دنیای وحشی TikTok Shop، جایی که فروشندگان می توانند از سویشرت های شیشه ترشی پول نقد جمع کنند اما در صورت پخش شدن محصولاتشان از مجازات جلوگیری می کنند.


  • فروشگاه TikTok برای فروشندگانی که ویدیوهایشان پراکنده می شود زمزمه می کند.
  • اما برخلاف برنامه‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون یا Shopify، موفقیت اغلب به ویروسی بودن کوتاه مدت متکی است.
  • جهش سریع فروش می تواند مدیریت انجام سفارش و برنامه ریزی پیش رو را برای فروشندگان دشوار کند.

در اوایل تابستان امسال، TikTok بر سر سوئیشرت های ترشی وارد جنون شد.

ناگهان، برنامه مملو از ویدیوهایی از کاربرانی شد که یقه‌های خاکستری پوشیده شده با شیشه‌هایی از مارک‌های ترشی مانند McClure’s، B&G Kosher Dill، Grillo’s و Claussen را پوشانده بودند.

یکی از کاربران “من عاشق ترشی نیستم اما عاشق پیراهن هستم.” نظر داد روی یک ویدیو

بسیاری از پست‌ها، که مجموعاً ده‌ها میلیون بازدیدکننده داشته‌اند، شامل پیوندهایی برای بینندگان برای خرید لباس هستند. فروشگاه TikTok، بازار تجارت الکترونیک جدید اپلیکیشن. اینفلوئنسرها از فروش پورسانت دریافت کنید وقتی ویدیوهای آنها منجر به خرید می شود، به آنها انگیزه می دهد تا لباس خیارشور را شاهین کنند.

مانند هر کالای پرطرفداری که به بازار عرضه می‌شود، تعداد زیادی از فروشندگان با عجله از این ولگردی و ترشی سود نقدی کرده‌اند.

با ۱۶ دلار، کاربر می تواند از فروشنده ای به نام فرانک بلومر، یک «پیشرت گشاد زنانه گاه به گاه زمستانی لباس زمستانی» بخرد. و Wild Herd Designs بیش از ۱۰۰۰ تی شرت و سویشرت “Viral Pickle Jars” را در TikTok با قیمت اولیه ۱۹٫۹۹ دلار فروخته است.

اشلی مارتینز، که Wild Herd Designs را با همسرش در خارج از خانه خود در تگزاس غربی اداره می‌کند، می‌گوید: «ما آنقدر از این‌ها را در روز می‌فروشیم که تمام شب و روز را بیدار می‌مانیم و فقط سعی می‌کنیم آن‌ها را برای همه عرضه کنیم.

شیدایی کمد ترشی نماد چیزی است که TikTok Shop را از رقبای تجارت الکترونیکی مانند Shopify و Amazon متمایز می کند. درست مانند محتوای غیرخریدی TikTok، فروشگاه TikTok براساس ویدیوهای ویروسی ساخته شده است، خواه افزایش علاقه بینندگان به سویشرت‌های شیشه‌ای ترشی یا عجله دیوانه‌وار برای خرید باشد. کفگیرهای یخ زده.

می تواند برای فروشندگان هم نعمت و هم لعنت باشد.

یک ویدیوی ویروسی که با یک محصول برچسب گذاری شده است می تواند به فروشندگان مغازه ۱۵ دقیقه شهرت و درآمد بالایی بدهد، اما نه لزوماً درآمد پایدار. و هجوم ناگهانی سفارش‌ها می‌تواند باعث شود تا بازرگانان برای دیدار با پنجره حمل و نقل سه روزه TikTok در ایالات متحده تلاش کنند.

در حالی که زمان پردازش سه روز کاری ممکن است برای فروشندگان سازمانی استاندارد باشد، بسیاری از اولین پذیرندگان فروشگاه TikTok، صاحبان مشاغل کوچک یا افرادی هستند که کالاها را از خانه‌های خود پردازش می‌کنند. بار برآوردن الزامات سختگیرانه حمل و نقل، به ویژه زمانی که حجم فروش افزایش می یابد، سنگین است. و افزایش درآمد پس از یک ویدیوی ویروسی، اگرچه هیجان انگیز است، اما نمی توان روی آن به عنوان راهی برای پرداخت صورت حساب ها حساب کرد.

“چه زمانی [your] مایکل هرلینگ، تاجر فروشگاهی که کلاه‌هایی را با نام تجاری Herling Handcrafted می‌فروشد، گفت: “فروشگاه TikTok بسیار خوب است، ممکن است یک ناهنجاری باشد.”

او افزود: «پریدن به پایین یک اقدام ترسناک است. مطمئن نیستم که با این موضوع خیلی راحت باشم، اما بابت آنچه که بوده، پول اضافی برای خانه خوب بوده است.

بسته بندی و ارسال سفارشات به موقع پس از یک ویدیوی ویروسی می تواند دلهره آور باشد

سرعت فروش همراه با ویروسی بودن TikTok می تواند بر فروشندگانی که به طور ناگهانی سفارشات زیادی دریافت می کنند فشار وارد کند.

TikTok حداکثر یک فرصت سه روزه برای بازرگانان آمریکایی برای ارسال اقلام تعیین می‌کند و عدم رعایت مداوم آن جدول زمانی ممکن است منجر به محدودیت تحمیلی در حجم سفارش یا «نقاط نقض» از TikTok شود که در نهایت می‌تواند منجر به اخراج از فروشگاه شود.

هرلینگ می‌گوید: «یک چرخش سه روزه کاری می‌تواند بسیار تهاجمی باشد و برای کسی خسته‌کننده باشد که تلاش کند همه اینها را خودش انجام دهد». “خدا را شکر همسرم وقتی از سر کار به خانه می آید می تواند کمک کند. و بعد بچه ها گاهی کمک می کنند، که خیلی خوب است.”

مایکل هرلینگ، فروشنده فروشگاه TikTok، در کارگاه خود با مشتی کلاه خود ژست می گیرد.

هرلینگ که یک صنعتگر چوب است، کسب و کار فروشگاه TikTok خود را به عنوان یک کنسرت جانبی پس از اینکه یکی از دوستانش که کلاه می فروشد به او توصیه کرد که آن را امتحان کند، راه اندازی کرد.

مایکل هرلینگ.



برای جسیکا اسلون، بنیانگذار Bad Addiction Boutique، پس از آن که هزاران کاربر – بیش از ۴۲۰۰۰ نفر تا به امروز – برای خرید عرق گیر ۴۴ دلاری شرکتش “Pickle Jar Sweatshirt” شرکتش را پرداخت کردند، پیگیری حجم سفارش و برآورده کردن الزامات TikTok غیرقابل کنترل شد.

اسلون و شوهرش ابتدا از فرزندان و همسرش برای بسته بندی سفارش کمک گرفتند. اما در نهایت، پس از شب‌های مکرر کار تا سه بامداد، تصمیم گرفت این کار را به یک تیم چاپ و اجرا محلی واگذار کند.

او گفت: «تیک‌تاک سیاست‌ها و قوانین بسیار سخت‌گیری در مورد سفارش‌های خود دارد، بنابراین ما مجبور شدیم فرد دیگری را وارد کنیم. او در مورد قانون حمل و نقل سه روزه گفت: «فقط برای من و شوهرم و خانواده کوچکمان به معنای واقعی کلمه غیرممکن بود که این شرایط را رعایت کنیم.

مشوق TikTok برای اجرای سریع سیاست‌های تعیین شده توسط سایر بازارهای تجارت الکترونیکی را نشان می‌دهد که به دنبال ایجاد یک تجربه خرید ثابت در سراسر پلتفرم‌های خود هستند. مثلا، Etsy زمانی که صاحب مغازه را به عنوان “ستاره فروش” تعیین می کند آنها معیارهای خاصی را برآورده می کنند که شامل پردازش و ارسال سفارش قابل اعتماد است. و فروشندگان آمازون که به طور مداوم تحویل سریع ارائه می دهند، می توانند محصولات خود را با نشان حمل و نقل Prime علامت گذاری کنند.

با این حال، نه Etsy و نه آمازون میزبان یک پلتفرم با محتوایی هستند که به طور منظم مانند ویدیوهای TikTok به صورت ویروسی پخش می شود.

لیندزی شانکس، یکی از بنیانگذاران فروشنده لذیذ مارشمالو XO Marshmallow، گفت که با TikTok در مورد تعیین محدودیت‌های سفارشی سفارشی برای کمک به شرکتش در مواردی که فروش پس از یک ویدیوی محبوب افزایش می‌یابد صحبت کرده است.

او گفت: «ما در یک روز نزدیک به هزار سفارش دریافت کردیم، که باز هم فوق‌العاده است، اما وقتی فقط می‌توانید مقدار مشخصی را در یک روز تولید کنید، آن سفارش‌ها پشتیبان‌گیری می‌شوند.»

شانکس گفت، در Shopify، اگر شرکت هجوم ناگهانی سفارش‌ها را دریافت کند، می‌تواند زمان پردازش کمی طولانی‌تر را بدون جریمه انتخاب کند. TikTok در حال حاضر این گزینه را ارائه نمی دهد.

آنها با برخی از سیاست‌ها اجرا می‌کنند که ممکن است برای کسب‌وکارهای کوچک بهترین نباشند، اما من می‌گویم هر بار که با بازخورد به سراغ آنها می‌رویم، آن‌ها برای بازخورد بسیار باز هستند و بسیار کنجکاو هستند و گوش می‌دهند. او در مورد TikTok گفت.

یکی از سخنگویان TikTok گفت که این شرکت سیاست‌های اجرای خود را تنظیم می‌کند تا امکان انجام و تحویل به موقع سفارش‌ها را فراهم کند، با هدف ارائه تجربه مثبت به مشتریان هنگام کشف و خرید کالا در فروشگاه TikTok.

این شرکت ابزارها و ادغام های مختلفی را برای کمک به بازرگانان در مدیریت سفارشات و انجام آنها ارائه می دهد، از جمله TikTok Shop API، فروشگاه App Storeو توسط سرویس های TikTok انجام شده است. آنها گفتند که TikTok همچنین به طور منظم وبینارها و جلسات پرسش و پاسخ با تیم TikTok ارائه می دهد.

ویروسی بودن می‌تواند سفارش‌ها را سر به فلک بکشد و چالش‌هایی را ایجاد کند

لحظات ویروسی در فروشگاه TikTok می‌تواند پیش‌بینی اینکه کدام محصول در مرحله بعدی شروع به فروش دیوانه‌وار می‌کند سخت می‌کند – و فروشندگان مطمئن شوند که به اندازه کافی موجودی برای پاسخگویی به تقاضا دارند.

لورا ریچی، مدیر عامل شرکت تدارکات تجارت الکترونیک رادیال، گفت که برندهای بزرگتر می توانند از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل قیمت ها و فروش گذشته خود برای پیش بینی در مورد آینده استفاده کنند. اما فروشندگان مستقل اگر آن منابع را نداشته باشند ممکن است کار سخت تری برای انجام این کار داشته باشند.

TikTok اقداماتی را برای آرام کردن فعالیت خرید برای فروشندگان جدید انجام می دهد. بسته به منطقه، یک دوره آزمایشی ۳۰ یا ۶۰ روزه را برای بازرگانان جدید تعیین می کند و حجم سفارش روزانه آنها را محدود می کند. فروشندگان با رعایت معیارهای عملکرد، تکمیل سفارش و مدت زمان از دوره آزمایشی فارغ التحصیل می شوند. در آن نقطه، افزایش فروش می تواند در یک لحظه ظاهر شود.

برای جولیا کوت، یک دانشجوی کالج که در فروشگاه TikTok و دیگر پلتفرم‌ها مانند Etsy جواهرات می‌فروشد، یک ویدیوی ویروسی در ماه آگوست که در آن «گردنبند کتی» او را تبلیغ می‌کرد، به انبوهی از سفارش‌ها منجر شد که او را به تکاپو انداخت.

او گفت: “خوشبختانه، زمانی که ویدیو برای اولین بار منفجر شد، من هنوز در خانه بودم. هنوز به دانشگاه نرفتم.” “من ساعت های دیوانه وار کار می کردم، مانند ۱۳، ۱۴ ساعت در روز تا سعی کنم همه چیز را به دست بیاورم، زیرا آنها را خودم می سازم و بسته بندی می کنم. و بدیهی است که قبلاً هرگز با این هجوم سفارشات به یکباره برخورد نکرده بودم، بنابراین زمانی که من خیلی کند بودم. اول شروع شد.”

سرعت هولناک فروش TikTok Shop در ایالات متحده ممکن است تا حدودی ناشی از تمام مشوق هایی باشد که این شرکت برای تقویت فعالیت تجارت الکترونیک ارائه می دهد. TikTok در حال انجام است معاملات حمل و نقل و سایر یارانه ها به فروشندگان و پرداخت پاداش نقدی به اینفلوئنسرهایی که به برنامه وابسته آن می پیوندند، قیمت های آن را بسیار رقابتی می کند. از آنجایی که شرکت برای بهبود حاشیه سود، کوپن‌ها و سایر تبلیغات را کاهش می‌دهد، ممکن است سرعت فروش آن نیز کاهش یابد.

سفر TikTok Shop در بریتانیا به عنوان پیشگویی برای مسیر بعدی ایالات متحده است.

TikTok به مدت دو سال از بریتانیا به‌عنوان محل آزمایش Shop استفاده کرده است و مسیر حرکت آن در آنجا می‌تواند سرنخ‌هایی برای اینکه ایالات متحده به کجا خواهد رفت را ارائه دهد.

این برنامه دارای یک شروع سنگلاخ منابع به اینسایدر گفتند که در بریتانیا، و پذیرش در مقیاس بزرگ تنها در ماه های اخیر واقعاً افزایش یافته است.

همانند ایالات متحده، بازرگانان بریتانیایی به Insider گفتند که در صورت بروز مشکلات به پشتیبانی مستقیم کارکنان TikTok دسترسی خواهند داشت، اگرچه برخی تعجب می‌کردند که این کار تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

بن مویر، رئیس بازاریابی در آژانس شریک فروشگاه TikTok، Unsociable، گفت: “هیچ راهی وجود ندارد که آنها بتوانند یک تجارت پایدار ایجاد کنند که طی پنج سال آینده رشد کند و در عین حال کمک عملی زیادی به این تعداد تاجر کنند.”

برای فروشندگان بریتانیایی، به نظر می رسد تعقیب ویروسی بودن هنوز مشخصه اصلی تجربه TikTok Shop باشد. هیرا طارق، که بیش از یک سال است که یک فروشگاه TikTok را برای تجارت آب نبات خود مانند آب نبات اداره می کند، گفت: پست کردن مداوم تضمینی برای کسب و کار ثابت نیست.

او گفت: “گاهی اوقات من یک ویدیو ارسال می کنم و سفارش های زیادی از آن دریافت می کنم، و زمان هایی وجود دارد که این یک طلسم واقعاً خشک است.” “بالا و پایین بوده است.”

TikTok ویژگی‌هایی را در بریتانیا معرفی کرده است که مدیریت افزایش ناگهانی فروش را برای فروشندگان آسان‌تر می‌کند. بر خلاف سه روز در ایالات متحده، یک پنجره حمل و نقل چهار روزه در کشور تعیین می کند. ارسال سفارشات از طریقتوسط TikTok انجام شده است“راه حل لجستیکی این شرکت که انبارداری و حمل و نقل را ارائه می دهد، برای برخی از بریتانیا مفید بوده است. فروشندگان در صورتی که محصولات آنها به طور غیرمنتظره ویروسی شوند.

این شرکت اخیراً یک پیشنهاد مشابه در ایالات متحده منتشر کرده است که می تواند به فروشندگان کمک کند تا غیرقابل پیش بینی بودن حجم سفارش را بهتر مدیریت کنند.

جسیکا اسلون فروشگاه TikTok Bad Addiction Boutique را اداره می‌کند که ده‌ها هزار سویشرت شیشه‌ای ترشی فروخته است.

جسیکا اسلون فروشگاه TikTok Bad Addiction Boutique را اداره می‌کند که ده‌ها هزار سویشرت شیشه‌ای ترشی فروخته است.

بوتیک اعتیاد بد



و علی‌رغم جنبه‌های منفی، برای بسیاری از تجار آمریکایی که به‌طور ناگهانی هزاران دلار از فروشگاه TikTok فروش دارند، تلاش شبانه‌روز برای بسته‌بندی سفارش‌ها ارزشش را دارد.

اسلون Bad Addiction Boutique گفت: «این کاملاً برای ما و برای کسب و کار ما زندگی را تغییر داده است. “فروشگاه TikTok نوعی از این ترن هوایی است، و در حال حاضر در این سفر سربالایی شگفت انگیز است. و ما تا زمانی که تقریباً چرخ ها سقوط کنند، سوار آن ترن هوایی خواهیم شد.”

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

آیا این مقاله برای شما ارزشمند بود؟


آره

خیر

نظرات اضافی

ایمیل (اختیاری)

TikTok
تجارت الکترونیک


منبع: https://www.businessinsider.com/tiktok-shop-viral-videos-send-sellers-racing-ship-stock-orders-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *