دادگاه عالی درخواست تجدیدنظر اپل و اپیک گیمز در پرونده اپ استور را رد کرد

دادگاه عالی ایالات متحده از رسیدگی به درخواست تجدیدنظرهای اپل و اپیک گیمز پس از حکم قاضی خودداری کرده است. توسعه دهندگان روش های جایگزینی را برای پرداخت برای برنامه ها و خدمات به غیر از فروشگاه App ارائه دهند. توضیحی مبنی بر اینکه چرا از بررسی هر یک از درخواست‌ها امتناع کرد، ارائه نکرد، اما به این معنی است ارائه راهی برای توسعه دهندگان برای جلوگیری از کاهش ۳۰ درصدی اپل همچنان پابرجا خواهد ماند.

به دادگاه عالی در سپتامبر سال گذشته، و از آن درخواست کرد تصمیم دادگاه منطقه ای که آن را “غیرقانونی” تشخیص داد، بررسی کند. موردی که توسط اپیک گیمز ارائه شد، اولین موردی است که مدل کسب و کار اپ استور را به چالش می‌کشد که به اپل کمک می‌کند میلیاردها دلار جمع‌آوری کند. در ماه مه ۲۰۲۳، اپل گفت که توسعه دهندگان در مورد در مجموع صورت‌حساب‌ها از طریق اپ استور در سال ۲۰۲۲٫ برنامه‌های بازی که در اپ استور فروخته می‌شوند، تخمین زده می‌شوند در درآمد هر سال

در حالی که مدار نهم به نفع در واقع قانون رقابت ناعادلانه کالیفرنیا را زیر پا گذاشته و ادعای Epic را رد کرده است که فروشگاه App است علاوه بر امتناع از استماع درخواست تجدیدنظر اپل، SCOTUS همچنین درخواست تجدیدنظر Epic را که دادگاه منطقه مرتکب «خطاهای قانونی» شده است، بررسی نخواهد کرد.

Epic ادعا کرد که اپل فدرال را نقض می کند با این حال، از طریق مدل تجاری خود، این موضوعی نیست که دادگاه عالی آن را بررسی کند. تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، رد درخواست تجدیدنظر را “نتیجه ای غم انگیز” خواند. .

اپیک گیمز از سال ۲۰۲۰ در مبارزه با سیاست کارمزد تراکنش های توسعه دهندگان اپل نقش اصلی و محوری داشته است. سایر شرکت ها از جمله ، همچنین در تلاشند تا سیاست های فروشگاه اپلیکیشن را در پلتفرم های اپل و گوگل به چالش بکشند. این ، که اکنون از بیش از ۶۰ شرکت تشکیل شده است، معتقد است که هیچ توسعه دهنده ای نباید به طور انحصاری از فروشگاه برنامه استفاده کند. دعوای حقوقی Epic فقط شروع بود – مشکلات برای اپل انباشته شده است. حتی گزارش شده است که (DOJ) در حال بررسی تشکیل یک پرونده ضد تراست علیه آن است. وزارت دادگستری در حال انجام تحقیقاتی در مورد اینکه آیا شیوه های App Store اپل باعث از بین رفتن رقابت در فضا شده است یا خیر.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/supreme-court-declines-appeals-from-apple-and-epic-games-in-app-store-case-192755323.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/supreme-court-declines-appeals-from-apple-and-epic-games-in-app-store-case-192755323.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *