خون روی دستان آنها: مارک زاکربرگ در جلسه استماع سنا از والدین به دلیل به خطر انداختن کودکان عذرخواهی کرد

در جریان جلسه استماع سنای ایالات متحده، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، بابت تأثیر رسانه های اجتماعی بر کودکان از خانواده ها عذرخواهی کرد.

سناتورها رهبران شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی را کباب کردند و بر نیاز فوری به قانون‌گذاری تاکید کردند و شرکت‌ها را متهم کردند که به دلیل نادیده گرفتن حمایت از کودکان در برابر تهدیدات فزاینده در پلتفرم‌هایشان، «خون در دستانشان است».

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، زاکربرگ و سایر شرکت‌ها را به داشتن محصولی «که مردم را می‌کشد» متهم کرد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه، با اشاره به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، گفت: “آقای زاکربرگ، شما و شرکت های قبل از ما، می دانم که قصد ندارید اینطور باشد، اما دستان شما خون است.” “شما محصولی دارید که مردم را می کشد.”

زاکربرگ به همراه لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس، ایوان اشپیگل، مدیر عامل اسنپ، شو زی چو، مدیر عامل TikTok و جیسون سیترون، مدیر عامل دیسکورد، شهادت دادند.

سناتور دیک دوربین، رئیس دموکرات کمیته قضایی، آماری از مرکز ملی کودکان گمشده و استثمار شده غیرانتفاعی استناد کرد که نشان می‌دهد رشد سرسام‌آور «جذب‌های مالی» که در آن یک شکارچی یک خردسال را فریب می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌های صریح ارسال کند.

زاکربرگ به درخواست جاش هاولی، سناتور جمهوری‌خواه، به خانواده‌هایی خطاب کرد که تصاویر فرزندانشان را که گفته می‌شود توسط رسانه‌های اجتماعی آسیب دیده‌اند، نمایش می‌دادند.

زاکربرگ، همراه با مدیران عامل X، Snap، TikTok و Discord در حالی شهادت دادند که هدف قانونگذاران رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد اولویت شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی سود بر ایمنی کودکان بود.

این کمیته ویدیویی پخش کرد که در آن کودکان تجربیات قلدری را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاشتند و برخی از جوانان بنا به گزارش ها پس از اخاذی جان خود را از دست دادند.

سناتور هاولی زاکربرگ را به چالش کشید تا مستقیماً از قربانیان عذرخواهی کند، که منجر به ابراز پشیمانی زاکربرگ شد، اما مسئولیت کامل تسهیل سوء استفاده را بر عهده نگرفت.

زاکربرگ برخاست، برگشت و به خانواده‌ها گفت.

“من برای همه چیزهایی که همه شما از سر گذرانده اید متاسفم. هیچ کس نباید از مشکلاتی که خانواده های شما متحمل شده اند بگذرد و به همین دلیل است که ما این همه سرمایه گذاری می کنیم و به تلاش های گسترده در صنعت ادامه می دهیم تا مطمئن شویم هیچ کس ندیده است. او گفت که از مشکلاتی که خانواده های شما متحمل شده اند بگذرید.

وی متعهد شد برای جلوگیری از حوادث مشابه تلاش کند و خطاب به خانواده ها از رنج آنها عذرخواهی کرد. این کمیته ایمیل‌های داخلی را ارائه کرد که در آن استخدام‌های بهبود ایمنی را رد می‌کرد و یک تبادل پرتنش ایجاد کرد.

لیندا یاکارینو، مدیرعامل X، که در جلسه حضور داشت، از قانون STOP CSAM حمایت کرد و به دنبال پاسخگویی شرکت‌های فناوری در مورد مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان بود. انتقادها به X، که قبلا توییتر بود، به دلیل کاهش سیاست های اعتدال وارد شد. مدیر عامل TikTok، Shou Zi Chew افزایش تعداد کاربران ماهانه را فاش کرد اما با سؤالاتی در مورد تأثیر این برنامه بر سلامت روان کودکان مواجه شد.

زیر سوال سناتور تد کروز، زاکربرگ از نمایشگرهای هشدار در اینستاگرام دفاع کرد و گفت که هدایت کاربران به منابع به جای مسدود کردن محتوا می تواند مفید باشد.

سناتور امی کلوبوچار از انفعال صنعت فناوری انتقاد کرد و آن را با پاسخ های قاطع در صنایع دیگر مقایسه کرد و این سوال را مطرح کرد که چرا وقتی زندگی کودکان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به خطر می افتد اقدامات مشابهی انجام نمی شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/blood-on-their-hands-mark-zuckerberg-apologises-to-parents-at-senate-hearing-for-endangering-children-13675982.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *