کلیک های عملی: صفحه کلیدی جذاب برای سال ۲۰۲۴ که بر چیزی بیش از نوستالژی تکیه دارد

آیفون اصلی من (و بسیاری دیگر) را متقاعد کرد که تایپ کردن روی صفحه نمایش لمسی آینده است. بنابراین آخرین چیزی که انتظار داشتم در طول آن آزمایش کنم CES 2024 اینجا در لاس وگاس یک لوازم جانبی موبایل بود که در تلاش برای بازگرداندن صفحه کلید فیزیکی است. و در حالی که می خواستم اخراج کنم کلیک می کند به عنوان چیزی برای افرادی که نمی توانند گذشته را رها کنند، چیزی که من پیدا کردم ابزاری بود که با گرفتن سرنخ هایی از گذشته برخی از مشکلات مدرن را حل می کند.

طراحی کلیک ها نمی تواند ساده تر باشد. این یک جعبه سیلیکونی است (وب‌سایت کلیک در واقع می‌گوید که سیلیکون مایع است، اما من فکر می‌کنم این یک اشتباه تایپی است) با یک صفحه کلید فیزیکی که در پایین آن پیچ شده است. لهجه کوچکی از چرم گیاهی در پشت، برجستگی‌های کوچک برای قرار دادن دکمه‌ها و سوئیچ‌ها، و یک کانکتور عبوری در پایین وجود دارد (بسته به دستگاه شما، لایتنینگ یا USB-C). در زمان راه اندازی، Clicks برای سه دستگاه با قیمت ۱۳۹ دلار در دسترس خواهد بود: آیفون ۱۴ پرورا آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس.

کلیک های عملی: صفحه کلیدی جذاب برای سال ۲۰۲۴ که بر چیزی بیش از نوستالژی تکیه دارد
عکس سام رادرفورد/Engadget

اولین مشکلی که کلیک ها سعی در رفع آن دارد این است که فضای صفحه نمایش خود را به شما باز می گرداند، زیرا زمانی که نیازی به نمایش صفحه کلید مجازی در پایین نیستید، ناگهان همه چیز جادارتر به نظر می رسد. و Clicks این کار را با استفاده از رنگ‌های درخشان انجام می‌دهد. اما شخصا، با افزایش اندازه تلفن‌ها (مخصوصاً گوشی‌های تاشوی جدید)، این هرگز واقعاً برای من مشکل نبوده است. اما این بدان معنا نیست که این مشکلی برای دیگران نیست، بنابراین دیدن کلیک‌هایی که گزینه‌هایی برای تایپ روی شیشه در اختیار مردم قرار می‌دهد بسیار خوب است.

یکی دیگر از اهداف بزرگ کلیک ها، بهینه سازی دستگاه شما با ارائه تعداد زیادی میانبر است که برای من بسیار جذاب تر است. تقریباً به تلفن شما سرعت و بهره وری را می دهد که در لپ تاپ از آن لذت می برید. برای رفتن به خانه می توانید CMD+H را فشار دهید، برای پیمایش در Safari روی Spacebar ضربه بزنید، CMD+Space را بزنید تا جستجوی Spotlight باز شود و موارد دیگر. برخی از دستورات حتی در برنامه های شخص ثالث مانند اینستاگرام کار می کنند، که واقعاً مفید است. و بعد از اینکه اپل را دیدم که یک کلید اکشن را روی آیفون ۱۵ پرو اضافه کرده است، سرم در حال شنا کردن با امکان داشتن بیش از ۳۰ میانبر قابل تنظیم است.

در نهایت، لذت ساده داشتن کلیدهای فیزیکی برای ناله کردن وجود دارد. در حالی که سوئیچ‌های مکانیکی مانند صفحه‌کلید رومیزی دریافت نمی‌کنید (کلیک‌ها دارای گنبدهای لاستیکی هستند)، کلاهک‌های نیکل‌کاری شده کوچک احساس می‌کنند که جامد هستند و با هر بار فشار، ضربه‌های لمسی زیبایی ایجاد می‌کنند. شما همچنین نور پس زمینه مفیدی دارید تا در اتاق های تاریک دچار مشکل نشوید. یک مسئله این است که بعد از سال ها تایپ روی صفحه نمایش، کاملا مطمئن نیستم که بخواهم به عقب برگردم. و این احتمالاً برای هر کسی که روش های ورود مبتنی بر کشیدن انگشت را ترجیح می دهد دو برابر می شود.

پس از سال‌ها تایپ روی شیشه، فقط با استفاده از Clicks متن کوتاهی را به صدا درآوردید. و حتی با طراحی دایره‌ای آن‌ها که فضای زیادی بین کلیدها باقی می‌گذارد، خودم را در حال بی‌قراری دیدم. اما پس از آن عادت های قدیمی شروع به بازگشت کردند و من به راحتی می توانم ببینم آنهایی که مشتاق Blackberrys، Sidekicks یا Motorola Envys قدیمی خود هستند چگونه ممکن است مسحور شوند.

اکنون که از آن استفاده کردم، نمی توانم انکار کنم که چیزی دوست داشتنی در مورد کلیک ها وجود دارد. اما وقتی صحبت از استفاده بیشتر از یک دستگاه می شود، بیشتر به سمت تلفن های تاشو یا صفحه نمایش های بزرگ تر متمایل می شوم. به‌علاوه، چند مشکل جزئی دیگر نیز وجود دارد، مانند اینکه آیفون‌ها نمی‌توانند همزمان شارژ و داده‌ها را از طریق USB-C مدیریت کنند، که می‌تواند برای هرکسی که هنگام استفاده از کلیک به CarPlay سیمی اعتماد می‌کند، مشکل‌ساز باشد. همچنین با چسباندن صفحه‌کلید به پایین آیفون، که در حال حاضر دارای نسبت‌های طولانی ۱۹٫۵:۹ است، ممکن است احساس کنید که پشته‌ای از خط‌کش‌ها را می‌چرخانید. و اگر یک گوشی اندرویدی دارید، خیلی خوش شانس هستید (حداقل در حال حاضر). اما شکی نیست که Clicks دستگاهی جذاب است، به خصوص آن مدل‌های پر زرق و برق زرد و آبی/صورتی.

کلیک‌ها از اول فوریه برای آیفون ۱۴ پرو و ​​سایر مدل‌ها در اواخر بهار امسال در دسترس خواهند بود.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/clicks-hands-on-a-charming-keyboard-for-2024-thats-relying-on-more-than-just-nostalgia-131537619.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/clicks-hands-on-a-charming-keyboard-for-2024-thats-relying-on-more-than-just-nostalgia-131537619.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *