در صورت کلاهبرداری، Zelle ممکن است پول شما را بازپرداخت کند

سلول اخیراً تغییر بزرگی در سیاست خود ایجاد کرده است که به قربانیان کلاهبرداری های خاص این شانس را می دهد که پول خود را پس بگیرند. پردازشگر پرداخت به Engadget تأیید کرده است که از ۳۰ ژوئن سال جاری شروع به بازپرداخت هزینه‌های کلاهبرداری‌های فریبکارانه به مشتریان کرده است، مانند مواردی که توسط بازیگران بدی که وانمود می‌کنند بانک‌ها، مشاغل و سازمان‌های دولتی هستند، انجام می‌شود. شرکت مادر آن Early Warning Services، LLC، گفت که این “فراتر از الزامات قانونی است.”

مانند رویترز زمانی که این بانک تغییر خط مشی Zelle را گزارش کرد، قوانین فدرال تنها در صورتی می‌توانند بانک‌ها را مجبور به بازپرداخت هزینه‌های مشتریان کنند در صورتی که پرداخت‌ها بدون مجوز آنها انجام شده باشد، اما نه زمانی که خودشان این انتقال را انجام دهند. پردازشگر پرداخت که توسط هفت بانک ایالات متحده شامل بانک آمریکا، جی پی مورگان چیس و ولز فارگو اداره می شود، توضیح داد که کلاهبرداری را به عنوان مواردی تعریف می کند که در آن مشتری پرداختی را انجام داده اما آنچه را که به او وعده داده شده است دریافت نکرده است. از زمانی که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، سیاست ضد کلاهبرداری داشت، اما تنها شروع به بازگرداندن پول به مشتریانی کرد که کلاهبرداری شده بودند، احتمالاً به دلیل افزایش نظارت و فشار مقامات.

Early Warning Services LLC به Engadget گفت: “به عنوان اپراتور Zelle، ما به طور مداوم قوانین عملیاتی و شیوه های فناوری خود را برای بهبود تجربه مصرف کننده و رسیدگی به ماهیت پویای کلاهبرداری و کلاهبرداری بررسی و به روز می کنیم.” «از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، بانک‌ها و شرکت‌کنندگان اتحادیه اعتباری ما باید هزینه‌های کلاهبرداری‌های تقلبی واجد شرایط را به مصرف‌کنندگان بازپرداخت کنند، مانند زمانی که یک کلاهبردار جعل هویت بانکی می‌کند تا مشتری را فریب دهد تا با Zelle پول ارسال کند. این تغییر ثبات را در سراسر شبکه ما تضمین می‌کند و فراتر از آن است. الزامات قانونی

Zelle در نتیجه این اقدامات پیشگیری و کاهش به طور مداوم از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، نرخ کلاهبرداری و کلاهبرداری را کاهش داده است، به طور فزاینده ای بیش از ۹۹٫۹ درصد از تراکنش های Zelle بدون هیچ گونه تقلب یا کلاهبرداری گزارش شده است.

مجموعه ای از داستان های منتشر شده توسط مجله نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۲ تعداد فزاینده کلاهبرداری ها و طرح های کلاهبرداری در Zelle را مورد توجه قرار داد. این نشریه با مشتریانی که فریب ارسال پول برای کلاهبرداران را فریب داده بودند، مصاحبه کرده بود، اما از بازپرداخت آن خودداری کردند، زیرا آنها تراکنش ها را مجاز کرده بودند. سناتور الیزابت وارن نیز سال گذشته تحقیقاتی را انجام داد و دریافتند که “کلاهبرداری و کلاهبرداری [jumped] بیش از ۲۵۰ درصد از بیش از ۹۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به سرعت بیش از ۲۵۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲٫” در نوامبر ۲۰۲۲، زمان گزارش شده است که هفت بانک مالک Zelle خود را برای تغییر سیاستی آماده می‌کنند که قربانیان کلاهبرداری را جبران کند.

در سلولگزارش یک کلاهبرداری“در صفحه اطلاعات، کاربران می‌توانند مشخصات کلاهبردار را ارسال کنند، از جمله آنچه که ادعا می‌کردند، نام، وب‌سایت و شماره تلفن آنها. همچنین باید شناسه پرداخت برای انتقال، تاریخ انجام آن و شرحی را ارائه کنند. Zelle گفت که اطلاعات ارائه شده را به بانک یا اتحادیه اعتباری گیرنده گزارش خواهد کرد تا از قربانی شدن دیگران در طرح های آنها جلوگیری کند، اما مشخص نیست که Zelle چگونه تشخیص می دهد که ادعای بازپرداخت کلاهبرداری مشروع است یا خیر.

سناتور وارن گفت: «تغییرات پلتفرم Zelle مدتهاست که به تعویق افتاده است رویترز. CFPB (دفتر حمایت مالی از مصرف کنندگان) در کنار مصرف کنندگان ایستاده است و من از آژانس می خواهم که فشار را بر Zelle برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر عوامل بد حفظ کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/zelle-may-refund-your-money-if-you-were-scammed-062826335.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/zelle-may-refund-your-money-if-you-were-scammed-062826335.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *