در صورت استفاده از مسدودکننده تبلیغات، YouTube اکنون ممکن است تاخیرهای آزاردهنده‌ای داشته باشد – دلیل آن این است

افرادی از سراسر اینترنت هر زمان که یک صفحه را باز می کنند، با تاخیر بارگیری عجیب و غریب پنج ثانیه مواجه شده اند. یوتیوب ویدئو

به نظر می رسد این پدیده توسط یک کاربر در subreddit YouTube کشف شده است، با این حال، کلیپ اصلی از آن زمان توسط ناظران حذف شده است. کپی هایی از آن خوشبختانه در جای دیگری وجود دارد نمایش تاخیر رخ داده در فایرفاکس. از اینجا، مردم شروع به یافتن همین مشکل در سایر مرورگرهای غیر کروم مانند Microsoft Edge، Brave و Safari کردند. ادعاهایی آنلاین وجود دارد که آن را بیان می کند در گوگل کروم نیز اتفاق می افتد اگرچه بسیار کمتر است. کارآگاهان اینترنتی به الف اشاره کرده اند خط خاص کد در یک فایل منبع جاوا اسکریپت یوتیوب به عنوان مقصر اصلی شکاف پنج ثانیه ای.

در تجربه ما نتوانستیم آن خط خاص را پیدا کنیم. در واقع، وقتی یک ویدیوی YouTube را در فایرفاکس، اج یا کروم باز کردیم، هیچ مشکلی در عملکرد نداشتیم. کاملاً ممکن است این فقط بر تعداد کمی از حساب ها تأثیر بگذارد. به هر دلیلی از ما در امان ماندیم. با این حال، تأخیر یک موضوع مداوم است. یکی که ممکن است راه حلی ببیند یا نبیند.

سرکوب ادامه دارد

پس چه چیزی می دهد؟ چرا این اتفاق می افتد؟ خب، به نظر می‌رسد این تلاش دیگری از سوی YouTube برای سرکوب مسدودکننده‌های تبلیغات است.

یک سخنگوی به Android Authority گفت: «کاربرانی که مسدودکننده‌های تبلیغات را نصب کرده‌اند [on their web browser] ممکن است تماشای کمتر از حد مطلوبی داشته باشد”. صرف نظر از اینکه از Firefox، Edge یا Chrome استفاده می کنید، این اتفاق می افتد. این شرکت ترجیح می دهد یا اجازه دهید تبلیغات به صورت عادی پخش شوند یا اشتراک YouTube Premium بخرید.

کاربر wukko در X (پلتفرمی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد) جزئیات بیشتری در مورد این حرکت پس از فرو رفتن در فایل منبع ارائه کرد. آنها توضیح می دهند که این فریز به دلیل یک “عملکرد جدید ضد adblock” است که عمدتاً برای مرورگرهای شخص ثالث آزمایش می شود. برخی کاربران را به طور قابل درک آزار می دهند این شکاف را یک «تلاش تنبل» برای اطمینان از پخش آگهی‌ها «حداقل برای پنج ثانیه» تا بارگیری ویدیو نامیده‌اند. صفحه خالی به دلیل مسدود کننده تبلیغات است که از پخش عادی تبلیغات جلوگیری می کند. علاوه بر این، مرورگرهایی که “محافظت ردیابی را فعال کرده اند” مانند فایرفاکس نیز تحت تاثیر منفی قرار خواهند گرفت.

در مورد اینکه چرا افراد در کروم کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند، wukko می‌گوید این به این دلیل است که برنامه «ردیاب‌های داخلی را مسدود نمی‌کند»

راه حل

این همه عذاب و غم نیست. به نظر می رسد اگر پسوند uBlock Origin را نصب کرده باشید، راه حلی وجود دارد. سخت افزار تام در پوشش خود بیان می کند که می توانید با افزودن یک فیلتر خاص به پیکربندی، تاخیر مصنوعی را تا ۰٫۰۰۱ میلی ثانیه کاهش دهید.

برای انجام این کار، روی نماد uBlock Origin در مرورگر خود کلیک کنید. این می تواند بین برنامه ها متفاوت باشد. تصویر زیر روند کار در فایرفاکس را نشان می دهد. سپس نماد چرخ دنده را در منوی کشویی انتخاب کنید تا داشبورد باز شود.

در صورت استفاده از مسدودکننده تبلیغات، YouTube اکنون ممکن است تاخیرهای آزاردهنده‌ای داشته باشد – دلیل آن این است

(اعتبار تصویر: آینده)

در داشبورد، به My Filters در بالای پنجره بروید. فیلتر زیر را در خط اول وارد کنید و بلافاصله بعد از آن روی اعمال تغییرات کلیک کنید:

www.youtube.com##+js(nano-stb، solve(1)، *، ۰٫۰۰۱)

فیلتر uBlock Origin

(اعتبار تصویر: آینده)

باید دید که آیا جنگ صلیبی یوتیوب موفق بوده است یا نه. در اوایل نوامبر، Wired گزارشی منتشر کرد در مورد سرکوب بیان می کند که باعث شده است کاربران برنامه های افزودنی خود را به طور انبوه حذف نصب کنند، بنابراین به نظر می رسد که در حال حاضر کار کرده است. ما می‌توانیم ببینیم که مردم به شکل‌های دیگری از ویدیوهای بدون آگهی منشعب می‌شوند که به نوبه خود می‌تواند باعث شود تا پلتفرم تاکتیک‌های سخت‌گیرانه‌تری را اجرا کند و در نتیجه یک بازی موش و گربه ابدی بین یوتیوب و کاربرانش ایجاد شود.

حتماً لیست بهترین ها TechRadar را بررسی کنید مسدود کننده های تبلیغات ۲۰۲۳.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/browsers/youtube-may-now-have-annoying-delays-if-you-use-an-ad-blocker-heres-why

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *