جف بزوس ۲ میلیارد دلار از سهام آمازون را در بحبوحه رقابت تنگاتنگ با ایلان ماسک فروخت.

جف بزوس، رئیس اجرایی آمازون، اخیراً بیانیه‌ای را در اختیار تنظیم‌کننده‌های فدرال قرار داده است که در آن فروش نزدیک به ۱۲ میلیون سهم از سهام آمازون به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار را فاش کرده است. در این معامله که در ۷ و ۸ فوریه انجام شد، بزوس ۱۱,۹۹۷,۶۹۸ سهام عادی در پنج بلوک از ۱ میلیون تا بیش از ۳٫۲ میلیون سهم را واگذار کرد.

در حالی که بزوس، که آمازون را نزدیک به سه دهه پیش در گاراژی در سیاتل تأسیس کرد، آدرس خود را رسماً سیاتل ذکر کرد، گزارش‌ها حاکی از نقل مکان او به میامی است. علاوه بر فروش اخیر، بزوس همچنین فروش پیشنهادی ۵۰ میلیون سهام آمازون را در حدود ۷ فوریه با ارزش بازار تخمینی ۸٫۴ میلیارد دلار فهرست کرده است.

تصمیم بزوس برای تخلیه سهام آمازون در بحبوحه افزایش ثروت تخمینی وی صورت می گیرد، به طوری که شاخص میلیاردرهای بلومبرگ در سال جاری به دلیل افزایش سهام شرکت، ۲۲٫۶ میلیارد دلار ارزش خالص او را افزایش داده است. از ۱۱ فوریه، بزوس به عنوان دومین فرد ثروتمند در سراسر جهان، پس از ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا موتورز، ثبت شده است. ماسک در حال حاضر با دارایی خالص ۲۰۹ میلیارد دلار مقام اول را دارد در حالی که دارایی خالص بزوس ۲۰۰ میلیارد دلار است.

اگرچه بزوس دلیل خاصی برای فروش سهام ارائه نکرده است، گمانه زنی ها حاکی از آن است که او سرمایه گذاری زیادی روی استارتاپ فناوری فضایی خود، Blue Origin دارد. صرف نظر از این موضوع، این توجه را به شکاف کمتر بین دارایی خالص او و ماسک جلب می کند. قبل از واگذاری اخیر، بزوس با اختلاف ۵ میلیارد دلاری از ماسک عقب بود. با این حال، با افزایش دارایی خالص او به ۲۰۹ میلیارد دلار در تنها چند روز، اختلاف بین این دو میلیاردر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بزوس که از سال ۲۰۱۷ تا زمانی که ماسک در سال ۲۰۲۱ از او پیشی گرفت، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشت، در طول سال ها شاهد نوساناتی در ثروت خود بوده است. با این وجود، آخرین حرکت او نشان از یک مانور استراتژیک دارد زیرا او به دنبال حفظ موقعیت رقابتی خود در برابر ماسک در میان نوسانات بازار سهام است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/jeff-bezos-sells-2-billion-worth-of-amazon-shares-amidst-tightening-race-with-elon-musk-13717462.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *