دستی بازی Ayaneo’s Kun تمرینی برای انحطاط است

سیزده. این تعداد رایانه های شخصی بازی دستی مختلف است که Ayaneo در صفحه اصلی خود از زمان نوشتن این مقاله نشان می دهد. اگر پیش نمایش را برای یکی در چرخ فلک حساب کنید، چهارده. هر دستگاه در رنگ‌های انتخابی با پیکربندی‌های حافظه و رم متفاوت عرضه می‌شود. Ayaneo SKU های زیادی دارد. فقط پنج ماه پیش من آن را بررسی کردم ایر پلاس و در حال حاضر تخفیف داده شده است تا راه را باز کند نسخه بعدی. نوک تیز کنونی همه این دستی ها این است آیانئو کان و در حال حاضر در نوع خود بی نظیر است.

Kun بالاترین مشخصاتی است که این شرکت تا به حال ساخته است و بعد از چند هفته استفاده از آن می توانم بگویم که هم یک کامپیوتر دستی بازی فوق العاده است و هم (اگر بخواهید) یک رایانه شخصی قابل حمل معمولی است. اما علیرغم اینکه جدیدترین و بهترین است، طولی نکشید که یک چیز کاملاً مشخص شد: Kun فقط یک مکان نگهدارنده برای Kun 2 است، یا Kun 1S، Kun Pro یا… نسخه به روز شده ای که منتظر نسل بعدی پردازنده ها است. ما کمی بعد به چرایی آن خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر، این گوشی چشمگیرترین کنسولی است که این شرکت ساخته است.

دستی بازی Ayaneo’s Kun تمرینی برای انحطاط است
عکس جیمز ترو / Engadget

Kun با صفحه نمایش ۸٫۴ اینچی، آخرین پردازنده AMD Ryzen 7 7840U و حداکثر ۶۴ گیگابایت رم و ۴ ترابایت فضای ذخیره سازی، شن دیجیتالی را در مقابل Steam Deck با مقایسه کم خونی قرار می دهد. از نظر فیزیکی، یک درجه بلندتر است و با دو پوند (۹۰۰ گرم)، یک مشت (دو برابر). اما با نزدیک شدن به دومین سالگرد پرتابل Valve، اندازه گیری موج کنونی دستگاه های قابل حمل بازی با آن کمتر منطقی است. گفتنی است، فقط یک نگاه به Kun، با ترک پدهای آشنا و دکمه های عقب آن، و مشخص است که چگونه تحت تأثیر دستگاه پیشرو بازار قرار گرفته است.

قبل از اینکه در مورد نحوه عملکرد آن سخت افزار یا تجربه نرم افزاری صحبت کنیم، باید در مورد قیمت صحبت کنیم. کان کاملاً بارگذاری شده ای که من در حال آزمایش آن بودم، ۱۷۰۰ دلار قیمت دارد. این پول برای یک رایانه بازی رومیزی خوب، از جمله مانیتور، کافی است. برای خرید هم کافی است دو بالای خط Steam Decks با تغییر (یا دو سطح بالا ROG Allys). مقایسه بهتر کون با کمترین مشخصات است، زیرا با رم و فضای ذخیره سازی (۱۶ گیگابایت / ۵۱۲ گیگابایت) Deck سطح بالا (۶۴۹ دلار) مطابقت دارد. که هزینه های مدل ۹۹۹ دلار کمی معقول تر. اگر خارج از کمپین IGG خرید می‌کنید، می‌توانید ۲۰۰ دلار دیگر یا بیشتر به آن قیمت‌های Kun اضافه کنید، اما Ayaneo تمایل دارد آن‌ها را به اندازه کافی طولانی نگه دارد تا هر کسی که می‌خواهد قیمت بهتری داشته باشد.

در حالی که Kun جدید است، چیزهای زیادی قبلاً دیده ایم. این آیانو ۲ اس همان پردازنده ۷۸۴۰U و تراشه گرافیکی را به اشتراک می گذارد. اما از نظر عملکرد، ممکن است انتظار داشته باشید که Kun کمی بدتر باشد، زیرا صفحه نمایش ۸٫۴ اینچی امکان بازی ۱۶۰۰p را فراهم می کند که فشرده تر از حداکثر ۱۲۰۰p در Ayaneo 2 یا ۲S است. با این حال، واقعیت این است که در حالی که شما می توان بازی‌ها را با وضوح بالاتر بازی کنید، معمولاً برای عملکرد بهتر ارزشش را ندارد. اینجاست که دیگر تفاوت سخت افزاری مهم در Kun به چشم می خورد: باتری عظیم ۷۵ وات ساعت.

Ayaneo Kun در حال انجام یک بازی در حالی که همپوشانی تنظیمات را نشان می دهد.
عکس جیمز ترو / Engadget

هنگام اجرای بازی‌ها با کیفیت ۱۰۸۰p یا ۱۲۰۰p، همه چیز همچنان فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این صفحه نمایش روشن است، دارای محدوده دینامیکی عالی است و واقعاً بازی ها را زنده می کند. جفت شدن تنظیمات گرافیکی بهینه شده و باتری بزرگتر به جلسات بازی بسیار طولانی تر تبدیل می شود. مدت زمان دقیق به چند متغیر به همراه حداکثر تخلیه/TDP انرژی که در نرم افزار Ayaspace مشخص می کنید بستگی دارد. اما به عنوان یک راهنمای گسترده، برای بازی های سبک تر و چیزهایی مانند شبیه سازی یکپارچهسازی با سیستمعامل، باید بتوانید پنج ساعت کرک کنید. برای بسیاری از بازی های AAA، می توانید بیش از سه ساعت بازی ۱۰۸۰p (با فرض TDP بین ۱۵ تا ۲۰) انتظار داشته باشید. اگر می خواهید رزولوشن را به ۱۲۰۰ یا ۱۶۰۰ افزایش دهید و TDP را نزدیک به ۳۰ افزایش دهید، اگر خوش شانس باشید، ممکن است دو ساعت وقت بگذارید.

آن زمان ها برای این نسل فعلی ویندوز دستی بسیار خوب است، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. کان یک پا پهن و کمی سنگین است. مطمئناً، می‌توانید این چیز را به مکان‌هایی ببرید، اما در حین انتظار در DMV، آن را از جیب بیرون نخواهید آورد. کان زندگی می کند تا به طور یکپارچه، در خانه – یا خانه شخص دیگری، یا شاید در یک پرواز یا قطار طولانی، نواخته شود. اندازه و وزن در این محیط های کنترل شده و سرپوشیده مشکل ساز نیست، اما شما می خواهید جایی نسبتا راحت یا ارگونومیک باشید. پایه‌ای وجود دارد که واقعاً به انواع خاصی از بازی‌ها کمک می‌کند، اما کان را مانند صفحه لپ‌تاپ در حالت عمودی قرار می‌دهد. ای کاش پایه قابل تنظیم بود تا زوایای مختلف را در اختیار داشته باشد، اما بهتر از هیچ است.

نمای عقب دستی بازی Ayaneo Kun
عکس جیمز ترو / Engadget

من شخصاً متوجه شدم که در حالی که روی کاناپه بودم با آن بازی می کنم و یک ساعت یا بیشتر از زمان بازی بین کار و شام را می گیرم. برای جلسات طولانی، آن را به داک می‌کردم و از طریق تلویزیون پخش می‌کردم. به نظر می رسد این مورد استفاده ترکیبی جایی است که کان برتری دارد. نیازی نیست صفحه اصلی اتاق نشیمن را اشغال کنید، اما همچنان می توانید در کنار دوستان یا خانواده باشید. و وقتی واقعاً می‌خواهید وارد یک بازی شوید، بازی از طریق تلویزیون جایی است که حداکثر تخلیه انرژی ۵۴ وات / TDP کان می‌تواند مفید باشد.

در اینجا زمان خوبی است تا به چیزی که در بالا به آن اشاره کردم برگردیم. این حداکثر TDP 54 وات در مقایسه با بالاترین تنظیم قدرت ۱۵ واتی Steam Deck واقعاً بسیار بالا است. همچنین حتی از حد مجاز ۳۰ وات Ayaneo 2S نیز بسیار بالاتر است. اما در حال حاضر این به عملکرد اضافی بازی تبدیل نمی شود. GPU در این دستگاه گلوگاه خواهد بود، که معمولاً قبل از رسیدن به انرژی نزدیک به ۵۴ وات به ۱۰۰ درصد می رسد. متأسفانه، جک کردن برق تا ۵۴ وات هنگامی که GPU در حال حاضر در حداکثر کار می کند چیزی را تغییر نمی دهد. اما چیزی که می تواند کمک کند دو جنبه است.

Ayaneo Kun با صفحه کلید بلوتوث و ماوس جفت شده است
عکس جیمز ترو / Engadget

اولا، این امکان را برای کارهای فشرده CPU مانند محاسبات عمومی فراهم می کند. آیا می خواهید نرم افزار ساخت موسیقی را روی این مورد اجرا کنید؟ شما قطعا می توانید. آیا میل به ویرایش فیلم های ویدئویی در حال حرکت دارید؟ کان این را خواهد خورد. با یک صفحه کلید و یک ماوس، کان، به روشی خنده دار، یک کامپیوتر همه منظوره خوب است. هک، حتی یک وب کم با مادون قرمز برای Windows Hello (و تماس های زوم) دارد که بسیاری از لپ تاپ ها حتی ندارند. صفحه نمایش کان از نظر اندازه نت بوک بیشتر از مک بوک است، اما بزرگ است کافی. به هر حال همیشه می توانید آن را به مانیتور وصل کنید. البته به این دلیل آن را نخرید، این فقط گواهی بر بزرگی و قدرت این چیز است.

ثانیا، و مهم‌تر از همه برای گیمرها، این است که این TDP 54 واتی نشان‌دهنده نسبتاً واضحی است که فاکتور فرم Kun همانند سایر مدل‌های Ayaneo بازبینی‌های مستمری را پشت سر خواهد گذاشت. Kun اساساً برای چیپست آماده شده است که می توان زمانی که AMD و سایرین شروع به ساخت APU هایی با پردازنده های گرافیکی قدرتمندتر کردند، از ۵۴ وات TDP برای بازی استفاده کنید. ما راهی برای خروج از هر گونه به‌روزرسانی احتمالی AMD هستیم، اما هرگز نمی‌دانید، زیرا آنها تنها نام بازی نیستند. حتی در بازی بازی دستی.

نتیجه، به‌طور قابل پیش‌بینی، دستگاهی است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما جذابیت بسیار کمی نیز دارد. در واقع، این احتمال وجود دارد که اگر به یکی از این موارد علاقه مند بوده اید، قبلاً برای یکی از آنها سفارش داده اید. برای این افراد، کان به وعده های خود عمل می کند. برای آن گروه کوچکی که نمی‌دانستند به دنبال یک دستگاه بازی دستی با قیمت ۱۰۰۰ دلار هستند، Kun در حال حاضر هیچ رقابت واقعی با این اندازه و مشخصات ندارد. برای بقیه، این احتمالاً یک تمرین بیش از حد است، اما حداقل سرگرم کننده است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ayaneos-kun-gaming-handheld-review-164050984.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/ayaneos-kun-gaming-handheld-review-164050984.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *