جت جنگنده F-22 چقدر می تواند پرواز کند؟

جت جنگنده F-22 چقدر می تواند پرواز کند؟

F-22 Raptor، که USAF رسماً برای عملیات در دسامبر ۲۰۰۵ مستقر شد، جانوری از یک جت جنگنده است. ChatGPT حتی آن را نامگذاری کرد یکی از بهترین هواپیماهای جنگنده ساخته شده. ترکیب منحصربفرد آن از مخفی کاری، تسلیحات و قدرت، آن را به یکی از اجزای قدرتمند نیروهای مسلح ایالات متحده تبدیل کرده است. نباید تعجب آور باشد که Raptor چنین مشخصات چشمگیری دارد – این یکی از این مشخصات است گران ترین هواپیمای نظامی ساخته شده تا کنونو سالها را در توسعه سپری کرد.

F-22 علاوه بر توانایی خود در پرواز تا ارتفاع ۵۰۰۰۰ پا، می تواند به لطف جفت نیروی رانش، نیروی رانش شگفت انگیز ۷۰۰۰۰ پوند ایجاد کند. موتورهای توربوفن پرت اند ویتنی F119-PW-100 – این یکی از معدود هواپیماهایی است که می تواند نیروی رانش زیادی ایجاد کند. می تواند به ۲ ماخ برسد و همچنین توانایی سوپرکروز را دارد، به این معنی که می تواند بدون استفاده از پس سوز پرواز مافوق صوت را حفظ کند. F-22 با ظرفیت سوخت داخلی ۱۸۰۰۰ پوند و دو مخزن سوخت بال خارجی که می تواند ۲۶۰۰۰ پوند اضافی را در خود جای دهد، برد کشتی بیش از ۱۸۵۰ مایل دارد.

F-22 تک خدمه با در نظر گرفتن تسلط هوایی ساخته شده است و جنگنده چند منظوره سلاح لازم برای اثبات آن را دارد. رپتور می تواند به یک توپ ۲۰ میلی متری M61A2، دو موشک هوا به هوای گرما یاب AIM-9، و شش موشک هوا به هوا هدایت شونده با رادار AIM-120 یا دو موشک ۱۰۰۰ پوندی GBU-32 JDAM و دو عدد AIM-120 این امر به همراه سرعت، پنهان کاری و توانایی پرواز در ارتفاع ۱۵ کیلومتری، F-22 Raptor را به یک جنگنده مرگبار تبدیل می کند که ممکن است دشمنان تا زمانی که خیلی دیر نشده باشد، هرگز شاهد آمدن آن نباشند.


منبع: https://www.slashgear.com/1485457/how-high-can-f-22-fighter-jet-fly-answer/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *