیه، اتحادیه مستقل کارگران بریتانیا (IWGB) راک استار را به دلیل برنامه هایش برای لغو مقررات کار از راه دور برای “اکثریت” کارمندانش مورد انتقاد قرار داده است، و خاطرنشان کرد که استودیو گفت هرگونه استثنا در قوانین جدید “نادر” خواهد بود.

اولین تریلر بازی Grand Theft Auto 6.در یوتیوب تماشا کنید

ارجاع الف دادخواست این اتحادیه که سال گذشته توسط ۱۷۰ کارمند Rockstar Games که مخالف کار اجباری سه روزه در دفتر بودند، امضا کرد، این اتحادیه گفت: آخرین تصمیم استودیو “نشان دهنده یک چرخش نسبت به بیانیه های قبلی است که در آن شرکت اصرار داشت گزینه های کاری انعطاف پذیر باقی بماند.”

علاوه بر این، چندین نفر از اعضای تیم توسعه با IWGB صحبت کرده اند و نگرانی خود را در مورد بازگشت به کار تمام وقت اداری ابراز کرده اند. یکی از کارمندان ناشناس Rockstar به اتحادیه گفت که کار از خانه برای بسیاری از کارکنان “راه نجات” بوده است. آنها می‌گویند: «اکنون، Rockstar بدون فکر کردن به کارگرانی که بیشترین تأثیر را خواهند داشت، این راه نجات را ربوده است.

پس از بسیاری از وعده‌های شکسته‌شده، اکنون می‌ترسیم که مدیریت حتی راه را برای بازگشت به شیوه‌های سمی «خراش» هموار کند.

یکی دیگر از کارمندان گفت که هیچ مشورتی از سوی مدیریت قبل از تغییر صورت نگرفته است. آنها مجدداً به نگرانی هایی اشاره کردند که به زودی انتظار می رود کارکنان “ساعت های دیروقت در دفتر کار کنند تا با تیم های جهانی ارتباط برقرار کنند”. پیش از این، کارکنان می توانستند در صورت نیاز به جلساتی که خارج از ساعات کاری عادی از راه دور برگزار می شد، وارد شوند.

آنها گفتند: «این به معنای از دست دادن وقت گذراندن با خانواده‌هایمان است»، و افزودند نگرانی‌هایی برای «همکارانی که مشکلات سلامتی دارند و مانع از کار تمام وقت اداری می‌شوند و اکنون در بلاتکلیفی مانده‌اند».

یکی از کارگران گفت که توسعه‌دهندگان Rockstar به بازی‌هایی که می‌سازند «بسیار اهمیت می‌دهند» و اضافه کرد که «شور، مهارت و استعداد تیم هرگز نباید توسط مدیریت استودیو بدیهی گرفته شود».

آنها گفتند: “با هم، از طریق همکاری و تعادل زندگی کاری سالم و فرهنگ محل کار است که ما به ساخت برخی از محبوب ترین و دیدنی ترین بازی ها در صنعت خود ادامه می دهیم.”

خود اتحادیه نیز بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن گفت: «غیرقابل قبول» است که رهبری تصمیم گرفته است «بارها و بارها به قول خود برگردد».

آستین کلمور، رئیس IWGB Game Workers نوشت: “کارگران اتحادیه کارگران بازی IWGB در Rockstar برای شفافیت در مورد حقوق و مزایا، فرهنگ محیط کار سالم و فراگیر، و تعادل زندگی کاری حول محور نیازهای هر کارگر تلاش می کنند.”

“کارگران در سراسر صنعت با اجازه دادن به مدیران اجرایی تصمیم‌های بی‌ملاحظه و مضر را به پایان رسانده‌اند و کارگران Rockstar به ما نشان می‌دهند که اگر مدام نادیده گرفته شوند، چه چیزی در پیش خواهد بود. هیچ زمانی بهتر از اکنون برای پیوستن به اتحادیه ما و تلاش برای این کار وجود ندارد. صنعت بازی های سالم و پایداری باشید که می دانیم می تواند باشد.”

Eurogamer از Rockstar خواسته است تا نظر بیشتری بدهد.

GTA 6 قرار است در سال ۲۰۲۵ برای هر دو عرضه شود Xbox Series X/S و PlayStation 5. Rockstar هنوز یک بازه زمانی برای انتشار PC ارائه نکرده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازی، اینجاست هر آنچه که تاکنون در مورد GTA 6 می دانیم.


منبع: https://www.eurogamer.net/gta-6-developers-blast-rockstars-reckless-decision-to-return-to-office-full-time?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *