اپل قرارداد صدور مجوز مودم با کوالکام را تا مارس ۲۰۲۷ تمدید کرد

کوالکام امروز در جریان اولین تماس درآمدی خود در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که اپل قرارداد مجوز تراشه مودم خود را با کوالکام تا مارس ۲۰۲۷ تمدید کرده است. قرارداد موجود اپل اکنون به مدت دو سال تمدید شده است، بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که مودم های کوالکام را در چند سال آینده ببینیم. آیفون نسل ها

اپل قرارداد صدور مجوز مودم با کوالکام را تا مارس ۲۰۲۷ تمدید کرد
اپل در چند سال گذشته روی توسعه تراشه مودم ۵G خود در داخل کار کرده است. این فناوری باعث می‌شود که نیازی نباشد که برای تراشه‌های ۵G به کوالکام تکیه کند، اما پیشرفت اپل با تاخیرهای متعددی همراه بوده است.

در نوامبر ۲۰۲۳، بلومبرگمارک گورمن گفت که کار اپل بر روی تراشه مودم تا اواخر سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ به تعویق افتاده است و ممکن است تاخیرهای بیشتری را شاهد باشیم. اپل در ابتدا قصد داشت یک تراشه مودم طراحی شده توسط اپل را تا سال ۲۰۲۴ آماده کند، اما این هدف را از دست داد. سپس این شرکت می خواست تراشه مودم را در یک صفحه معرفی کند آیفون SE که در بهار ۲۰۲۵ راه اندازی می شود، اما قادر به رسیدن به این هدف نیز نخواهد بود.

گورمن در آن زمان گفت که اپل «سال‌ها» با ساخت تراشه‌ای که بتواند به خوبی یا بهتر از تراشه‌های کوالکام کار کند، فاصله داشت.

طبق گزارش‌ها، اپل با کد اینتل که از زمان خرید کسب‌وکار تراشه‌های مودم اینتل از آن استفاده می‌کرد، با مشکل مواجه شده است. اپل مجبور به بازنویسی کد شده است و افزودن ویژگی های جدید باعث از بین رفتن ویژگی های موجود شده است. اپل همچنین باید از نقض پتنت های کوالکام در طول توسعه مودم خود اجتناب کند.

آینده مدل های آیفون ۱۶ پرو شایعه شده است که قرار است در سال ۲۰۲۴ منتشر شود، از مودم اسنپدراگون X75 کوالکام با تجمع حامل بهبود یافته و یک فرستنده و گیرنده کارآمدتر استفاده می کند.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/31/apple-extends-qualcomm-modem-licensing-deal/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *