جنرال موتورز و هوندا برای ساخت پیل‌های سوختی هیدروژنی برای «محصولات مختلف» به یکدیگر پیوستند.

این دو شرکت اکنون پیل های سوختی را از تاسیسات مشترک خود در میشیگان تولید می کنند.

جنرال موتورز و هوندا اعلام کردند که شرکت سرمایه گذاری مشترک آنها، FCSM، تولید سلول های سوختی هیدروژنی را آغاز کرده است که در نهایت راه خود را به “کاربردهای مختلف محصول” باز خواهد کرد.

پیل های سوختی هیدروژنی از هیدروژن فشرده به عنوان سوخت خود استفاده می کنند و بخار آب را به عنوان تنها انتشار آن آزاد می کنند. تعدادی از خودروسازان اخیراً از این فناوری برای مزایای آن در توسعه استفاده کرده اند وسایل نقلیه سنگین و ژنراتورهای برق سیار – و به عنوان راهی برای انتقال بیشتر از وسایل نقلیه گازسوز آلاینده.

سلول های سوختی هیدروژنی از هیدروژن فشرده به عنوان سوخت خود استفاده می کنند و بخار آب را به عنوان تنها انتشار آن آزاد می کنند.

FCSM که مخفف “Fuel Cell System Manufacturing” است، در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین جنرال موتورز و هوندا تاسیس شد. این دو خودروساز همچنین در زمینه خودروهای الکتریکی باتری دار از جمله همکاری کرده اند پرولوگ هوندا، آکورا زد ایکسو مبدا کروز.

تاسیسات ۷۰۰۰۰ فوت مربعی FCSM در براونستون، میشیگان، با سرمایه گذاری مشترک ۸۳ میلیون دلاری توسط جنرال موتورز و هوندا ساخته شد. این شرکت ها آن را “اولین سرمایه گذاری مشترک تولیدی در مقیاس بزرگ برای ساخت سلول های سوختی” می نامند.

هیدروژن موفقیت کمی در بازار خودروهای سواری پیدا کرده است. هوندا یکی از تنها شرکت هایی بود که یک خودروی هیدروژنی – Clarity – را قبل از آن فروخت. متوقف شد در سال ۲۰۱۷٫ مشکل از فقدان تقریباً کامل زیرساخت سوخت‌گیری ناشی می‌شود. خودروسازان اکنون به سمت کامیون‌های کار و تجهیزات ساختمانی می‌روند و این نظریه را مطرح می‌کنند که ساخت ایستگاه‌های سوخت هیدروژن برای خودروهایی که در مناطق محدود کار می‌کنند آسان‌تر خواهد بود.

محتوای انرژی هیدروژن از نظر حجمی کم است، که ذخیره‌سازی هیدروژن را به یک چالش تبدیل می‌کند، زیرا به فشارهای بالا، دماهای پایین یا فرآیندهای شیمیایی برای ذخیره فشرده نیاز دارد. غلبه بر این چالش برای وسایل نقلیه سبک بسیار مهم است زیرا آنها اغلب ظرفیت و اندازه محدودی برای ذخیره سوخت دارند.

دولت بایدن اخیرا دستورالعمل مالیاتی جدید پیشنهاد شده است با هدف ارزان تر ساختن هیدروژن به عنوان جایگزین کم آلاینده برای سوخت های فسیلی. با این حال، مشکل این است که بیشتر هیدروژن با کمک سوخت‌های فسیلی، عمدتاً از طریق فرآیندی به نام اصلاح متان بخار ساخته می‌شود که انتشار دی اکسید کربن را تولید می‌کند. متان یک گاز گلخانه ای حتی قوی تر از CO2 و به طور معمول است فرار می کند در طول زنجیره تامین، از تولید تا استفاده نهایی.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/25/24049470/gm-honda-hydrogen-fuel-cells-joint-venture-michigan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *