دانشمندان می گویند که آنها با یک نهنگ صحبت کردند. ممکن است برای بیگانگان عملی باشد.

دانشمندان در جستجوی حیات در بیرون سیاره ما می گویند بالاخره با یک نهنگ عنبر تماس گرفتند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، موسسه SETI (جستجوی هوش فرازمینی) و بنیاد نهنگ آلاسکا در یک مطالعه جدید گزارش دادند که آنها یک “مکالمه” ۲۰ دقیقه ای با یک نهنگ کوهان دار به نام تواین این مطالعه که در مجله منتشر شده است زندگی و محیط زیست Peer J، جزئیات نحوه ضبط و پخش صدای نهنگ توسط محققان توسط تواین را نشان می دهد که تقریباً به هر تماسی با تماس های مشابه خود پاسخ می داد. دانشمندان می گویند که اگرچه این مطالعه بسیار مقدماتی است، اما می تواند نقطه شروعی برای تلاش های آینده برای برقراری ارتباط با سایر گونه های هوشمند، هر دو در زمین و به طور بالقوه فراتر از آن.

برندا مک کوان، استاد دانشگاه کالیفرنیا، “این به ما بینشی در مورد آنچه که ممکن است برای تکرار چیزی شبیه به این با حیوانات دیگر، سایر افراد این جمعیت یا سایر جمعیت ها، یا گونه های دیگر در این زمینه انجام دهیم، به ما می دهد.” دیویس از دانشکده دامپزشکی و نویسنده اصلی این مطالعه به Mashable گفت.

دانشمندان می گویند که آنها با یک نهنگ صحبت کردند.  ممکن است برای بیگانگان عملی باشد.
محققان برندا مک کوان و فرد شارپ روی یک کشتی کار می کنند.
اعتبار: جودی فردیانی

ارتباط با نهنگ

محققان تماسی را که برای درگیر کردن تواین در «مکالمه» استفاده می‌شد، ضبط کردند، زمانی که آن‌ها در نزدیکی قایق تحقیقاتی خود در آلاسکا با گروهی متشکل از ۹ نهنگ گوژپشت برخورد کردند. یکی از نهنگ ها بعداً به نام تواین شناسایی شد، نهنگ ماده ۳۸ ساله که توسط محققان قبلی شناسایی شده بود. (این تیم مجوزی از اداره ملی اقیانوسی و جوی دریافت کرد تا این آخرین مطالعه ارتباطی نهنگ را به روشی کم تهاجمی انجام دهد.)

دانشمندان این تماس ها را با اعضای خدمه کشتی خود ضبط کردند مهر یخچالی، همراه با جیمز کراچفیلد، استاد فیزیک در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس. (کراتچفیلد یکی از نویسندگان الف مطالعه جداگانه در مورد مواجهه با تواین، که توسط سایر اعضای تیم نوشته نشده است و بر روش های مختلف تجزیه و تحلیل تعامل تمرکز دارد. در یک مجله علمی منتشر نشده است.)

این تیم یک تماس با کیفیت بالا توسط یکی از نهنگ ها به نام “whup” یا “throp” ضبط کردند، که محققان فکر می کنند یک “تماس تماسی” است که بین مادر و گوساله ها برای کمک به آنها برای یافتن موقعیت یکدیگر استفاده می شود و عموماً توسط آنها استفاده می شود. نهنگ ها هنگام تغذیه، و همچنین در بسیاری از زمینه های دیگر. نهنگ ها از «آهنگ‌های» خود برای جذب همسر استفاده می‌کنند، اما به نظر می‌رسد از تماس‌های غیرآهنگی مانند «شق» استفاده اجتماعی می‌شود.

یک نهنگ گوژپشت و گوساله اش در حال شنا در زیر آب. (این نهنگ ها در این مطالعه شرکت نداشتند.)
اعتبار: فیلیپ ترستون/گتی ایماژ

فرد شارپ، محقق و زیست شناس اصلی در بنیاد نهنگ آلاسکا و یکی از نویسندگان این مطالعه، به Mashable گفت: “به نظر می رسد که این مجموعه از احتمالاً ۱۵ تا ۲۰، شاید ۲۵ صداهای اجتماعی اصلی وجود دارد.”

سرعت نور Mashable

فضای و داستان های علمی بیشتری در صندوق ورودی خود می خواهید؟
برای خبرنامه هفتگی Light Speed ​​Mashable ثبت نام کنید.





با ثبت نام با ما موافقت می کنید شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی.

از ثبت نام شما سپاسگزاریم!

پس از ضبط صداهای نهنگ ها، روز بعد تیم تواین را به تنهایی در نزدیکی قایق خود مشاهده کردند. آنها با استفاده از بلندگوهای زیر آب، صدای ضبط شده “whup” را پخش کردند و پس از چند تماس اول، او شروع به پاسخ دادن با “whup” خود کرد. در طول تعامل، محققان زمان بین تماس ها را تغییر دادند. تجزیه و تحلیل نشان داد که تواین گاهی اوقات با تغییرات، به ویژه در ابتدای تعامل مطابقت دارد. او همچنین چند تماس را پس از اینکه محققین پخش “whup” ضبط شده خود را قبل از اینکه در نهایت شنا کنند متوقف کردند، تولید کرد.

ارتباط با حیات فرازمینی

اگرچه این مطالعه تنها یک تعامل را مستند می کند، محققان می گویند که این اولین تعامل بین گونه ای در نوع خود است، جایی که به نظر می رسید یک نهنگ تلاش طولانی مدت برای برقراری ارتباط صوتی با انسان ها (یا حداقل نه با دیگر نهنگ ها) انجام می دهد. تحقیقات قبلی همچنین پاسخ نهنگ‌ها به پخش تماس‌های “whup” را شناسایی کرده‌اند، اما محققان می‌گویند که آنقدرها بر روی تشخیص ارتباطات دو طرفه متمرکز نبوده است. تمایل تواین برای برقراری ارتباط با این تیم همچنین نشانه ای دلگرم کننده برای ماموریت موسسه SETI است که به دنبال تشخیص ارتباطات از عمق است. فضا.

“ما در حال بانکداری بر روی تمدن پیشرفته هستیم [being] شارپ گفت که کنجکاو هستند و می خواهند با ما تماس بگیرند و یا به ما پاسخ دهند یا پیام های خود را ارسال کنند.

جهان پر از سیارات است. ناسا مظنونان ما کهکشان راه شیری به تنهایی ممکن است میزبان باشد ۱ تریلیون سیاره و ممکن است برخی وجود داشته باشد ۲ تریلیون کهکشان ها در کیهان در واقع، تعداد نسبتا کمی از این سیارات ممکن است شرایطی را برای حیات، اعم از بدوی یا هوشمند، پشتیبانی کنند. اما حتی نزدیک منظومه شمسی TRAPPISTبا هفت سیاره به اندازه زمین، می تواند میزبان شرایط قابل سکونت باشد. از نظر آماری، SETI مشکوک است که زندگی هوشمند ممکن است وجود داشته باشد.

“ما در حال بانکداری بر روی تمدن پیشرفته هستیم [being] کنجکاو هستند و می‌خواهند با ما تماس بگیرند و یا به ما پاسخ دهند یا از خودشان پیام بفرستند.”

پیچیدگی زبان نهنگ

جودیت دنکینگر، استاد اکولوژی دریایی در دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو در اکوادور، اگرچه تعامل انسان و نهنگ تنها یک نوع تماس را شامل می‌شود، اما این مطالعه نشان می‌دهد که ارتباطات نهنگ چقدر ممکن است پیچیده باشد. در حالی که تحقیقات زیادی در مورد آواز نهنگ ها وجود دارد، در مورد تماس های اجتماعی و غیرآهنگ کمتری وجود دارد، دنکینگر که در این تحقیق شرکت نداشت، توضیح داد.

او با اشاره به گروه وسیع تری از نهنگ های بدون دندان که شامل گوژپشت ها می شود، گفت: “این احتمالاً یک گام به جلو در ارتباطات اجتماعی نهنگ های بالین است.”

همراه با ضبط یک رویارویی با یک نهنگ، این تحقیق تنها به تغییر زمان فواصل بین تماس‌های ضبط‌شده، عدم پخش انواع مختلف تماس‌ها یا تغییر عناصری مانند زمین محدود شد. محققان همچنین نمی‌دانند که چرا تواین به تماس‌های آنها پاسخ می‌دهد. از آنجایی که او بخشی از گروهی بود که محققان ضبط کردند، ممکن است به صدای یک نهنگ که می‌شناخت پاسخ دهد. او حتی ممکن است صدای تماس خود را تشخیص داده باشد، یافته‌ای که مطالعه کراچفیلد از آن پشتیبانی می‌کند، اگرچه قطعی نیست.

مطالعات پخش آینده مانند این ممکن است از چندین نوع تماس استفاده کنند یا تماس ها را به روش های بیشتری تغییر دهند. تحقیقات دیگر می تواند روش های غیر آوازی ارتباط را بررسی کند. این تیم گفت که آنها مطالعه ای در دست بررسی دارند که چگونه “حلقه های حباب” نهنگ ها برای گله ماهی ایجاد می کنند، همچنین ممکن است به عنوان یک روش غیر صوتی ارتباط با انسان عمل کند. با این حال، آنها این مطالعه را اولین گام خوب در بررسی ارتباطات بین گونه ای می دانند.

مک کوان، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «ما تشخیص می دهیم که این بسیار مقدماتی است. اما، او گفت، “خیلی دلگرم کننده است.”

موضوعات
حیوانات


منبع: https://mashable.com/article/whale-communication-extraterrestrial-intelligence-aliens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *