دادگاه عالی ایالات متحده از رسیدگی به درخواست تجدید نظر ضد تراست اپل علیه Epic خودداری کرد

دادگاه عالی ایالات متحده از رسیدگی به درخواست تجدید نظر ضد تراست اپل علیه Epic خودداری کرد


دیوان عالی آمریکا رد کرده است یک درخواست برای شنیدن پرونده ضد تراست بین اپل و Fortnite و توسعه دهنده Unreal Engine، Epic Games. هر دو شرکت درخواست تجدید نظر دادند، اما اکنون حکم قبلی (که عمدتاً به نفع اپل است) همچنان باقی خواهد ماند.

نبرد حقوقی اپیک علیه اعمال رقابتی ناعادلانه اپل و گوگل در سال ۲۰۲۰ آغاز شد. در سال ۲۰۲۱قاضی ایوان گونزالس راجرز حکم داد که اپل فضای اپلیکیشن موبایل را با iOS یا سیستم خرید درون‌برنامه‌اش به‌طور غیرمنصفانه در انحصار خود درآورده است. با این حال، Epic یک برد کوچک را به دست آورد که باعث شد اپل قوانین ضد فرمان خود را حذف کند. این پیروزی کوچک از طریق بررسی دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم در آوریل ۲۰۲۳ انجام شد.

اکنون که دیوان عالی از رسیدگی به این پرونده امتناع کرده است، حکم آوریل ۲۰۲۳ اکنون اجرایی خواهد شد. به گفته تیم سوئینی، مدیر عامل Epic، توسعه دهندگان می توانند از امروز کاربران را به سمت گزینه های پرداخت هدایت کنند.

با این حال، مشخص نیست که این تغییر ضد فرمان مانع از جمع آوری ۳۰ درصد کاهش استاندارد خرید اپل شود. با توجه به پوشش وکیل ریچارد هوگ از حکم دادگاه تجدید نظرتوافق توسعه‌دهنده اپل حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان همچنان به صورت قراردادی موظف به پرداخت ۳۰ درصد کاهش هستند، حتی اگر مصرف‌کنندگان برای پرداخت به جای دیگری هدایت شوند.

علاوه بر این، Epic رسما تلاش خود را برای اینکه اپل به توسعه دهندگان اجازه دهد برنامه ها را از طریق فروشگاه های شخص ثالث یا بارگذاری جانبی توزیع کنند، از دست داده است. این همچنین به این معنی است که Fortnite احتمالاً به iOS باز نخواهد گشت.

این نتیجه با نتایج اخیر Epic در تضاد است پیروزی هیئت داوران گوگل در دسامبر ۲۰۲۳ قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند، اما قراردادهایش با سازندگان گوشی های شخص ثالث تفاوتی اساسی در مقایسه با اپل داشت.

در حالی که اپل تا حد زیادی با پیروزی در ایالات متحده کنار خواهد رفت، این غول فناوری از رگولاتورهای جهانی فرار نکرده است. در ۷ مارس، قانون بازارهای دیجیتال اروپا اجرا خواهد شد، اگرچه اپل این کار را انجام داده است همچنین چالش برانگیز این مقررات جدید

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخوانید، چه به پادکست‌های ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک می‌کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/games/epic-games-v-apple-us-supreme-court-declines/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *