در اینجا همه چیزهایی است که در مورد CarPlay نسل بعدی اپل می دانیم

نزدیک به دو سال از اپل می گذرد اولین پیش نمایش نسل بعدی CarPlay در WWDC 2022، و هنوز در هیچ خودرویی در دسترس قرار نگرفته است. در زیر، آخرین اطلاعات مربوط به سیستم نرم افزاری آینده را خلاصه می کنیم.

در اینجا همه چیزهایی است که در مورد CarPlay نسل بعدی اپل می دانیم

رندر اپل از نسل بعدی CarPlay از WWDC 2022

نسل بعدی CarPlay ادغام عمیق‌تری با دسته ابزار خودرو، کنترل‌های آب و هوا، رادیو FM و موارد دیگر خواهد داشت. همچنین از نمایشگرهای متعدد در داشبورد پشتیبانی می کند و گزینه های شخصی سازی متنوعی را ارائه می دهد.

راه اندازی زمان بندی

استون مارتین و پورشه طرح های سفارشی نسل بعدی CarPlay خود را پیش نمایش کردند در ماه دسامبر. استون مارتین اعلام کرد که اولین خودروهای خود را با پشتیبانی از نسل بعدی CarPlay در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد، از جمله مدل جدیدی از خودروی اسپرت پیشرفته DB12 خود. پورشه بازه زمانی یا جزئیات خاصی در مورد برنامه های خود ارائه نکرد.

یکی از سخنگویان پورشه در این هفته به ما گفت که در حال حاضر هیچ به روز رسانی برای ارائه در مورد نسل بعدی CarPlay در دسترس نیست، در حالی که سخنگوی استون مارتین هنوز به درخواست ما برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

پیش نمایش نسل بعدی CarPlay پورشه از دسامبر ۲۰۲۳

در ماه ژانویه، اپل وب سایت خود را به روز کرد تا تایید کند که اولین مدل های خودرو با پشتیبانی از نسل بعدی CarPlay است “در سال ۲۰۲۴” برای اولین بار، اما هنوز چارچوب زمانی مشخص تری ارائه نکرده است. این عبارت در وب سایت های اپل برای چندین کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند و سایر کشورها نشان داده شده است.

خودروسازان متعهد

هنگامی که اپل برای اولین بار نسل بعدی CarPlay را معرفی کرد، گفت که خودروسازان زیر متعهد به ارائه آن در خودروهای جدید هستند:

  • آکورا
  • آئودی
  • آب کم عمق
  • هوندا
  • اینفینیتی
  • جگوار
  • لندرور
  • لینکلن
  • مرسدس بنز
  • نیسان
  • ستاره قطبی
  • پورشه
  • رنو
  • ولوو

علاوه بر اضافه شدن استون مارتین، مشخص نیست که آیا این لیست از زمان اعلام اولیه در WWDC 2022 تغییر کرده است یا خیر.

پیش نمایش نسل بعدی CarPlay استون مارتین از دسامبر ۲۰۲۳

اپل اشاره نکرده است که آیا نسل بعدی برنامه‌ها یا ویژگی‌های CarPlay در خودروهای موجود با پشتیبانی استاندارد CarPlay در دسترس خواهد بود یا خیر.

ویژگی های جدید

ادغام خوشه ابزار


نسل بعدی CarPlay با دسته ابزار یک وسیله نقلیه، از جمله سرعت سنج، سرعت سنج، کیلومتر شمار، سنج سوخت، سنج دمای موتور، فشارسنج روغن و غیره ادغام خواهد شد. اپل می‌گوید رانندگان می‌توانند از میان چندین طرح و طرح‌بندی خوشه سنج، از جمله گزینه‌های خاص برند، انتخاب کنند.

کنترل آب و هوا


شما می‌توانید مستقیماً در رابط جدید CarPlay به کنترل‌های تهویه مطبوع وسیله نقلیه خود دسترسی داشته باشید که به شما امکان می‌دهد دمای تهویه مطبوع یا گرما، سرعت فن، صندلی‌های گرم شونده، فرمان گرم شونده و سایر گزینه‌ها را تنظیم کنید.

پشتیبانی از چند نمایشگر


نسل بعدی CarPlay می‌تواند در تمام نمایشگرهای یک وسیله نقلیه ظاهر شود و تجربه‌ای ثابت را در سیستم اطلاعات سرگرمی، دسته ابزار و هر صفحه نمایش اضافی روی داشبورد ارائه دهد. اپل می‌گوید که CarPlay جدید برای هر مدل خودرو طراحی می‌شود تا اشکال و طرح‌بندی منحصربه‌فرد صفحه نمایش را در خود جای دهد.

ابزارک ها


ویجت‌ها بخش مهمی از تجربه جدید CarPlay خواهند بود و اطلاعاتی مانند مدت زمان سفر، مصرف سوخت، مسافت طی شده، رویدادهای تقویم، آب‌وهوا، تماس‌های تلفنی، وضعیت درب گاراژ مجهز به HomeKit و موارد دیگر را در یک نگاه ارائه می‌کنند. . . همچنین امکان مشاهده و پیمایش ویجت‌های درون خوشه ابزار وجود خواهد داشت.

برنامه رادیو FM


نسل بعدی CarPlay یک برنامه کاملاً جدید رادیویی را شامل می شود که به شما امکان می دهد رادیو FM را در وسیله نقلیه خود به راحتی کنترل کنید، مانند تغییر ایستگاه.

برنامه های جدید

iOS 17.4 برای آیفون شامل ارجاعات پنهان در سطح کد به هشت برنامه جدید CarPlay:

  • تنظیمات خودکار: این برنامه به شما امکان می دهد آیفون های جفت شده را مدیریت کنید و تنظیمات خودرو را تنظیم کنید.
  • دوربین ماشین: این برنامه فید دوربین دید عقب خودرو را نمایش می دهد.
  • شارژ: برای خودروهای برقی، این برنامه سطح باتری، وضعیت شارژ، زمان باقی مانده تا شارژ کامل باتری و موارد دیگر را نمایش می دهد.
  • اقلیم: این برنامه دسترسی به کنترل‌های آب و هوای خودرو را در CarPlay فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد دمای تهویه مطبوع یا سیستم گرمایش، سرعت فن، صندلی‌های گرم شونده، فرمان گرم شونده و موارد دیگر را تنظیم کنید.
  • بسته شدن ها: این برنامه در صورت باز شدن هر یک از درهای خودرو نمایش داده می شود و همچنین ممکن است علائم هشدار دهنده خودرو را نمایش دهد.
  • رسانه ها: این برنامه دسترسی به کنترل‌های ایستگاه رادیویی FM و AM را در CarPlay به همراه سایر گزینه‌های رسانه مانند SiriusXM فراهم می‌کند. مشخص نیست که آیا SiriusXM اتصال ماهواره‌ای را ارائه می‌کند یا محدود به جریان اینترنت خواهد بود. کاربران می توانند از لیستی از ژانرهای موسیقی مانند Top 40 و Rock انتخاب کنند.
  • فشار تایر: این برنامه فشار هوا را برای هر یک از لاستیک های خودرو نشان می دهد و هشدارهای فشار کم، فشار بالا و پنچر شدن لاستیک را ارائه می دهد.
  • سفرها: این برنامه انواع داده‌های مرتبط با رانندگی، از جمله میانگین سرعت خودرو، مصرف سوخت یا بهره‌وری انرژی، کل زمان سپری شده و مسافت طی شده در یک سفر و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

iOS 17.4 همچنین فاش کرد که نسل بعدی CarPlay احتمالاً پس از خاموش کردن خودرو توسط راننده، انیمیشن «خداحافظ» را روی صفحه داشبورد نمایش می‌دهد.


همانطور که قبلا توسط اپل اعلام شده بود، تصاویر اضافی یافت شده در iOS 17.4 تأیید می کند که کاربران می توانند تم و طرح رنگی نسل بعدی CarPlay را تنظیم کنند، از جمله ظاهر دسته ابزار:


اپل iOS 17.4 را در اوایل ماه مارس منتشر کرد و این امکان وجود دارد که حداقل نسخه نرم افزاری مورد نیاز برای نسل بعدی CarPlay در زمان عرضه آن باشد. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که اپل هنوز آماده سازی های نهایی را در iOS 17.5 و بالاتر داشته باشد، بنابراین در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی نرم افزار آماده است.

تصاویر بیشتر

نسل بعدی CarPlay پورشه 2

خلاصه

اپل می گوید که نسل بعدی CarPlay در سال ۲۰۲۴ راه اندازی خواهد شد، اما بازه زمانی مشخص تری هنوز مشخص نیست. استون مارتین و پورشه طرح‌های CarPlay نسل بعدی خود را پیش‌نمایش کرده‌اند، و به‌روزرسانی iOS 17.4 که اخیراً برای آیفون منتشر شده است، شامل ارجاعات پنهان در سطح کد به برنامه‌ها و ویژگی‌های نسل بعدی CarPlay است.

جمع بندی های مرتبط: CarPlay


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/13/apple-next-generation-carplay-recap/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *