درخواست شیائومی از دولت هند: سیاست‌هایتان را درقبال شرکت‌های چینی تغییر دهید

روابط بین هند و چین چندان حسنه نیست و هند مدتی است نظارت بر کسب‌و‌کارهای چینی را زیاد کرده است. شیائومی که در بازار گوشی هند نقش پررنگی ایفا می‌کند، ابزار نگرانی کرده و از دولت هند خواسته است شرایط عبور از این وضعیت را فراهم کند.

به‌گزارش ۲YoDoINDIA، گوشی شیائومی ۱۸ درصد از سهم بازار هند را در‌اختیار دارد. این شرکت با تأکید بر اهمیت اعتماد مردم به برندها، از دولت هند خواسته است تا واردات قطعات خاص برای گوشی‌های هوشمند را در نظر بگیرد.

تنش روابط هند و چین از درگیری مرزی سال ۲۰۲۰ نشئت می‌گیرد. بعدازآن، نظارت دقیق هند بر مشاغل چینی شروع شد و این کشور سرمایه‌گذاری‌ها را مختل کرد.

اتهام‌ها علیه شرکت‌های چینی، مانند ویوو و شیائومی نگرانی مقام‌های هندی را بیشتر کرده است. پس‌ازآن اتفاقاتی مانند مسدودکردن دارایی‌های شیائومی و ممنوعیت بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن چینی و توقف پروژ‌های خودروسازان چینی، تنش را افزایش داد.

شرکت‌های فناوری چینی از‌جمله شیائومی با مشکلات مختلفی مواجه شده‌اند؛ ازجمله ناتوانی در اخذ ویزا برای مدیران اجرایی و مشکلات مربوط‌به مجوزهای سرمایه‌گذاری.

شیائومی برای رسیدگی به مشکلات خواهان تغییر سیاست و کاهش تعرفه‌های واردات هند شده است تا رقابت‌پذیری بازار هند افزایش یابد و قیمت‌ محصولات کم شود.

دولت هند می‌گوید اگر وضعیت مرزی بین هند و چین آرام بماند، احتمال کاهش نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های چینی وجود دارد.


منبع: https://www.zoomit.ir/business/416586-xiaomi-requests-concerns-indian-government/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *