خودروی شیائومی با نام SU7 و در نسخه‌های استاندارد، پرو و مکس وارد بازار می‌شود

شیائومی علاوه‌بر بازار موبایل، حضور پررنگی در سایر حوزه‌ها دارد. این کمپانی با حمایت از استارتاپ‌ها به‌صورت غیرمستقیم در بازار خودرو هم فعالیت می‌کند. اما این شرکت در آخرین روزهای مارس ۲۰۲۱ تأیید کرد که به صنعت خودروسازی نیز ورود پیدا خواهد کرد. پس از نزدیک به سه سال حالا تصاویر و اطلاعات اولیه از خودروی منتسب به شیائومی در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده؛ این امر نشان می‌دهد شیائومی در آستانه ورود رسمی به صنعت خودروسازی است و به‌زودی شاهد معرفی اولین خودروی آن خواهیم بود. نکته جالب اینکه قوی‌ترین نسخه از این خودرو چیزی در حدود ۶۶۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

ابعاد نخستین خودروی شیائومی

طبق اطلاعات موجود، خودروی شیائومی SU7 نام دارد و به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز است. این خودرو در دو نسخه و با کدهای BJ7000MBEVR2 و BJ7000MBEVA1 موجود خواهد بود که اولی به نسخه تک موتوره و دومی به نسخه دو موتوره اشاره دارد. از لحاظ ابعاد باید گفت شیائومی SU7 طولی برابر با ۴۹۹۷ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۶۳ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۴۵۵ میلیمتر دارد؛ فاصله محوری این خودرو نیز به ۳۰۰۰ میلیمتر می‌رسد. با چنین ابعادی، ماشین شیائومی در مقایسه با تسلا مدل ۳ و نیو ET5 جثه بزرگ‌تری دارد و در دسته سدان‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد.

خودروی شیائومی با نام SU7 و در نسخه‌های استاندارد، پرو و مکس وارد بازار می‌شود

نکته عجیب اینکه خودروی شیائومی توسط خود این کمپانی تولید نمی‌شود. اطلاعات موجود در سایت وزارت صنعت و فناوری چین حاکی از آنست مأموریت تولید این سدان برقی بر عهده شرکت BAIC و یکی از زیرشاخه‌های آن خواهد بود. البته برخی از نشریات محلی ادعا می‌کنند شیائومی با کسب مجوزهای لازم از گروه خودروسازی BAIC و راه‌اندازی خط تولید، SU7 را در یکی از مجموعه‌های داخلی خود مونتاژ خواهد کرد.

پرو و مکس، این بار در صنعت خودروسازی!

مثل برخی از تلفن‌‌های همراه، خودروی شیائوی SU7 هم در نسخه‌های استاندارد، پرو و مکس راهی بازار خواهد شد. نسخه استاندارد که نیروی خود را از پیشرانه تک‌موتوره دریافت می‌کند، وزنی برابر با ۱۹۷۰ کیلوگرم دارد. پیشرانه نسخه‌های پرو و مکس دوموتوره است. به‌همین جهت این دو نسخه سنگین‌تر هستند و وزنی برابر با ۲۲۰۵ کیلوگرم دارند.

مشخصات فنی

نسخه استاندارد ماشین شیائومی SU7 به موتور برقی ساخت شرکت United Automotive Electric Systems مجهز است. این موتور ۲۲۰ کیلووات یا ۲۹۵ اسب بخار قدرت دارد. بد نیست اشاره کنیم که شرکت سازنده این موتور با همکاری بوش و شرکت Zhonglian Automotive Electronics پایه‌گذاری شده است.

پیشرانه نسخه پرو و مکسِ شیائومی SU7 شامل دو موتور برقی می‌شود. این موتورها ۲۹۵ و ۳۶۸ اسب بخار قدرت دارند. با این حساب مجموع قدرت این نسخه‌ها به چیزی در حدود ۶۶۰ اسب بخار قدرت می‌رسد که رقم بسیار مناسبی است. موتور این نسخه‌ها از شرکت Suzhou Inovance Automotive تأمین می‌شود.

باتری نسخه استاندارد ماشین شیائومی SU7 از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) و ساخت شرکت FinDreams است. شاید بدانید این شرکت از زیرمجموعه‌های BYD محسوب می‌شود. نسخه‌های پرو و مکس از باتری لیتیوم یونی ساخت کمپانی معروف CATL سود می‌برند. براساس برخی شایعات SU7 به فناوری ۸۰۰ ولتی مجهز است. اگر این شایعات درست از آب دربیاید، باتری خودروی شیائومی مثل پورشه تایکان در زمانی بسیار کم شارژ خواهد شد.

به نوشته قرمزرنگ مکس در پشت خودرو توجه کنید

خودروی شیائومی و بهره‌مندی از فناوری خودران

ماشین شیائومی SU7 به فناوری رانندگی خودکار مجهز است. برای عملکرد بهتر و قابلیت‌های بیشتر، این سدان برقی با سیستم لایدار آپشنال قابل سفارش خواهد بود. ماژول مربوط به این سیستم روی سقف نصب می‌شود. طبق اطلاعات موجود، نسخه‌های پرو و مکس در حالت استاندارد با باله عقب متحرک به دست مشتریان خواهد رسید.

قیمت احتمالی و زمان عرضه

آن‌طور که یک منبع مطلع از پروژه شیائومی SU7 اعلام کرده است، تولید انبوه این خودروی برقی از ماه دسامبر ۲۰۲۳ و عرضه آن به بازار از ماه فوریه ۲۰۲۴ شروع می‌شود. مینگ-چی کو تحلیلگر معروف دنیای دیجیتال و محصولات اپل، پیش‌بینی می‌کند شیائومی سالانه ۵۰ الی ۶۰ هزار دستگاه از SU7 را با قیمت پایه‌ کمتر از ۳۰۰ هزار یوان تولید خواهد کرد. این رقم معادل تقریباً ۴۰ هزار دلار یا ۲ میلیارد تومان می‌شود.


منبع: https://digiato.com/car-news/xiaomis_su7_leaks_in_detail_will_arrive_in_early_2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *