موفقیت هوش مصنوعی مایکروسافت را به بالاترین ارزش بازار خود سوق داد – از اینجا به کجا می‌رود؟

موفقیت هوش مصنوعی مایکروسافت را به بالاترین ارزش بازار خود سوق داد – از اینجا به کجا می‌رود؟

در یک دستاورد تاریخی، ارزش بازار سهام مایکروسافت در این هفته از مرز ۳ تریلیون دلار گذشت و دومین شرکتی بود که به این سطح رسید.

موقعیت آن نشان می دهد که جایگاه خود را به عنوان دومین شرکت با ارزش جهان حفظ می کند و بسیار نزدیک پس از اپل قرار دارد.

دو شرکت رقیب از ابتدای سال برای برتری در بازار درگیر نبرد گردن و گردن بودند و برای مدت کوتاهی، مایکروسافت از اپل پیشی گرفت و آن را به با ارزش ترین در جهان تبدیل کرد.

آیا مایکروسافت با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل می شود؟

سهام مایکروسافت در ۲۴ ژانویه به رکورد ۴۰۵٫۶۳ دلار رسید که ۱٫۷ درصد افزایش را نشان داد و به آن امکان داد با بیش از ۳ تریلیون دلار به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شود. در پایان روز، سهام به ۴۰۲٫۵۶ دلار کاهش یافت و ارزش آن را به ۲٫۹۹ تریلیون دلار رساند.

موفقیت بزرگ این شرکت تا حد زیادی به سرمایه گذاری های سنگین آن در هوش مصنوعی، از جمله تصمیم آن برای حمایت از OpenAI سازنده ChatGPT کاهش یافته است. این سرمایه گذاری مایکروسافت را به عنوان یک پیشتاز در چشم انداز رقابتی و در حال ظهور هوش مصنوعی قرار می دهد و آن را از رقبایی مانند آمازون و گوگل پیشی می گیرد و حتی به آن فرصت می دهد تا جایگاه اپل را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان برای همیشه پیشی گیرد.

مایکروسافت با استفاده از فناوری OpenAI، هوش مصنوعی مولد را به اکثر محصولات اصلی خود تزریق کرده است، از جمله تجربه جستجوی جدید در Bing و کمک‌های کارگری با نام تجاری Copilot در مجموعه ۳۶۵ خود.

در آن سوی حصار، گمانه زنی ها حاکی از آن است که اپل با کاهش شدید تقاضای آیفون در چین، ممکن است با مشکلاتی روبه رو شود و این امر باعث شده است تا تخفیف های نادری را بر روی گوشی های هوشمند محبوب خود اعلام کند.

با نگاهی به آینده، مایکروسافت نتایج سه ماهه دوم خود را در اواخر این ماه ارائه خواهد کرد و بیش از ۹۰ درصد از تحلیلگران توسط آنها ردیابی می شوند. بلومبرگ (از طریق یاهو فاینانس) خرید سهام شرکت را توصیه کنید.

فقط زمان نشان می دهد که آیا مایکروسافت می تواند جایگاه ارزشمندترین شرکت جهان را برای همیشه مستحکم کند یا خیر، اما پیش بینی های فعلی آن را به یک پیشنهاد بسیار قابل قبول تبدیل می کند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/ai-success-pushed-microsoft-to-its-highest-ever-market-value-where-does-it-go-from-here

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *