ناسا سرانجام درب محفظه نمونه سیارک Bennu خود را گرفت

شما فکر می کنید برداشتن یک پیمانه خاک از روی یک سنگ فضایی در حال چرخش و سپس تحویل آن به زمین پیچیده ترین بخش یک ماموریت جمع آوری نمونه سیارک است، اما به نظر می رسد چالش واقعی در واقع یک بار باز کردن ظرف نمونه است. به خانه برگشته است کمی بیش از سه ماه طول کشید، اما می‌گوید بالاخره دو بست گیر کرده را که مانع از دسترسی آن به بخش عمده‌ای از مواد جمع‌آوری‌شده از سیارک بننو توسط فضاپیمای OSIRIS-REx می‌شد، برداشته است. OSIRIS-REx نمونه را در ۲۴ سپتامبر رها کرد و سپس برای مطالعه یک سیارک دیگر به نام آپوفیس حرکت کرد.

در حالی که ناسا در ابتدا قادر بود که در قسمت بیرونی مکانیسم جمع‌آوری نمونه لمسی (TAGSAM) یافت شد، محتویات داخلی آن به دلیل مشکلات دو تا از ۳۵ بست که ظرف را بسته نگه می‌دارند، قفل شده بود. TAGSAM برای جلوگیری از آلوده شدن نمونه در یک جعبه دستکش مخصوص قرار می گیرد و تنها ابزار خاصی برای استفاده با آن تایید شده است. هیچ یک از ابزارهای موجود برای جدا کردن بست های سرسخت از سر TAGSAM کار نمی کرد، بنابراین تیم مجبور به توسعه ابزارهای جدید شد.

این ابزار جدید علاوه بر چالش طراحی محدود به مواد تایید شده توسط کیوراسیون برای محافظت از ارزش علمی نمونه سیارک، باید در فضای محدود جعبه دستکش کار کند و ارتفاع، وزن و پتانسیل آنها را محدود کند. حرکت قوس، گفت: دکتر نیکول لونینگ، متصدی OSIRIS-REx. اکنون که سر TAGSAM آزاد شده است، تیم می تواند با جداسازی کانتینر به جلو حرکت کند – به این معنی که ما به زودی خواهیم دید که چه چیزی داخل آن است. ارزیابی اولیه ناسا از گرد و غبار و سنگ های خارج از TAGSAM شواهدی از کربن و آب یافت.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nasa-finally-got-the-stuck-lid-off-its-asteroid-bennu-sample-container-185814782.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/nasa-finally-got-the-stuck-lid-off-its-asteroid-bennu-sample-container-185814782.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *