حمله جدید اتحادیه اروپا به فناوری‌های بزرگ به «فرصت از دست رفته» تبدیل می‌شود

حمله جدید اتحادیه اروپا به فناوری‌های بزرگ به «فرصت از دست رفته» تبدیل می‌شود

سخت‌گیرانه‌ترین سرکوب اتحادیه اروپا علیه فناوری‌های بزرگ به تازگی آغاز شده است، اما منتقدان می‌ترسند که در حال حاضر اهداف را از دست داده است.

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) نامیده می شود. قانون شاخص هدف آن مهار قدرت غول های فناوری است.

بر اساس این قوانین، اتحادیه اروپا می‌تواند شرکت‌هایی را که بر یک بازار تسلط دارند به عنوان “دروازه بانان.” این آنها را مجبور می کند تا خدمات خود را به روی رقبا باز کنند.

به عنوان مثال، واتساپ باید با سرویس‌های پیام‌رسان شخص ثالث قابل همکاری باشد. در این میان سیستم عامل های موبایل باید دسترسی به فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین را فراهم کنند.

با اجرایی شدن قوانین امروز، اتحادیه اروپا شش دروازه بان را تعیین کرد: آلفابت، آمازون، سیبByteDance، Meta و Microsoft.

رویکردهای آنها برای انطباق قبلاً باعث نگرانی شده است. اپل با صدای بلندترین محکومیت ها را به خود جلب کرده است.

واکنش منفی به برنامه های DMA اپل

اپ استور اپل هدف اصلی DMA بود. با کنترل کامل این پلتفرم، این شرکت روش‌های پرداخت جایگزین را ممنوع کرده بود و تا ۳۰ درصد از درآمد را از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کرد.

بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا، این کنترل باید کاهش یابد. اما اپل بدون دعوا رها نمی کند.

در پاسخ به این قانون، اپل کمیسیونی را که از آن می گیرد کاهش داده است توسعه دهندگان در اروپا. با این حال، هزینه جدیدی را برای برنامه های نصب شده از طریق فروشگاه های شخص ثالث نیز در نظر گرفته است.

شرکت‌های فناوری از پیشنهادات استفاده کرده‌اند. در یک نامه ای به کمیسیون اروپاSpotify و ۳۳ شرکت دیگر برنامه های اپل را اعلام کردندDMA را به سخره بگیرید.”

«همه ما نقشی داریم.

سازنده فایرفاکس موزیلا نگرانی دیگری دارد

نیروهای DMA iOS از موتورهای مرورگر جایگزین پشتیبانی می کند، اما اپل قصد دارد قابلیت همکاری را به «برنامه های ویژه اتحادیه اروپا» محدود کند. به گفته موزیلا، این شرکت را مجبور می‌کند دو پیاده‌سازی مرورگر مجزا بسازد و حفظ کند.

کوشال آملانی، رقابت جهانی و مشاور نظارتی شرکت برای موزیلا، نگران است که DMA فرصت “یک بار در یک نسل” برای محافظت از رقابت دیجیتال را هدر دهید.

آملانی به TNW گفت: «با توجه به آنچه که ما در مورد پیشنهادات انطباق دروازه‌بان دیده‌ایم، هنوز در عمل به این پتانسیل عمل نکرده است و خطر تبدیل شدن به یک فرصت از دست رفته وجود دارد.»

انگیزه‌های تجاری برای محدود کردن دسترسی عادلانه به اکوسیستم‌های بسته همچنان قوی هستند.»

DMA هنوز هم می تواند اپل را گاز بگیرد

در میان نگرانی ها در مورد DMA، نشانه های مثبتی وجود دارد که اتحادیه اروپا عقب نشینی نخواهد کرد.

یکی از آنها مجازاتی است که اخیراً به اپل اعمال شده است. روز دوشنبه، بلوک شرکت را پیدا کرد ۱٫۸ میلیارد یورو برای خفه کردن رقبای پخش موسیقی – اولین جریمه ای که تا به حال بر این غول فناوری تحمیل شده است.

“کمیسیون اروپا می خواست سیگنال روشنی را به پلتفرم های دیجیتال به اشتراک بگذارد که واقعاً در مورد تنظیم رقابت جدی است.” توماس هوسونمعاون تحلیلگر اصلی در شرکت مشاوره فناوری Forrester به TNW گفت.

این جریمه حدود ۰٫۵ درصد از گردش مالی جهانی اپل را نشان می دهد، اما در تئوری، جریمه شرکت هایی که از پیشبرد DMA اتحادیه اروپا پیروی نمی کنند می تواند تا ۶ درصد از کل گردش مالی آنها برسد.

موزیلا نیز امید خود را از دست نداده است. این شرکت از تعامل کمیسیون با مشکل مرورگر تشویق شده است، آملانی گفت.

با نظارت دقیق و اجرای پیشگیرانه، او همچنان معتقد است که DMA می تواند یک استاندارد جهانی برای مقررات فنی تعیین کند.

او گفت: “این پتانسیل را دارد که به مصرف کنندگان اتحادیه اروپا مزایای زیادی بدهد، از جمله انتخاب بیشتر در مورد محصولاتی که استفاده می کنند و کنترل بیشتر بر داده های آنها.”

تأثیرات روی فناوری مورد استفاده ما می تواند بسیار زیاد باشد. ما مفاهیم کامل را در آن پوشش دادیم این راهنما.

مزایای کامل با این حال، اگر مردم توجه نکنند، ممکن است ناپدید شوند.

آملانی گفت: «مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها و گروه‌های مصرف‌کننده همگی در پاسخگویی به دروازه بانان نقش دارند. “برای موفقیت DMA به تلاشی هماهنگ نیاز است.»


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-dma-big-tech-law-missed-opportunity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *