در برخی کشورها به دلیل تغییر غیرمنتظره رتبه‌بندی‌ها، بازی پوکر مانند Balatro از فروش خارج شد.

Balatro، بازی سرکش با تم پوکر از توسعه‌دهنده انفرادی LocalThunk که از هفته گذشته عرضه شد، موفقیت بزرگی از نظر انتقادی و تجاری بود، به‌طور غیرمنتظره‌ای از فروش در برخی کشورها کنار گذاشته شد و ناشر Playstack علت این مشکل را تغییر شگفت‌انگیز رتبه‌بندی دانست.

Playstack این مشکل را در a بیانیه طولانی در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، توضیح می دهد که حذف موقت بالاترو از فروشگاه های کنسول تاکنون فقط در “بعضی کشورها” اتفاق افتاده است. این سازمان اذعان کرد که نمی‌تواند با اطمینان کامل تخمین بزند که کدام فروشگاه‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، و افزود: «امید ما این است که تنها تعداد کمی از فروشگاه‌ها تحت تأثیر قرار بگیرند». می‌گوید «بسیار مطمئن» Balatro روی رایانه‌های شخصی از جمله Steam در دسترس خواهد بود.

دلیل این همه ناامیدی یک “تغییر یک شبه” غیرمنتظره در رده سنی بالاترو است که از ۳+ به ۱۸+ رسیده است. طبق گفته Playstack، این تغییر ناشی از «باور اشتباه هیئت رتبه‌بندی نامشخصی است که بازی «حاوی تصاویر قمار برجسته و موادی است که در مورد قمار آموزش می‌دهد»».


در برخی کشورها به دلیل تغییر غیرمنتظره رتبه‌بندی‌ها، بازی پوکر مانند Balatro از فروش خارج شد.Balatro – Launch Trailer | ROGUELIKE پوکر


تریلر پرتاب Balatro.

در حالی که Playstack در بیانیه خود هیئت رتبه بندی را با نام اعلام نمی کند، ناشر تقریباً به طور قطع به PEGI اروپا اشاره می کند. Balatro در حال حاضر دارای رتبه PEGI 18 در این سایت است ایکس باکس و پلی استیشن فروشگاه‌های دیجیتال – در کنار یک هشدار، بازی حاوی “تصاویر برجسته قمار” است – و دیگر اصلاً در فروشگاه اینترنتی نینتندو در بریتانیا ظاهر نمی‌شود.

ناشر ادامه می دهد: “بالاترو اجازه یا تشویق قمار نمی دهد، و ما اساساً معتقدیم که تصمیم رتبه بندی بی اساس است. Balatro توسط شخصی ساخته شده است که به شدت مخالف قمار است، و مراقبت های سختی انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که بازی انجام نمی شود. ویژگی مکانیک قمار از هر نوع».

Playstack اضافه می کند که “به خصوص ناامید شده” است، زیرا قبلاً “به طور خاص به این موضوع پرداخته است” با هیئت رتبه بندی، که پس از درخواست تجدید نظر در مورد رتبه بندی اولیه ۱۸+، موافقت کرد که بازی را به عنوان ۳+ طبقه بندی کند. هنگامی که درخواست تجدید نظر با موفقیت انجام شد، هیئت رتبه بندی به ناشر گفت: “ما محصول شما را بررسی کردیم و تشخیص دادیم که افشای مضامین قمار غیرقابل توجیه بود”. Playstack تاکید می کند که از آن زمان تاکنون هیچ محتوایی تغییر نکرده است.

“ما عمیقا متاسفیم که برخی از هواداران نمی توانند دسترسی داشته باشند [Balatro] این آخر هفته، ناشر ادامه می دهد، قبل از اینکه به بازیکنان اطمینان دهد که بازی در نهایت “به فروش خواهد رسید، احتمالاً با امتیاز موقت ۱۸+، در حالی که ما مشکل را حل می کنیم. ما از شکیبایی و حمایت شما سپاسگزاریم – ما کاملاً از شور و شوق و اعتقاد شما به بالاترو شگفت زده شده ایم.”

کریستین دانلان، بازیکن یوروگیمر، چیزهای خوبی در مورد چرخش سرکش بالاترو در پوکر داشت. بررسی چهار ستاره اوآن را “بسیار چشمگیر و درخشان ساخته شده است و چیزی که در هفته گذشته چنین لذتی به من بخشیده است”.


منبع: https://www.eurogamer.net/rogue-like-poker-hit-balatro-pulled-from-sale-in-some-countries-due-to-unexpected-ratings-change?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *