توییچ میزان درآمد استریمرها از اشتراک‌های Prime را کاهش می‌دهد

مانند بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری، آمازون به دنبال کاهش هزینه ها است. اخیراً بخش Twitch آن (فقط بیش از ۵۰۰ کارمند) و اکنون میزان درآمد استریمرها از هر اشتراک Twitch Prime را کاهش می دهد.

هر عضو پرایم آمازون می‌تواند بدون هزینه اضافی، اشتراک Prime را در جهت پخش‌کننده توییچ مورد علاقه‌اش پرتاب کند. از زمانی که آن برنامه در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد، استریمرها همان مبلغی را از مشترکین توییچ پرایم دریافت کردند که از یک اشتراک پولی پایه دریافت کردند. با این حال، این در حال تغییر است.

از ۳ ژوئن، Twitch به سمت مدلی با نرخ ثابت حرکت می‌کند که پرداخت‌های Prime را بر اساس موقعیت مکانی مشترک پرایم (و میزان پرداخت آن‌ها برای Amazon Prime) قرار می‌دهد. دن کلنسی، مدیرعامل این شرکت گفت: “ما معتقدیم که این ساختار مناسب برای برنامه آینده است و این تغییر را انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اشتراک ماهیانه Twitch در دسترس اعضای Prime یک مزیت طولانی مدت و پایدار برای جامعه Twitch است.” .

کلنسی می گوید که برای اکثر کشورها، نرخ پرداخت کمتر از پنج درصد کاهش می یابد، اما وجود دارد . به عنوان مثال، یک زیر پرایم از یک بیننده در ایالات متحده به زودی به ارزش ۲٫۲۵ دلار به یک استریمر خواهد رسید که از ۲٫۵۰ دلار کاهش یافته است. این کاهش ۱۰ درصدی است. یک زیرمجموعه Prime از شخصی در بریتانیا به زودی ۱٫۸۰ دلار ارزش دارد، در حالی که یکی از بینندگان ساکن ترکیه فقط ۹ سنت به استریمر پرداخت می کند.

همانطور که Clancy اشاره می‌کند، اشتراک‌های Prime تنها یکی از راه‌هایی است که استریمرها می‌توانند در کنار نکات و اشتراک‌های پولی معمولی در این پلتفرم کسب درآمد کنند. وی همچنین از تغییراتی در این زمینه خبر داد که طراحی شده است تا به سازندگان کوچکتر تکه بزرگتری از کیک بدهد.

Twitch بهره مندی سازندگان را از بهبود اشتراک درآمد بسیار آسان تر می کند. تا به حال، آنها مجبور بودند حداقل ۳۵۰ اشتراک پولی را برای حداقل سه ماه حفظ کنند. این امر آنها را واجد شرایط کاهش ۷۰ درصدی زیرمجموعه ها برای ۱۲ ماه آینده می کند که از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

از اول ماه مه، پلتفرم در حال تغییر Partner Plus به دو لایه است برنامه پلاس که بر اساس یک سیستم امتیازی است. اشتراک پایه ۵ دلاری یک امتیاز ارزش دارد، یک زیرمجموعه ردیف ۲ ۱۰ دلاری ارزش دو امتیاز دارد و یک زیرمجموعه Tier 3 با ارزش ۲۵ دلار ارزش سه امتیاز دارد. اشتراک‌های Gift و Prime به‌حساب امتیاز نمی‌آیند، اما پخش‌کننده‌های واجد شرایط کاهش درآمد بهتری از اشتراک‌های با استعداد دریافت می‌کنند.

هنگامی که یک استریمر حداقل ۱۰۰ امتیاز پلاس برای سه ماه متوالی به دست آورد (امتیازها در اول هر ماه بازنشانی می شوند)، ۶۰ درصد از درآمد اشتراک را از ۱۲ ماه آینده دریافت خواهند کرد. اگر آنها ۳۵۰ امتیاز پلاس را حفظ کنند، این سهم درآمد تا ۷۰ درصد به نفع آنها افزایش می یابد. کلنسی می‌گوید این تغییرات سه برابر تعداد پخش‌کننده‌ها را قادر می‌سازد که واجد شرایط اشتراک‌گذاری بهتر درآمد باشند. این باید به افزایش قابل توجهی در درآمد برای بسیاری از آنها منجر شود، در حالی که به کسانی که در حدود ۳۰۰-۳۵۰ امتیاز هستند، به جای کاهش سهم درآمد ۵۰ درصدی، کمی بالشتک بیشتری ایجاد می کند.

توییچ یک تغییر دیگر در مدل تقسیم درآمد خود اعلام کرد. از شر سقف ۱۰۰۰۰۰ دلاری تقسیم درآمد ۷۰-۳۰ برای سازندگان پردرآمد خلاص می شود. تغییری که در سال گذشته انجام شد، پس از اینکه یک استریمر به درآمد ۱۰۰۰۰۰ دلاری از اشتراک رسید، به ۵۰ درصد کاهش یافت. این چیزی را برای اکثریت قریب به اتفاق سازندگان تغییر نمی‌دهد، اما می‌تواند به توییچ کمک کند تا استریم‌کنندگان برجسته را متقاعد کند که به‌جای پرش به افرادی مانند YouTube یا Kick، روی پلتفرم خود باقی بمانند.

در پی اخراج ها، کلنسی گفت که توییچ همچنان ادامه دارد (استریم ویدیوی زنده برای میلیون ها نفر به طور همزمان ارزان نیست!)، بنابراین باید چیزی ارائه می شد. در حالی که پذیرش تغییرات Twitch Prime برای برخی از استریمرها سخت خواهد بود، اما این مزیت واقعاً آنطور که هست پایدار نبود. کاهش پرداخت‌ها برای سازندگان بهتر از حذف کامل برنامه است. Twitch همچنین امیدوار است که تقسیم درآمد بهبود یافته سازندگان را وادار کند تا بینندگان خود را متقاعد کنند که به جای آن اشتراک پولی را خرج کنند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/twitch-is-cutting-how-much-streamers-earn-from-prime-subscriptions-214053412.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/twitch-is-cutting-how-much-streamers-earn-from-prime-subscriptions-214053412.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *