توسعه دهنده Dune: Awakening به دنبال این است که طرفداران را که دغدغه های مذهبی دارند، اطمینان دهد

Funcom، توسعه‌دهنده بازی Dune: Awakening، بیانیه‌ای در رابطه با نقش مذهب در این بازی پس از نگرانی‌های طرفداران در اینترنت در این هفته منتشر کرد.

در پیش نمایش Eurogamer از بازی Dune: Awakening، جوئل بایلوس، مدیر خلاق Funcom اشاره کرد که چگونه “در بخش عمده ای از مذهب به عنوان بخشی از “رویکرد تاریخ جایگزین” بازی – چیزی که همانطور که در آن زمان نوشتیم، این بود به احتمال زیاد در ابتدا زنگ های هشدار تپه های شنی را به صدا در می آورد.

کریس تاپسل ما نوشت، اما تصمیم برای “عدم کنار گذاشتن” جنبه های آشکارا مذهبی Dune در Awakening به دلیل توجه به داستان سریال گرفته شده است، و به طور خاص به یک “جنبه مذهبی” اشاره می کند. همانطور که گفته شد، مذهب هنوز یک موضوع در بازی است – چیزی که به ظاهر با تمرکز آن بر جهاد باتلریان مشهود است: جنگ بین انسان ها و هوش مصنوعی.

نگاهی به Dune: Awakening’s Arrakis، در ۴K.در یوتیوب تماشا کنید

با این حال، پیشنهاد یک “نیز” باعث تعجب طرفداران شد – و Funcom را وادار کرد تا پاسخ دهد.

الف می‌خواند: «ما موافقیم که دین بخشی جدایی‌ناپذیر از جهان Dune است بیانیه از Funcom، در پلتفرم رسانه اجتماعی X ارسال شده است. “به همین دلیل است که در Dune: Awakening شما در طول سفر خود با افراد مذاهب مختلف ملاقات کرده و با آنها تعامل خواهید داشت.

“با این حال، برخلاف داستان ارائه شده در کتاب ها، بازیکن یک مسیحا نیست و نقش مهمی در هیچ یک از آنها نخواهد داشت. رهبری مردم در یک جنگ مقدس دلیل ورود شما به Arrakis نیست.”

Eurogamer قبلاً پرسیده بود که آیا شخصیت اصلی Dune، Paul Atreides اصلاً در بازی ظاهر می شود، که Bylos پاسخ داد: “بدون نظر”.

در ادامه بیانیه ای به Eurogamer، Bylos رابطه بازی با مذهب را بیشتر توضیح داد – و این تصور اشتباه که دین اصلاً در Dune: Awakening وجود نخواهد داشت.

“مذهب هسته اصلی کتاب است زیرا شخصیت اصلی به عنوان مسیحا و کویساتز هادراخ بالقوه مورد ستایش قرار می گیرد. همانطور که پل با فریمن ها تعامل می کند، ردای لیسان الگایب را به تن می کند و آنها را در جنگ مقدسشان رهبری می کند.

“وقتی می‌گویم ما دین را کنار می‌گذاریم، نمی‌گویم دین در بازی وجود ندارد (که به نظر می‌رسد مردم واکنش نشان داده‌اند) اما این که بازیکن یک شخصیت مرکزی یا مهم در هیچ دینی نیست. می‌توانید بشنوید. در مورد ادیان مختلف در بازی، شما می توانید با افرادی که بخشی از آن ادیان هستند تعامل داشته باشید، اما شما مسیح یا پیامبر یکی از آنها نیستید، و احتمالاً قرار نیست از یکی از آنها سوء استفاده کنید و مردم را به یک مکان مقدس هدایت کنید. جنگ

برای اطلاعات بیشتر در مورد بازی، از جمله تعامل بازیکن با ادویه، در اینجا آمده است پیش نمایش Eurogamer’s Dune: Awakening.


منبع: https://www.eurogamer.net/dune-awakening-developer-seeks-to-reassure-fans-following-religion-concerns?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *