دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای درباره تغییرات اتحادیه اروپا اپل: «آنها فکر می‌کنند قوانین برای آنها اعمال نمی‌شود»

مدیر عامل اسپاتیفای دانیل EK امروز یک پست وبلاگ نوشت با انتقاد از تغییرات اکوسیستم اپلیکیشن‌ها که اپل در اتحادیه اروپا تحت قانون بازارهای دیجیتال اجرا کرد، اپل را متهم کرد که «طرح جدیدی را ارائه می‌کند که یک مسخره کامل و کامل است» تحت «تظاهر نادرست انطباق و امتیازات».

دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای درباره تغییرات اتحادیه اروپا اپل: «آنها فکر می‌کنند قوانین برای آنها اعمال نمی‌شود»
اک می گوید که اپل “فکر نمی کند قوانین در مورد آنها اعمال می شود” و او معتقد است که اکثر توسعه دهندگان برنامه نمی توانند شرایط جدید اپل را بپذیرند.

به گفته Ek، ۰٫۵۰ یورو هزینه فناوری هسته ای که در هر نصب در سال (پس از ۱ میلیون نصب) جمع آوری می شود، “اخاذی” است. همراه با کمیسیون کاهش یافته از طریق اپ استور (۱۰-۲۰٪ بسته به گزینه های انتخاب شده)، Ek ادعا می کند که توسعه دهندگان برنامه های محبوب “به همان اندازه یا حتی بیشتر از قوانین قبلی به اپل” پرداخت خواهند کرد.

به گفته Ek، Spotify با “وضعیت غیرقابل دفاع” روبرو است. با شرایط جدید اپل، اسپاتیفای باید ۰٫۵۰ یورو به ازای هر کاربر به همراه ۱۷ درصد کمیسیون پرداخت کند که همان یا بدتر از قوانین قدیمی است. Ek ادعا می کند که یک پیشنهاد فروشگاه برنامه جایگزین به دلیل نیاز به پرداخت هزینه حتی برای غیر مشترکین به طور بالقوه می تواند هزینه های جذب مشتری را ده برابر افزایش دهد.

و اگر ما موفق می شدیم برنامه خود را از اپ استور حذف کنیم و فقط در اپ استور جایگزین وجود داشت، باز هم کار نمی کرد. با وجود پایگاه نصب اپل در اتحادیه اروپا در محدوده ۱۰۰ میلیون کاربر، این مالیات جدید بر دانلودها و به‌روزرسانی‌ها می‌تواند هزینه‌های جذب مشتری ما را افزایش دهد و به طور بالقوه آنها را ده برابر کند. این، زیرا ما باید برای هر نصب یا به‌روزرسانی برنامه رایگان یا پولی خود، حتی برای کسانی که دیگر از این سرویس استفاده نمی‌کنند، هزینه پرداخت کنیم.

Ek نتیجه می گیرد که اپل “توسعه دهندگان را مجبور می کند تا با وضعیت موجود باقی بمانند” که “هدف DMA را نفی می کند.” آینده ای که Spotify است در اوایل این هفته مشخص شد به گفته Ek، وعده تجربه بهتر برای کاربران در اتحادیه اروپا “کمتر واضح است” و او از کمیسیونرهای اروپایی می خواهد که “بی توجهی آشکار” اپل به DMA را رد کنند.

بازی های حماسی تیم سوئینی، مدیرعامل دیگر منتقد اپل، دیروز افکار مشابهی را به اشتراک گذاشت. او گفت که تغییرات اپ استور یک “مثل جدید حیله گر از انطباق مخرب” است که هدف آن خنثی کردن قانون بازارهای دیجیتال است.

سوینی گفت که در حالی که Fortnite از طریق یک بازار برنامه برنامه ریزی شده “Epic Games” در iOS به iOS بازخواهد گشت. آیفونEpic همچنان به “محاکم و رگولاتورها استدلال می کند که اپل قانون را زیر پا می گذارد.”

در بیانیه ای به MacRumorsاپل گفت که از حمایت از موفقیت همه توسعه دهندگان خوشحال است و طبق شرایط جدید تجاری، بیش از ۹۹ درصد توسعه دهندگان همان مبلغ یا کمتر را به اپل پرداخت خواهند کرد.

ما خوشحالیم که از موفقیت همه توسعه دهندگان پشتیبانی می کنیم – از جمله Spotify، که موفق ترین برنامه پخش موسیقی در جهان را دارد. تغییراتی که ما برای برنامه‌ها در اتحادیه اروپا به اشتراک می‌گذاریم به توسعه‌دهندگان امکان انتخاب می‌دهد — با گزینه‌های جدید برای توزیع برنامه‌های iOS و پردازش پرداخت‌ها. هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند انتخاب کند که در همان شرایط امروز باقی بماند. و تحت شرایط جدید، بیش از ۹۹ درصد از توسعه دهندگان به همان اندازه یا کمتر به اپل پرداخت می کنند.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/26/spotify-on-apple-eu-app-changes/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *