دوربین دوچشمی هوشمند سواروسکی پرندگانی را که به آنها نگاه می کنید شناسایی می کند

سواروسکی در آمده است CES 2024 در لاس وگاس با اولین جفت دوربین دوچشمی هوشمند خود که پرنده مورد نظر شما را شناسایی می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چرخ دنده را به سمت یک پرنده بگیرید و مطمئن شوید که منظره در فوکوس است، و سپس دکمه عمل را فشار دهید. در عرض چند ثانیه، سیستم با استفاده از داده‌هایی که از پایگاه داده شناسه پرنده مرلین. این بیش از ۹۰۰۰ گونه برچسب گذاری شده است و حتی اگر پرنده مورد نظر در مکانی غیرمنتظره باشد، میزان اطمینان آن را به شما اطلاع می دهد. و اگر این تنها ویژگی این دوربین دوچشمی بود، برای توجیه خرید کافی بود، اما این تنها آغاز کاری است که این کارها می توانند انجام دهند.

بین چشمی ها، یک چرخ عملکردی مشابه آنچه در دوربین می بینید وجود دارد که به شما امکان می دهد بین ویژگی های مختلف چرخش کنید. این شامل یک نسخه ID حیات وحش است که به پایگاه‌های داده داخلی Mammal، Dragonfly و Butterfly ID متصل می‌شود. به علاوه، دوربینی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها و ویدیوها را به یک تلفن هوشمند جفت شده ارسال کنید، که به طور مشابه برای توجیه هزینه کافی است. اما این سیستم همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که قابل ارتقا باشد، با چرخ فوکوس شامل فضایی برای هر پایگاه داده سفارشی آینده که ممکن است به آن نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، یک ایده می تواند ایجاد یک پایگاه داده برای ستارگان یا انواع هواپیما برای طرفداران هوانوردی باشد تا مدل و مدل آنچه در بالای سر پرواز می کند را تشخیص دهد.

سپس ویژگی اشتراک گذاری اکتشاف وجود دارد که به شما امکان می دهد چیزی را که پیدا کرده اید با هرکسی که با او در فضای باز هستید به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر چیزی را که پیدا کرده اید تگ کنید و سپس AX Visio را به آنها بسپارید، جایی که یک سری فلش های چشمک زن آنها را به جایی که به دنبالش بودید هدایت می کند. حتی در سالن‌های شلوغ CES، یکی از نمایندگان این شرکت توانست قبل از اینکه دوربین دوچشمی را به من بدهد و از من بخواهد که آن را پیدا کنم، تابلوی خروجی آتش دور را مشخص کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فلش‌ها را مستقیماً دنبال کنید تا با سیستمی که به همان اندازه ظریف و مفید است، به آنچه می‌خواهید نگاه کنید، بروید. حتی یک قطب نما تعبیه شده است که به شما امکان می دهد تشخیص دهید که به کدام سمت خیره شده اید و به شما کمک می کند تا در مسیریابی حرکت کنید.

ممکن است از روی تصاویر متوجه شوید که سه لنز وجود دارد که لنز مرکزی آن سنسور ۱۳ مگاپیکسلی را در خود جای داده است که تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت HD (1920 x 1080) می گیرد. ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد که باید تا یک ساعت ویدیو یا ۱۷۰۰ عکس را قبل از نیاز به پاک کردن نگه دارد. فراتر از هوشمندی، دوربین های دوچشمی به لطف لنزهای پیشرفته این شرکت تا ۱۰ برابر با ۸۸ درصد انتقال نور بزرگنمایی می کنند. سواروسکی می‌گوید ظروف شیشه‌ای آن تصاویر تقریباً مسطح و بدون اعوجاج را با کنتراست و وفاداری رنگ فراوان ارائه می‌دهند.

حالا موضوع اینجاست، پدرشوهرم یک پرنده شناس جدی است که حداقل در بین گروه همسالانش قابل احترام است. توانایی او در تشخیص جنس و گونه یک پرنده در حال پرواز فوق العاده است و من اغلب از عمق دانش او گیج می شوم. فکر نمی کنم توانایی، حوصله یا زمانی را داشته باشم که حتی به صد مایلی توانایی او برسم. اما، با دستگاهی مانند این، ممکن است به این معنا باشد که من حداقل می‌توانم به طور مبهم با او همراه شوم، وقتی که در مسیرهای پیاده‌روی هستیم.

AX Visio با این حال، قیمت را به هم نمی زند، و سواروسکی ۴۶۰۰ یورو (حدود ۵۰۰۰ دلار) از شما دریافت می کند تا این را به دست شما بیاورید. در حالی که طرفداران پرنده اغلب باید صبور باشند، این باید در ماه فوریه به خانه های مردم برسد.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/swarovskis-smart-binoculars-identify-the-birds-youre-looking-at-173151637.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/swarovskis-smart-binoculars-identify-the-birds-youre-looking-at-173151637.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *