خط تولید آیپد ایر ۲۰۲۴ اپل: چه چیزی باید انتظار داشت

در سال ۲۰۲۳، اپل هیچ به روز رسانی برای آن انجام نداد آی پد ترکیب، و از آن زمان حتی طولانی تر شده است آیپد ایر تازه شد اپل آخرین بار در مارس ۲۰۲۲ از آیپد ایر جدید رونمایی کرد، بنابراین ما در آستانه دو سالگی هستیم و برای به روز رسانی آن دیر شده است. خوشبختانه، شایعات حاکی از آن است که ما به زودی آیپدهای جدید را در ماه مارس دریافت خواهیم کرد و تغییرات هیجان انگیزی برای خط تولید Air در انتظار است.

خط تولید آیپد ایر ۲۰۲۴ اپل: چه چیزی باید انتظار داشت

در این راهنما، ما تمام شایعات مربوط به مدل های جدید iPad Air را تا کنون جمع آوری کرده ایم.

اندازه و طرح

اپل در حال برنامه ریزی برای آی پد ایر ۱۰٫۹ اینچی دیگری است که از نظر طراحی شبیه به نسخه فعلی است، اما برای اولین بار، ما انتظار داریم دو مدل های iPad Air به جای یک. همانطور که با آیپد پرو اپل آیپد ایر را در دو اندازه عرضه خواهد کرد.

مدل استاندارد ۱۰٫۹ اینچی سایز کوچکتر خواهد بود و در قسمت بزرگتر، اپل در حال کار بر روی نسخه ۱۲٫۹ اینچی است. با اندازه ۱۲٫۹ اینچ، آیپد ایر بزرگتر به اندازه آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی فعلی خواهد بود.

شایعاتی مبنی بر تغییرات طراحی وجود ندارد، بنابراین می توان انتظار داشت که هر دو مدل دارای صفحه نمایش لبه به لبه یکسان با حاشیه های باریک و یک شاسی آلومینیومی با لبه های صاف و گرد که دور صفحه نمایش قرار می گیرد، داشته باشند. آی‌پد ایر همیشه کمی ضخیم‌تر از آی‌پد پرو با حاشیه‌های ضخیم‌تر بوده است و این همچنان ادامه خواهد داشت.

شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آی‌پد پرو آینده که در ماه مارس نیز به‌روزرسانی خواهند شد قاب های نازک تری دارند به دلیل تغییر فناوری صفحه نمایش OLED. با OLED، آی‌پد پرو جدید با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بیش از ۱ میلی‌متر باریک‌تر خواهد بود، در حالی که مدل ۱۱ اینچی تقریباً ۱ میلی‌متر نازک‌تر خواهد بود.

تغییرات ضخامت آیپد پرو باید کاملاً محسوس باشد و طراحی آیپد پرو را از آیپد ایر متمایز می کند، حتی اگر اپل دو آی پد تقریباً هم اندازه داشته باشد.

همچنین رندرهای لو رفته از آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچی را دیده ایم که نشان می دهد مدل های جدید می توانند دارای دوربین عقب بازطراحی شده با برآمدگی دوربین به شکل قرص شبیه به طرحی که ما برای آن انتظار داریم آیفون ۱۶ دوربین.

بر اساس شایعات، شاهد تغییراتی در طراحی نخواهیم بود، اما اپل احتمالا گزینه های رنگی جدیدی را معرفی خواهد کرد. iPad Air در حال حاضر در طیفی از رنگ‌های پاستلی عرضه می‌شود و اپل می‌تواند مجموعه‌ای از سایه‌های جدید را معرفی کند.

تراشه M3

از آنجا که M1 تراشه بیرون آمد، اپل از تراشه های سری M در مدل های iPad Air و iPad Pro استفاده کرده است. این بار، ما انتظار داریم اپل یکی از این دو را بیاورد M2 تراشه یا تراشه M3 به iPad Air.

تراشه M2 نسل قبلی تراشه سری M است که اولین بار در سال ۲۰۲۲ عرضه شد و تقریباً دو سال از عمر آن می گذرد. بحث برای M2 این است که به اپل راهی می‌دهد تا آیپد ایر را از آی‌پد پرو بیشتر متمایز کند، به علاوه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. تولید تراشه های ۳ نانومتری M3 نسبت به M2 گران تر است.

اگر اپل M2 را انتخاب کند، سرعت و بهره وری انرژی را بهبود می بخشد، اما ضربه بسیار کوچکتری نسبت به تراشه M3 خواهد داشت. کاملاً مشخص نیست که اپل از کدام تراشه استفاده خواهد کرد.

تراشه M3 سال گذشته عرضه شد و اولین تراشه ای است که با استفاده از معماری ۳ نانومتری نسل بعدی ساخته شده است. این پردازنده ۸ هسته ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته ای دارد و برای بازی هایی با گرافیک بهتر از ردیابی اشعه با شتاب سخت افزاری و سایه زنی مش پشتیبانی می کند.

مک‌های M3 اپل قادر به اجرای بازی‌های سطح کنسول مانند Death Stranding و Resident Evil هستند، بنابراین اگر iPad Air به تراشه M3 ختم شود، می‌توانیم همان فناوری را برای iPad Air انتظار داشته باشیم.

M3 سرعت GPU 2.5 برابر بهتر از M1 در iPad Air با نصف قدرت ارائه می دهد. در مورد CPU، M3 تا ۳۰ درصد سریعتر از هسته های عملکرد M1 و تا ۵۰ درصد سریعتر از هسته های کارآمد M1 است.

بلوتوث و وای فای

از آنجایی که آیپد ایر کنونی دو سال از عمر آن می گذرد، فاقد برخی از پیشرفت های فناوری کلی است که اپل در دستگاه های دیگر آورده است.

اپل محصولات خود را با بلوتوث ۵٫۳ به روز می کند، بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که این بلوتوث به iPad Air نیز بیاید. بلوتوث ۵٫۳ اتصال قابل اعتمادتری را با لوازم جانبی بلوتوث و همچنین راندمان انرژی بهتر برای عمر باتری بیشتر به ارمغان می آورد.

Wi-Fi 6E نیز انتظار می‌رود و به مدل‌های iPad Air اجازه می‌دهد به شبکه‌های Wi-Fi سریع‌تر ۶ گیگاهرتز متصل شوند.

iPad Air در مقابل iPad Pro

فناوری نمایشگر یکی از فاکتورهای اصلی تمایز بین iPad Air و iPad Pro خواهد بود. در حالی که مدل های iPad Pro دارای صفحه نمایش OLED خواهند بود، مدل های iPad Air همچنان از فناوری صفحه نمایش LCD مقرون به صرفه تر استفاده می کنند.

اپل از آن استفاده نمی کند شناسه چهره در iPad Air و در عوض مدل فعلی دارای یک شناسه را لمس کنید دکمه پاور، که ممکن است اپل آن را حفظ کند تا ویژگی ممتاز Face ID را منحصر به iPad Pro نگه دارد.

ما انتظار تفاوت عمده ای در عملکرد نداریم زیرا شایعه شده است که هر دو مدل از تراشه M3 استفاده می کنند، اما آیپد پرو ممکن است حافظه بیشتری برای نمایشگر OLED داشته باشد. فناوری دوربین عقب نیز متمایزکننده خواهد بود زیرا آیپد پرو دارای دوربین دوگانه با لنزهای Wide و Ultra Wide است، در حالی که iPad Air فقط یک دوربین تک لنز Wide دارد.

قیمت گذاری

قیمت آی‌پد ایر ۱۱ اینچی کنونی از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود و مدل جدید نیز احتمالاً همان قیمت اولیه را خواهد داشت.

در مورد نسخه ۱۲٫۹ اینچی، قیمت آن ۲۰۰ دلار نسبت به مدل ۱۱ اینچی منطقی است، بنابراین می تواند از ۷۹۹ دلار شروع شود. قبل از اینکه آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی با مینی ال ای دی به روز شد، ۲۰۰ دلار اختلاف قیمت بین دو سایز وجود داشت.

هدف اپل از آیپد ایر این است که به مشتریان گزینه های بیشتری را در طیف وسیع تری از قیمت ها ارائه دهد. با حدود قیمت آیپد پرو ۱۱ اینچی، مشتریان در عوض می توانند آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچی بزرگتر را انتخاب کنند.

تاریخ انتشار

بلومبرگ‘s مارک گورمن دارد چندین بار گفت مدل‌های جدید آی‌پد در بازه زمانی مارس/آوریل عرضه می‌شوند، و آخرین اخبار حاکی از انتشار آن در پایان ماه مارس.

اپل گاهی اوقات یک رویداد بهاری را دقیقاً در حوالی مارس برگزار می کند، بنابراین می توانیم اخباری در مورد رویداد احتمالی در یکی دو هفته آینده بشنویم.

جمع بندی های مرتبط: آیپد ایر
راهنمای خریدار: iPad Air (نخرید)
انجمن های مرتبط: آی پد

این مقاله "خط تولید آیپد ایر ۲۰۲۴ اپل: چه چیزی باید انتظار داشت" اولین بار در ظاهر شد MacRumors.com

در مورد این مقاله بحث کنید در انجمن های ما


منبع: https://www.macrumors.com/guide/2024-ipad-air/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *