در حمله مالی Fidelity National Financial، هکرها اطلاعات بیش از یک میلیون مشتری را به سرقت بردند

در حمله مالی Fidelity National Financial، هکرها اطلاعات بیش از یک میلیون مشتری را به سرقت بردند

اخیر حمله سایبری به Fidelity National Financial به عنوان یک حمله باج افزار تایید شده است، با این شرکت اکنون تایید کرده است که اطلاعات حساس مشتری در طول این حادثه گرفته شده است.

این شرکت گزارشی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارائه کرده است که در آن جزئیات بیشتری در مورد این حمله ارائه کرده است.

“ما تشخیص دادیم که یک شخص ثالث غیرمجاز به برخی از سیستم های FNF دسترسی پیدا کرده است، یک نوع بد افزار در این بایگانی گفته شده است که خود انتشاری نیست و داده های خاصی را استخراج کرده است، و افزوده شده است که “به مشتریان آسیب دیده و دادستان های کل ایالتی و تنظیم کننده ها و تقریباً ۱٫۳ میلیون مصرف کننده بالقوه تحت تأثیر خود اطلاع داده است.”

گربه سیاه دوباره ضربه می زند

بایگانی جزئیاتی از نوع داده هایی که در این حمله به سرقت رفته بود، ذکر نشده است. TechCrunch متوجه شد FNF گفت که خدمات نظارت بر اعتبار و سرقت هویت را به مشتریان آسیب دیده ارائه خواهد کرد و به این نتیجه رسید که داده ها احتمالاً ماهیت حساسی دارند.

اولین بار در نوامبر ۲۰۲۳، اخباری مبنی بر اینکه شرکت Fortune 500 از یک حمله سایبری رنج می برد، منتشر شد، که آن را مجبور کرد بسیاری از خدمات خود را آفلاین کند.

این شرکت در آن زمان گفت: «به عنوان مثال، خدماتی که ما در رابطه با بیمه نامه، امانت و سایر خدمات مرتبط با عنوان، خدمات معاملات وام مسکن و فناوری به صنایع املاک و رهن ارائه می دهیم، تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته است. “شرکت تابعه ما، F&G Annuities & Life، ارائه دهنده پیشرو راه حل های بیمه، تحت تاثیر این حادثه قرار نگرفت.”

اندکی بعد، اپراتورهای ALPHV باج افزار (همچنین به عنوان BlackCat شناخته می شود) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و در مورد آن در یک سایت نشت تاریک وب پست کرد. TechCrunch گزارش می دهد که پس از آن ارسالی حذف شد و اشاره می کند که این شرکت یا هزینه رمزگشا را پرداخت کرده است یا حداقل سعی در مذاکره کرده است.

Fidelity National Financial یکی از شرکت‌های بزرگی است که در هفته‌های اخیر مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته است. علاوه بر آن، غول های وام مسکن و وام LoanDepot، LoanCareو آقای کوپر، همگی قربانی یک حادثه مشابه شدند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/fidelity-national-financial-attack-saw-hackers-steal-data-on-over-a-million-customers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *