حساب X SEC برای ارسال تاییدیه جعلی ETF های بیت کوین ربوده شد

حساب رسمی SEC بیانیه‌ای از گری جنسلر منتشر کرد که می‌گوید تأییدیه‌ای که مدت‌ها منتظرش بودیم رسید، اما پس از آن حساب Gensler’s X گفت که این یک فریب است.

حساب رسانه اجتماعی رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در شبکه X (توئیتر سابق) عصر روز سه‌شنبه اعلامیه‌ای را منتشر کرد که در آن به دروغ ادعا می‌کرد فهرست‌هایی را برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین یا ETF تأیید کرده است که از آن زمان حذف شده است. لحظاتی بعد، گری جنسلر، رئیس SEC گفت یک پست در حساب خودش که حساب این آژانس “به خطر افتاده و یک توییت غیرمجاز پست شده است.”

SEC پیگیری کرد یک پست با تکرار بیانیه جنسلر. سخنگوی SEC نیز برای CNBC تایید شد که یک “حزب ناشناس” به حساب آن دسترسی پیدا کرده است.

اواخر شب سه شنبه یک پست بدون امضا از حساب کاربری @Safety ارسال شده است گفت: “بر اساس تحقیقات ما، مصالحه به دلیل نقض سیستم های X نبود، بلکه به دلیل کنترل یک فرد ناشناس بر روی شماره تلفن مرتبط با حساب @SECGov از طریق شخص ثالث بود.”

هفته گذشته، الف گزارش از بلیپ کامپیوتر نشان داد که چگونه هکرها به طور فزاینده پروفایل های دولتی یا تجاری را در X برای تبلیغ کلاهبرداری های رمزنگاری و سایت های فیشینگ هدف قرار می دهند. دسترسی به این حساب‌ها، که با علامت‌های طلایی (برای کسب‌وکار) و خاکستری (برای نمایه‌های دولتی) قابل شناسایی هستند، حتی برای فروش در وب تاریک نیز وجود دارد. گزارشی از شرکت اطلاعات سایبری CloudSEK.

Mandiant، شرکت امنیت سایبری متعلق به گوگل، فقط یکی از اکانت های پرمخاطب بود که قربانی هکرها شده بود، زیرا حساب کاربری آن هفته گذشته برای تبلیغ یک کلاهبرداری رمزنگاری که کیف پول کاربران را تخلیه می کرد، ربوده شد. شرکت امنیتی بلاک چین CertiK نیز حسابش گرفته شد در اوایل این هفته برای ارسال پیوندهای فیشینگ کریپتو.

پست @Safety نشان نمی‌دهد که X سیاست‌های امنیتی خود را در پرتو این حوادث اخیر تنظیم می‌کند.

در پست غیرقانونی ارسال شده از حساب SEC آمده است: “امروز SEC مجوز ETF های #Bitcoin را برای فهرست شدن در تمامی اوراق بهادار ملی ثبت شده صادر می کند. ETF های تایید شده بیت کوین مشمول نظارت مداوم و اقدامات انطباق برای اطمینان از حمایت مستمر از سرمایه گذار خواهند بود.” این شامل تصویری از جنسلر در کنار نقل قول بود، اما به وضوح هیچ پیوندی به وب‌سایت SEC که معمولاً این نوع اخبار را همراهی می‌کرد، نداشت.

اسکرین شات توسط اما راث / The Verge

هرکسی که حساب SEC را به خطر انداخت، شروع به لایک کردن پست‌هایی از حساب‌های مبتنی بر رمزنگاری کرد که از تأیید کاذب SEC از ETF‌های بیت‌کوین ابراز هیجان می‌کردند. با وجود اینکه پست جعلی SEC فقط برای چند دقیقه پخش شد، اما همچنان توانست قیمت بیت کوین را افزایش دهد که آن را از حدود ۴۶,۷۴۶ دلار به ۴۷,۸۶۳ دلار رساند. این قیمت از آن زمان تا کنون به ۴۵۶۳۳ دلار کاهش یافته است. با توجه به داده ها از CoinDeskاگرچه از آن زمان به ۴۶۱۷۳ دلار افزایش یافته است.

آیا می توانید بگویید که اعلامیه جعلی SEC چه زمانی منتشر شد؟
آیا می توانید بگویید که اعلامیه جعلی SEC چه زمانی منتشر شد؟
اسکرین شات توسط اما راث / The Verge

صندوق‌های قابل معامله در بورس، یا ETF‌ها، مجموعه‌ای از دارایی‌ها هستند که به نوعی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک کار می‌کنند و سهام ETF‌ها در بورس‌ها مانند سهام معامله می‌شوند. یک ETF بیت‌کوین، گمانه‌زنی روی قیمت بیت‌کوین را برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر می‌کند، بدون اینکه نیازی به نگهداری مستقیم بیت‌کوین باشد. این همچنین به آنها اجازه می دهد از راه اندازی کیف پول های رمزنگاری شده خود و غیره خودداری کنند. SEC قبلاً تمام تلاش ها برای ETF بیت کوین را رد کرده بود.

به‌روزرسانی ۹ ژانویه، ساعت ۷:۱۵ عصر به وقت شرقی: اطلاعات جدید از SEC و قیمت بیت کوین به روز شده اضافه شد.

به‌روزرسانی ۹ ژانویه، ۱۱:۳۷ عصر به وقت شرقی: جزئیات اضافه شده است ارسال شده توسط @Safety.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/9/24032095/bitcoin-etf-sec-fake-tweet-x-gary-gensler

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *