علت لرزش مرگ موتورسیکلت چیست و چگونه می توانید آن را برطرف کنید؟

علت لرزش مرگ موتورسیکلت چیست و چگونه می توانید آن را برطرف کنید؟

این چرخ‌های چرخ‌دار خود محور جهت حرکت را دنبال می‌کنند و پشت یک نقطه محوری دنبال می‌شوند. اگر صادق باشیم، آنها اساساً شبیه به چرخ‌های فلاپی وحشتناکی هستند که در هر سبد خرید فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا می‌کنید، که می‌توانند و انجام می‌دهند (البته بیشتر) نوسان ایجاد می‌کنند و احتمالاً هیچ شبیه نیستند. چرخ دستی های خواربار فروشی هوشمند Caper’s AI.

موتورسیکلت ها دارای یک بخش جلو و عقب هستند و بنابراین دارای دو نوع مختلف نوسان کاستور هستند. چرخ (چرخ) جلویی “تلو تلو خوردن” می شود، یک نوسان سریع ۸ تا ۱۰ سیکل در ثانیه، و می تواند در سرعت های آهسته بین ۳۵ تا ۴۰ مایل در ساعت اتفاق بیفتد، اما اغلب در سرعت های بالاتر از ۷۵ مایل در ساعت اتفاق می افتد. در همین حال، کاستور عقب می تواند یک بافت پهلو به پهلو (۲-۳ چرخه در ثانیه) ایجاد کند که در غیر این صورت به عنوان دم ماهی شناخته می شود.

نوسان زمانی ایجاد می شود که چیزی چرخ (کاستر) را از موقعیت مرکزی خود می کوبد. از آنجایی که اضافه کردن وزن به هر یک از بخش‌ها مستقیماً بر میزان تکان خوردن آن تأثیر می‌گذارد، دوچرخه می‌تواند به دلیل سرعت (به ویژه در هنگام پیچیدن)، سایش ناهموار لاستیک، باد کردن نامناسب لاستیک‌ها، تنظیم نادرست بازو چرخشی، یا حرکت بیش از حد اکسل پهلو به پهلو یا جانبی مختل شود. گاهی اوقات توسط بلبرینگ چرخ بد ایجاد می شود).

اگر چرخ از جاده خارج شود، این طرح چرخ‌دار/محور قرار است آن را به یک خط مستقیم بازگرداند، حتی اگر با زاویه به زمین برخورد کند، اما گاهی اوقات بازگرداندن دوشاخه‌ها در تراز به قدری نیرو می‌گیرد که راکب بیش از حد اصلاح می‌کند. و باعث می شود که دسته فرمان به شدت تکان بخورد.


منبع: https://www.slashgear.com/1498286/motorcycle-death-wobble-explained/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *