جزئیات تراشه ۱۶ دستگاه آینده اپل فاش شد

بر اساس اطلاعات فنی که در اوایل امروز توسط یک حساب خصوصی با سابقه اثبات شده در اشتراک گذاری اطلاعات دقیق در مورد برنامه های اپل در X منتشر شد، جزئیات تراشه ۱۶ دستگاه جدید اپل کشف شده است.

جزئیات تراشه ۱۶ دستگاه آینده اپل فاش شد
هشت دستگاه اپل منتشر نشده با A14 Bionic، A17 Pro و M2 تراشه ها جزو لیست شناسه های تراشه (CPID) بودند. دو دستگاه A14 Bionic و A17 Pro و چهار دستگاه M2 آینده وجود دارد. MacRumors معتقد است که آنها به محصولات زیر مربوط می شوند:

  • A14 Bionic: آی پد (نسل یازدهم) در تنظیمات Wi-Fi و Wi-Fi + Cellular. شماره مدل با چیزی که انتظار می‌رود آی‌پد (نسل یازدهم) داشته باشد، مطابقت ندارد، بنابراین ممکن است یک آی‌پد اصلاح‌شده (نسل دهم) در پیکربندی‌های Wi-Fi و Wi-Fi + Cellular یا به طور بالقوه یک هوم پاد با نمایشگر
  • A17: آیپد مینی (نسل هفتم) در تنظیمات Wi-Fi و Wi-Fi + Cellular. این ممکن است تراشه A17 Pro یا یک نوع A17 باشد.
  • M2: آیپد ایر (نسل ششم) در اندازه های صفحه نمایش ۱۰٫۹ و ۱۲٫۹ اینچی و در تنظیمات Wi-Fi و Wi-Fi + Cellular.

اگر آنها به یک مدل جدید iPad در سطح پایه مربوط می شوند، شناسه های تراشه نشان می دهند که دستگاه در تجسم بعدی خود ارتقاء تراشه را دریافت نخواهد کرد. آی‌پد نسل دهم کنونی دارای تراشه A14 Bionic است. احتمال اینکه این دستگاه یک هوم پاد با نمایشگر باشد به دلیل روند شماره مدل بسیار کم است، اما نمی توان این احتمال را رد کرد.

مدل فعلی، نسل ششم آی‌پد مینی حاوی A15 Bionic است و برخی گمانه‌زنی‌های قبلی نشان می‌دهد که این دستگاه احتمالاً در نسل بعدی خود از A16 Bionic بهره می‌برد، بنابراین چیپست A17 ارتقاء قابل توجهی خواهد بود.

همچنین هشت شناسه دیگر برای دو تراشه منتشر نشده وجود داشت که احتمالاً مربوط به چهار مدل موجود در آیفون ۱۶ ترکیب و نسل بعدی آیپد پرو در اندازه های ۱۱ و ۱۳ اینچی شایعه شده است که نسل بعدی آی‌پد پرو اواخر این ماه عرضه می‌شود و دارای تراشه M3 است که اپل برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۳ معرفی کرد. با این حال، توالی شناسه‌ها احتمال غیرمنتظره بودن آی‌پد پرو حاوی تراشه M4 را افزایش می‌دهد.

اطلاعات نشان می دهد که کل سری آیفون ۱۶ دارای همان تراشه A18 خواهد بود که این امر را تایید می کند گزارش های قبلی. منبعی که این اطلاعات را منتشر کرده است گفت MacRumors که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس همچنان احتمالاً دارای تراشه ای با نام “A18 Pro” خواهد بود، حتی اگر کل مجموعه تراشه ها دارای همان CPID باشند. تراشه استاندارد “A18” در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس ممکن است دارای ماژول‌های بسته یا غیرفعال باشد تا آن را متمایز کند.

اوایل این هفته، منبع پستی منتشر کرد که آیفون و آی پد مدل ها توسط iOS 18. این حساب ترجیح می‌دهد مشخصات پایینی داشته باشد، اما بسیاری از اطلاعات پست‌شده قبلی و بسیاری از ادعاهای آن صحت دارند.

انجمن های مرتبط: آی پد


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/01/chip-details-of-16-upcoming-apple-devices-revealed/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *