درایوهای هارد دیسک در ردیف بعدی قرار دارند که عمدتاً به سخت افزار سازمانی تبدیل می شوند – زیرا انویدیا (و AMD) می توانند در حال برنامه ریزی برای تمرکز بر هوش مصنوعی باشند و مصرف کنندگان را شهروندان درجه دوم قرار دهند.

درایوهای هارد دیسک در ردیف بعدی قرار دارند که عمدتاً به سخت افزار سازمانی تبدیل می شوند – زیرا انویدیا (و AMD) می توانند در حال برنامه ریزی برای تمرکز بر هوش مصنوعی باشند و مصرف کنندگان را شهروندان درجه دوم قرار دهند.

هارد دیسک‌ها ممکن است در چند سال آینده به فناوری تبدیل شوند که تقریباً منحصراً در اختیار شرکت‌ها و کسب‌وکارها باشد، و این احتمال وجود دارد که کارت‌های گرافیک درجه یک مصرف‌کننده نیز از آن پیروی کنند.

بر اساس ارقام TrendFocus که توسط TrendFocus گزارش شده است، محموله های هارد در پنج فصل گذشته متوالی به شدت کاهش یافته است. بلوک ها و فایل هابا این روند نشان می دهد بهترین SSD ها با موفقیت وارد بازار گسترده تر می شوند.

این در حالی است که بسیاری از فناوری‌های هارد دیسک امیدوارکننده در افق از جمله گزینه‌های SMR و HAMR که به زودی در میان آنها قرار خواهند گرفت بهترین هارد دیسک ها.

آیا انویدیا و AMD از بازی مصرف کننده خارج خواهند شد؟

ممکن است چیزی مشابه در بازار پردازنده‌های گرافیکی مانند بازار هارد دیسک در حال رخ دادن باشد – به عنوان مثال، انویدیا در حال دور شدن از ساخت برخی از بهترین کارت گرافیک برای مصرف کنندگان

به گفته جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، ماه گذشته به کارکنان ایمیل زد و اعلام کرد که شرکت به سمت یادگیری عمیق می رود و این شرکت “دیگر یک شرکت گرافیکی نیست” گورو سه بعدی.

با توجه به موفقیت این شرکت در تولید پردازنده‌های گرافیکی پیشرو در صنعت که برای آموزش و استنباط هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، به‌ویژه با رونق اخیر هوش مصنوعی، این شرکت می‌تواند به راحتی از این معدن طلای جدید در حال حرکت رو به جلو استفاده کند.

در واقع، همانطور که قبلاً گزارش داده‌ایم، با وجود اینکه هم Nvidia و هم رقیب اصلی آن AMD در این بازار خاص ثابت هستند، اخیراً فروش کارت‌های گرافیک ضعیف بوده است. ممکن است حداقل وقتی صحبت از انویدیا می شود، سری GeForce در چند نسل آخر عمر خود باشد.

این به این دلیل است که با توجه به کمبود عرضه، احتمالاً در حال حاضر پول بیشتری از شرکت‌هایی که برای مشارکت در فعالیت‌های هوش مصنوعی با هم رقابت می‌کنند نسبت به مصرف‌کنندگانی که پول نقد ندارند، به دست می‌آیند – به خصوص زمانی که پیشرفت‌ها بین نسل‌های اخیر پردازنده‌های گرافیکی افزایشی بوده است. در بهترین حالت .

سری آتی RTX 5000 – و سپس سری RTX 6000 – می‌تواند برای محصولات گرافیکی انویدیا در سطح مصرف‌کننده باشد، و این شرکت به جای آن نقشه راه برای انتشار سالانه پردازنده‌های گرافیکی درجه سازمانی.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/hard-disk-drives-are-next-in-line-to-become-mostly-enterprise-hardware-as-nvidia-and-amd-could-be-planning-to-focus-on-ai-leaving-consumers-as-second-class-citizens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *